خانه :: اساتید :: اخبار

بازدید:29838   بروزرسانی: 23-02-1402

Siamak Khademi

Marefat-ol-lah Alijani, Siamak Khademi, Farhad Khoeini, Noshin Nouri
Determination of student's miss-understandings on superposition and quantum measurement by the three-tests method
تعیین کج فهمی های شاگردان در مباحث برهم نهی و اندازه گیری کوانتومی با کمک آزمونهای سه گانه
چکيده


 این نوشتار در پی آن است که کج فهمی های دانشجویان فیزیک را در مباحث برهمنهی و اندازه گیری مشخص کند. بدین منظور از ابزار آزمونهای سه - گانه که مطمئن ترین راه سنجش کج  فهمی است، استفاده شده است. سوالات آزمون با استفاده از منابع مشابه به صورت محقق ساخته تبدیل به آزمونهای سه گانه شده اند. نمونه ی آماری در این پژوهش 49 نفر میباشد، که از بین دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته ی فیزیک که در دانشگاههای زنجان و مرکز تحصیلات تکمیلی درعلوم پایه ی زنجان تحصیل میکنند و همچنین از قبولین مرحلهی اول کنکور دکترای فیزیک سال 94 ، انتخاب شده است. از حیث روش شناسی تحقیق، این تحقیق از نوع مردم شناسی با دیدگاه تفسیری می باشد و روش تحقیق مورد استفاده روش کمی است و برای تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شده است. نتایج پژوهش، برخی از کج فهمی های دانشجویان در این مباحث را آشکار نمود، که در مقاله به آنها اشاره شده است.