خانه  :: اساتید  :: اخبار

روز جهانی ایدز
مرکز بهداشت و درمان



روز جهانی ایدز

انتخاب شیوه زندگی سالم برای مبتلایان به اچ آی وی/ ایدز

تشخیص اچ آی وی می تواند زندگی یک فرد را به حالت وارونه در بیاورد. با این حال به بیماران یادآوری می کند که قدر لحظه لحظه زندگی خود را بدانند و با انتخاب شیوه های سالمتر، از آن لذت بیشتری ببرند.

به نقل ازeverydayhealthسبک زندگی سالم در مبتلایان به اچ آی وی/ ایدز از انتخاب رژیم غذایی سالم شروع می شود. این انتخاب مزایای زیادی دارد از قبیل این که به بیمار کمک می کند با وجود این عفونت، سالم تر زندگی کند، سرعت بیماری کم می شود، از مشکلات بهداشتی مرتبط با سوء تغذیه جلوگیری می کند، و به بیمار کمک می کند که وزن سالم داشته باشد.

ویژگی های رژیم غذایی سالم برای اچ آی وی مثبت ها:

یک رژیم سالم برای کسی که با اچ آی وی مثبت زندگی می کند، غنی از غلات کامل، محصولات لبنی کم چرب، پروتئین های بدون چربی، تعداد زیادی از میوه ها و سبزیجات تازه است. مولتی ویتامین ها بخصوص ویتامین ب 12 و روی را باید در این رژیم گنجاند. به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی سالم شامل قطع غذاهای سرخ شده و نوشیدنی های شیرین نیز هست.

ترک سیگار: نزدیک به سه نفر از هر 4 نفر مبتلا به ایدز با دود سیگار زندگی می کنند. مطالعات نشان داده اند که میزان سرفه و سرگیجه ناشی از دود سیگار در این افراد بیشتر است.

حذف مخدرها: مخدرهایی مانند کوکائین، هروئین، و یا متاآمفتامین، به اشتراک گذاری سوزن برای استفاده از این داروها و ... منجر به دیگر بیماری های عفونی مانند هپاتیت در بیماران می شود و پیشرفت ایدز را بیشتر می کند. مطالعات محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده که متآمفتامین ها توانایی اچ آی وی برای حمله به سلول های سالم را افزایش می دهد.

ورزش متوسط: 3 تا 6 بار ورزش هفتگی و فعال بودن از نظر جسمی، منجر به بهبود خلق و خوی بیماران می شود و کیفیت زندگی آنها را افزایش می دهد. فواید ورزش شامل مبارزه با علائم اچ آی وی، مبارزه با از دست دادن اشتها، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی و پوکی استخوان است.

اقداماتی برای جلوگیری از ابتلا به عفونت: مبتلایان به ایدز به راحتی می توانند در معرض انواع عفونت ها قرار گیرند. برای مثال ترک سیگار یک عامل مهم برای جلوگیری از عفونت های ریوی در این بیماران است. به منظور کاستن خطر ابتلا به سایر عفونت ها، شستن دست ها، حفظ ایمنی مواد غذایی برای جلوگیری از بیماری های ناشی از مواد غذایی و واکسیناسیون این بیماران اهمیت زیادی دارد.

گرفتن آزمایش و درمان برای بیماری های مقاربتی: مبتلایان به ایدز به راحتی می توانند به بیماری های بدون علامت مبتلا شوند. انجام تست ها و آزمایش ها برای شناسایی این بیماری ها و به دنبال آن اخذ درمان در بیماران حائز اهمیت است.


ارسال شده در مورخه: 10-9-1394

آخرين اخبار با موضوع: معاونت دانشجویی

جشنواره دانشجوی نمونه

معاونت دانشجویی (07-11-1402)

   

تعطیلی استخر

معاونت دانشجویی (29-09-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
معاونت دانشجویی

مرکز مشاوره و سبک زندگی