خانه  :: اساتید  :: اخبار

گزارش برگزاری سومین رویداد استارتاپ گرایند زنجان
به مناسب گرامیداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه سومین رویداد استارتاپ گرایند زنجان با حمایت مرکز رشد برگزار شد



به مناسب گرامیداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه زنجان سومین رویداد «استارتاپ گرایند زنجان» با حمایت مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه زنجان و با حضور موسس نرم افزار هلو و همچنین دانشجویان و کار آفرینان جوان زنجانی در سالن روزبه دانشگاه زنجان برگزار شد.

در ابتدای برنامه شرکت‌کنندگان ضمن پذیرایی مختصر، با هم آشنا شده و ایده‌ها و نظرات‌شان را با هم به اشتراک گذاشتند، تا شاید دوستان و همکاران خوبی برای هم شوند. تحقیقات نشان داده‌اند کسانی که امروز با هم آشنا می‌شوند احتمالا ظرف سه سال آینده به ‌نوعی به درد هم خواهند خورد.

در بخش دوم، فرهاد سپید فکر نماینده استارتاپ گرایند جهانی در زنجان به ارائه گزارش یک ساله از برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در باهمستان کارآفرینی زنجان پرداخت .

در ادامه‌ی برنامه سپیدفکر در حضور شرکت‌کنندگان به گپ و گفت با شهرام شکوری از ابداع­کنندگان نرم افزار هلو پرداخت.

شهرام شکوری حدود ۱۷ سال پیش زمانی که هنوز یک سال از تحصیل‌اش در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر باقی مانده بود، به همراه دو هم‌دانشگاهی‌اش، پیاده‌سازی اولین نرم‌افزار مالی داخلی تحت ویندوز را در ایران آغاز کرد.

او پایه‌گذار نرم‌افزاری با نام «هلو» شد که پس از این سال‌ها کم‌تر کسی را در اصناف و مشاغل یا جامعه‌ی حسابداری ایران می‌توان یافت که نام آن را نشنیده باشد. شهرام با گسترش مجموعه نرم‌افزارهای هلو تحت لوای شرکت «طرفه‌نگار» تا جایی پیش رفت که هم‌اکنون بیش از ۴۵۰ هزار کاربر و ۵۰۰ نمایندگی در سراسر ایران دارد.

شکوری ابتدا به نحوه‌ی تبدیل ایده‌ی خود به کسب‌وکاری پایدار  پرداخت و در پایان هم به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داد.

در پایان، ضمن قدردانی از تلاش‌های آقای شکوری در ساخت و رشد چنین شرکتی، تندیسی به‌عنوان نشان کارآفرین برتر به ایشان تقدیم شد.

در بخش سوم، شرکت‌کنندگان پذیرایی  مختصری شدند تا به این بهانه دوباره  دور هم جمع شده و از نزدیک با مهمان کارآفرین برنامه گفتگو داشته باشند و پرسش‌های خود را از او پرسیدند. هم‌چنین، این بخش فرصت بسیار خوبی برای تقویت دوستی‌های بین شرکت‌کنندگان بود .

گفتنی است که استارتاپ گرایند رویدادی جهانی برای آموزش، الهام‌بخشی، و اتصال کارآفرینان به یکدیگر است. این رویداد که از سوی «گوگل برای کارآفرینان» پشتیبانی می‌شود، به ‌صورت ماهانه در بیش از ۷۰ کشور و ۱۷۲ شهر دنیا از جمله زنجان برگزار می‌شود و با دعوت از کارآفرینان و نوآوران موفق، از آن‌ها می‌خواهد که داستان موفقیت‌ها و شکست‌های خود را به اشتراک بگذارند و تجربه‌هایی را که در مسیر ساخت کسب‌وکارهای فوق‌العاده‌ی خود به دست آورده‌اند در اختیار دیگران قرار دهند.


ارسال شده در مورخه: 11-7-1394

آخرين اخبار با موضوع: مرکز رشد

رویداد پایانی مسابقه دانشجویی دلفین برگزار شد

مسابقه دانشجویی دلفین در راستای توسعه ارتباطات دانشگاه زنجان با صنایع، با ابتکار شرکت صنایع غذایی دلفین و مرکز (15-12-1402)

   

مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان افتتاح شد

افتتاح مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور (29-11-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
مرکز رشد

فراخوان پذیرش مرکز نوآوری و فضای کارمشترک دانشگاه زنجان