خانه  :: اساتید  :: اخبار

بازدید رئیس مرکز رشد از پارک علمی تایلند
بازدید رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری از پارک علمی تایلند



بازدید رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری از پارک علمی تایلند

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری در برنامه سفر خود به کشور تایلند که با هدف ارائه مقاله علمی در کنفرانس بین المللی ICEMS2015 انجام شد، بازدید یکروزه از پارک علمی تایلند (TSP) بعمل آورد. عمده هدف این بازدید آشنایی با نحوه فعالیت TSP بود ولی با توجه به مذاکره انجام شده با مدیر فروش این پارک امید است راهکاری برای ایجاد تعامل بین شرکتهای تحت پوشش دو طرف اندیشیده شود.

گفتنی است که پارک علمی تایلند اولین پارک علمی و فناوری این کشور است که فاز اول آن در سال 2002 با هدف توسعه نوآوری و فعالیت­ های تحقیق و توسعه در بخش خصوصی پایه گذاری شد. فاز اول این پارک علمی با 140000 مترمربع زیربنا کلا در اختیار آژانس ملی توسعه علم و فناوری (NSTDA)، مراکز تحقیقاتی چهارگانه آن و بیش از 70 شرکت فعال در آن قرار دارد. حدود 30 درصد از این شرکتها، بین المللی هستند. این همجواری فرصتی برای دسترسی به 2000 محقق تمام وقت و متخصصین حرفه ای NSTDA که بیش 500 نفرشان دانشمند PH.D هستند، برای شرکتها فراهم می کند.

در پاسخ به تقاضاهای رو به رشد، فاز دوم پارک علمی تایلند با عنوان گروه نوآوری 2 (INC2) پایه گذاری شد. با این گسترش اکنون پارک علمی تایلند بزرگترین قطب یکپارچه تحقیق و توسعه در کشور تایلند می باشد. INC2 در مجموع 124000 مترمربع مساحت دارد و بر مبنای مفاهیم ((یکپارچه سازی کار و زندگی)) بنا نهاده شده است تا عوامل انسانی تحصیلکرده بتوانند در آن به کار، زندگی و ایفای نقش بپردازند. فضاهای سبز متعددی اطراف ساختمان های اداری و مسکونی ایجاد شده است تا ایجاد تعامل و شبکه سازی بین ساکنین را تسهیل کند و باعث تبادل ایده ها در زمینه های مختلف و شکل گیری همکاری بین گروههای متفاوت شود. به این ترتیب امکان پذیرش 150 شرکت جدید با 2000 نیروی کار متخصص فراهم شده است.


ارسال شده در مورخه: 27-8-1394

آخرين اخبار با موضوع: مرکز رشد

رویداد پایانی مسابقه دانشجویی دلفین برگزار شد

مسابقه دانشجویی دلفین در راستای توسعه ارتباطات دانشگاه زنجان با صنایع، با ابتکار شرکت صنایع غذایی دلفین و مرکز (15-12-1402)

   

مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان افتتاح شد

افتتاح مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور (29-11-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
مرکز رشد

فراخوان پذیرش مرکز نوآوری و فضای کارمشترک دانشگاه زنجان