خانه :: اساتید :: اخبار

مشکل ورود به اینترنت

هنگام ورود به اینترنت در hotspot در صورت مشاهده پیغام و وجود مشکل در اتصال به اینترنت، به چه نحو اقدام به رفع آن نماييم؟



جهت استفاده از سرویسهای موجود در دانشگاه دو نوع اکانت در نظر گرفته شده است. در صورت بروز مشکل در رابطه با Account ها، طبق توضیحات ذیل به واحد مربوطه مراجعه نمائید:
• در صورت عدم موفقیت در ورود به سیستم آموزش (آدرس Http://edu.znu.ac.ir) به آموزش کل (ساختمان مرکزی) مراجعه نمائید.
• در صورتی که در سایتهای دانشکده ها، امکان ورود به سیستم و یا در صفحه HotSpot امکان ورود به اینترنت را ندارید به پیغام ظاهر شده (به رنگ قرمز) دقت نمائید. فقط، چنانچه پیغام شماره 1 را مشاهده نمودید به مسئول سایت مربوطه مراجعه نمائید:

1. Bad username or password
رمز ورود یا شناسه کاربری نادرست می باشد

2. You cannot login during this hour of the day
در این ساعت شما امکان استفاده از اینترنت را نداری

3. You have no more time quota credit left for the current period
زمان استفاده از اینترنت شما به پایان رسیده
4. No more sessions are allowed
اکانت شما در سیستم دیگری فعال می باشد و logout نشده است
   5. Please login to ZNU Domain

بروز اين مشكل به خاطر عدم اجراي برنامه DomainTray.exe در هنگام ورود به Domain مي‌باشد.

در صورتيكه شما به Domain وارد شده باشيد و برنامه نيز اجرا شده باشد بايستي آيكون عکس را در System Tray كنار ساعت ويندوز مشاهده كنيد اما در صورتيكه شما به Domain وارد نشده باشيد و برنامه را اجرا نمائيد آيكون عکس را در System Tray كنار ساعت ويندوز مشاهده خواهيد كرد.

براي حل مشكل :
در صورتيكه برنامه اجرا شده و آيكون عکس در System Tray ديده مي‌شود:
بر روي آيكون برنامه عکس كليك راست كرده و بر روي گزينه Send Register كليك نمائيد.

در صورتيكه برنامه اجرا نشده و آيكون عکس در System Tray ديده نمي‌شود:
بر روي عکس كليك كرده و منوي Run را انتخاب نمائيد.
حال در مقابل Open ، عبارت    را تايپ نموده و بر روي OK كليك نمائيد تا مشكل اكانت اينترنت شما درست شود.