خانه :: اساتید :: اخبار

بروزرسانی: 19-5-1394
اکانتها (حساب کاربری)

Account های مورد استفاده کاربران در سطح دانشگاه شامل موارد ذیل می باشد:

- اکانتهای داخلي (جهت اتصال به Domain و اينترنت در داخل دانشگاه) که توسط مرکز انفورماتیک ارئه می گردد و جزئیات آن ذیلاً شرح داده شده است .

- اکانتهای FTP (جهت به اشتراک گذاری نرم افزارها توسط دانشکده ها در شبکه داخلی دانشگاه و همچمین به منظور Upload فایلهای اختصاصی اساتید) که توسط مرکز انفورماتیک ارئه می گردد.

- اکانتهای مربوط به ورود به سیستم آموزش جهت انتخاب واحد دانشجویی و ثبت نمرات دانشجویان توسط اساتید، که صدور و پشتیبانی این اکانتها بر عهده واحد انفورماتیک معاونت آموزشی می باشد.

- اکانتهای مربوط به ورود به سیستم اتوماسیون اداری که صدور و پشتیبانی این اکانتها بر عهده مرکز اتوماسیون معاونت اداری مالی می باشد.

اکانتهاي داخلي:
جهت اتصال به Domain و اینترنت، Account واحدی توسط مرکز انفورماتیک تعریف شده است.

• نام کاربری برای دانشجویان , شماره دانشجوی بعنوان username و شماره شناسنامه بعنوان رمز اولیه در نظر گرفته شده است .
• نام کاربری برای کارکنان و اعضای محترم هیات علمی تر کیب نام خانوادگی و نام آنها با فرمت lastname.firstname وهمچنین رمز مورددر خواست خودشان می باشد.

نحوه اتصال به دامين :
• پس از روشن شدن كامپيوتر و ظاهر شدن صفحه Log On to Windows كليدهاي
Alt + Ctrl + Del را بطور همزمان فشار دهيد. در صفحه ظاهر شده در قسمت
: User name نام كاربري دامين، در قسمت Password رمز دامين، و در قسمت
Log on to: دامين ZNU را انتخاب كنيد و سپس OK را بزنيد.

نحوه خروج از دامين :
• ابتدا از Start ويندوز واقع در پايين desktop گزينه ي Shutdown را انتخاب و سپس بر روي گزينه ي Logoff كليك مي كنيد.

نحوه اتصال به اینترنت:
• پس از ورود به domain وارد صفحه http://hotspot. znu.ac.ir شده پس از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور اجازه استفاده از اینترنت را خواهید داشت.

نحوه خروج از اینترنت:
• جهت خروج از اینترنت به آدرس http://hotspot.znu.ac.ir مراجعه نمایید یا از طریق لینک "خروج از اینترنت" موجود در صفحه http://info.znu.ac.ir وارد صفحه مربوطه شوید.

نکته ها:
• لازم به ذکر است که مسئولیت هر اکانت بعهده ی آن کاربر می باشد.
• اکانت اینترنت برای کلیه ی کاربران همان اکانت Domain میباشد.
• اساتید نیز برای بروز رسانی پروفایل خود در سایت دانشگاه می توانند از اکانت Domain استفاده کنند.

تغییر رمز:
•پس از راه اندازی Domain Controller بدلیل یکسان شدن Account های اینترنت و ورود به سیستم، جهت تغییر کلمه عبور اکانت از طریق ویندوز به شرح ذیل اقدام نمائید:
وارد ویندوز شده و سپس کلیدهای Alt + Ctrl + Delete را بفشارید. در کادر ظاهر شده روی Change Password کلیک نموده و سپس رمز فعلی (old password) و رمز جدید (new password) و تکرار رمز جدید(confirm new password) در کادر مربوطه تایپ نمائید. دقت نمائید که پس از تعویض کلمه عبور، اکانت Domain و اینترنت شما تغییر خواهد کرد.

فراموش كردن رمز :
• كاركنان محترم و اعضاي محترم هيات علمي در صورت فراموش كردن رمز(Password) دامين مي‌توانند با واحد انفورماتيك تماس گرفته و درخواست رمز جديد نمايند.
• دانشجويان نيز بايستي به كارشناس كامپيوتر دانشكده مراجعه كرده و درخواست رمز جديد نمايند تا نسبت به ايجاد رمز جديد اقدام گردد.

نکات بسيار ضروري :
• براي بالا بردن ضريب امنيت اطلاعات خود لطفا رمز خود را بصورت متناوب ماهانه يكبار تعويض نمائيد.
• رمز مناسب و قوي انتخاب كنيد بطوريكه طول كلمه رمز حداقل 6 حرف باشد و تركيب حروف واعداد باشد مثل : At5um3
• در صورت استفاده غیر صحیح از امکانات فراهم شده (واگذاری Account به غیر و ....) ، موارد به صورت مرتب گزارش گیری شده و منجر به قطع سرویس شخص خواهد شد. (این مورد، مخصوصاً در رابطه با افرادی که به دلیل نوع شغل از Account های با بازه زمانی نامحدود برخوردار می باشند به طور جدی بررسی خواهد شد )
• اعضای محترم هیأت علمی دارای Account های نامحدود می باشند که علاوه بر استفاده از اینترنت ، برای ورود به بخش مدیریتی مربوط به صفحه شخصی استاد و ویرایش اطلاعات مربوطه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. لذا مراقبت جدی از رمز مربوطه،ضروری به نظر می رسد و در صورت بروز مشکل در این زمینه مرکز انفورماتیک مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

بازدید امروز: 6