خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
اختلاف سلیقه‌ها موجب بی‌اخلاقی نشود



مدیر امور فرهنگی دانشگاه زنجان گفت: اختلاف سلیقه‌های دانشجویی در زمینه مسائل مختلف چنانچه موجب بی‌اخلاقی نشود زمینه توسعه و رشد فرهنگی را فراهم می‌کند.

 

عبدالله فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه با توجه به خواست و سلیقه دانشجویان و البته با نظارت مسئولان فرهنگی دانشگاه در مناسبت‌های مختلف و با عناوین گوناگون توسط دانشجویان علاقه‌مند برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این برنامه‌ها علاوه بر شکوفایی استعداد دانشجویان در زمینه‌های مختلف و تمرین مشارکت در کارگروهی، باعث می‌شود تا این قشر پس از فارغ‌التحصیلی نیز بتوانند مسئولیت‌های مشابهی را در سطح کلان جامعه بر عهده بگیرند.

 

فرجی در خصوص امکان برگزاری برنامه‌های مشترک دانشگاهی با ادارات دیگر در جامعه، تصریح کرد: برنامه‌های دانشجویی مختص دانشگاه هستند، البته برخی از برنامه‌های مناسبتی را شاید بتوان با هدف جلوگیری از موازی‌کاری به صورت مشترک با دیگر ارگان‌ها برگزار کرد ولی آنچه مهم است به دلیل زمان‌بندی اجرای بسیاری از برنامه‌های عمومی جامعه با دانشگاه، این مسئله امکان‌پذیر نیست.

 

این مسئول تاکید کرد: برای اثرگذار بودن هر چه بیشتر برنامه‌های دانشجویی می‌توان تعامل و همکاری بین دانشگاهی را افزایش داد که این مسئله در دستور کار شورای فرهنگی اجتماعی استان که دانشگاه زنجان به‌عنوان دانشگاه مادر متولی آن است، قرار دارد.

 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه زنجان گفت: رسالت دانشگاه پرورش نیروهای نخبه برای تعالی جامعه است و باید این برنامه‌ها به گونه‌ای باشد تا آثار طولانی مدت آن نیز پس از فارغ‌التحصیلی و خروج دانشجویان از محیط دانشگاه در راستای اهداف کلان جامه مشهود باشد.

 

فرجی در خصوص اختلاف سلیقه‌های دانشجویی در زمینه برگزاری مراسم فوق‌برنامه در دانشگاه، خاطرنشان کرد:‌ اختلاف سلیقه موجب ایجاد تنوع در برنامه‌ها می‌شود و چنانچه این مسئله در مسیر عقلانی خود پیش برود و موجب بی‌اخلاقی نشود می‌تواند زمینه رشد و توسعه فرهنگی را هر چه بیشتر رقم بزند.

;
ارسال شده در مورخه: 17-8-1394