خانه  :: اساتید  :: اخبار

برنامه های هفته پژوهش و فناوری
حضور دانشگاه زنجان در شانزدهمین هفته ملی پژوهش و فناوری



 

 هفته ملی پژوهش و فناوري، فرصت مناسبي براي توجه و تمركز روي ابعاد مختلف پژوهش وفناوري در كشور فراهم مي آورد تا كليه ذينفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعيت موجود در كشور، براي آينده برنامه ريزي و اقدامات بهتر و موثرتري را در دستور كار خود قرار دهند.

انتخاب و معرفي برگزيدگان حوزه پژوهش و فناوري و تجليل از آنها و همچنين ايجاد فرصت تعامل بين ذي نفعان اين حوزه به شيوه هاي مختلف نظير برگزاري نمايشگاه و فن بازار، همايش ملي، مصاحبه هاي مطبوعاتي و راديو تلويزيوني، فضايي را در كشور ايجاد می کند كه ضمن ارتقاء شأن و جايگاه پژوهش و فناوري و فعالين در اين عرصه، بسترسازي مستحكمي را براي ادامه راه، تقويت و توسعه پژوهش و فناوري كه ضامن پيشرفت واقعي كشور و ايجاد ثروت،رفاه و امنيت براي مردم است در ابعاد اجتماعي و فرهنگي فراهم نمايد.

مراسم ملی هفته پژوهش و فنآوری طی روزهای 22 الی 27 آذرماه سال جاری با شعار هفته پژوهش و فنآوری، عزم ملی و رویکرد جهانی در تهران  برگزار می گردد . در همین راستا شانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش و فناوری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران از تاریخ 23 الی 26 آذرماه برگزار می شود . دانشگاه زنجان نیز آخرین دستاوردهای علمی و فناوری خود به همراه طرحهایی که در مرحله نهایی داوری ستاد ملی هفته پژوهش برگزیده شده اند را در این نمایشگاه ، ارائه خواهد نمود. طرح های تایید شده در نمایشگاه به صورت اسلاید و پوستر نمایش داده خواهند شد.

همچنین مراسم استانی هفته پژوهش از تاریخ 14 لغایت 18 آذرماه سالجاری مطابق برنامه ارائه شده توسط ستاد استانی بزرگداشت هفته پژوهش برگزار می گردد.

دانشگاه زنجان علاوه بر مشارکت در اهم برنامه های هفته پژوهش و فنآوری استانی، به صورت خاص عهده دار برنامه نشست با صنایع طی روزهای 14 الی 17 آذرماه سال جاری می­باشد.

مطابق برنامه ارائه شده توسط ستاد استانی بزرگداشت هفته پژوهش در روز دوشنبه دانشگاه زنجان میزبان بازدید عمومی جمع کثیری از دانش آموزان استان خواهد بود.

امسال بنا به ابتکار ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری ، حداکثر از 6 پژوهش برتر درحوزه ­های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و علوم پزشکی در صبح روز 18 آذرماه در محل دانشگاه علوم پزشکی تجلیل خواهد شد. بر همین اساس دانشگاه زنجان پژوهش­ های برتر خود در موضوعات مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی را در معرض رقابت و ارزیابی توسط کمیته علمی ستاد استانی قرار داده و بسیار امیدوار است نتایج بسیار خوبی را در این زمینه به­ دست آورد.

بی شک انتخاب فقط 6 پژوهش برتر در سطح استان، جوابگوی فعالیت­های ارزنده پژوهشی و فناوری اعضای هیأت علمی دانشگاه زنجان نخواهد بود. به همین دلیل به تأسی از "آیین­ نامه برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استانها" و براساس "آئین­ نامه جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری" دانشگاه زنجان برنامه ویژه­ای جهت تجلیل از پژوهش های برگزیده دانشگاه زنجان در سطح استان ، پژوهشگران برتر دانشکده­ های چهارگانه و همچنین پژوهشگر برتر جوان خود طی هفته ملی پژوهش و فناوری دارد.

اسامی روزهای هفته ملی پژوهش و فناوری

 

روز

تاریخ

اسم

یکشنبه

94.09.22

پژوهش ، فناوری و مدرسه

دوشنبه

94.09.23

پژوهش ، فناوری و صنعت

سه شنبه

94.09.24

پژوهش ، فناوری و دانشگاه کارآفرین

چهارشنبه

94.09.25

پژوهش ، فناوری و حامیان پژوهش

پنج شنبه

94.09.26

پژوهش ، فناوری ، اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی

جمعه

94.09.27

پژوهش ، فناوری ، حوزه و دانشگاه

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 15-9-1394

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان