خانه  :: اساتید  :: اخبار

با حضور جناب آقای دکتر علیرضا زاکانی
پنجمین یادواره شهید دکتر شهریاری در دانشگاه زنجان برگزار گردید




 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه : پنجمین یادواره شهید دکتر شهریاری در مرکز همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جناب آقای علیرضا زاکانی ، خانواده محترم شهید دکتر شهریاری و سایر مقامات استانی برگزار گردید ؛ دکتر خلیل جمشیدی اظهار کرد: برگزاری یادواره شهید شهریاری علاوه بر اینکه بزرگ‌داشت مقام علم و دانش است از سویی به‌عنوان بزرگ‌داشت ایمان و ایثار نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: بی‌تردید شهید شهریاری از روح برزگی برخوردار بود که نزد خدای متعال از چنین جایگاهی برخوردار شد و قطعا این جایگاه از پیامدهای ایمان بوده است.

دکتر جمشیدی تصریح کرد: شهدایی که از ابتدای انقلاب تاکنون تقدیم نظام و اسلام شده‌اند، بویژه شهدای هسته‌ای، توانسته‌اند عزت و آبرو به کشور ببخشند که این مساله این روزها و در جایگاه بین‌المللی ایران کاملا مشهود است.

رئیس دانشگاه تاکید کرد: در تاریخ کمتر مشاهده شده  که استکبار به‌واسطه قدرتی که دارد با سایر کشورها وارد مذاکره شود و هر زمان اراده کرده کشوری را اشغال کرده و هیچ امتیازی به آن نداده است، ولی امروزه شاهد هستیم که قدرت‌های اسکتباری مجبور می‌شوند با ایران وارد مذاکره شوند.

دکتر جمشیدی خاطرنشان کرد: به قدرت حمایت مردمی و تلاش مسئولین توانستیم امیتازهای ارزشمندی را در جریان مذاکرات بگیریم و این امتیازها به واسطه خون شهیدانی از جمله شهید شهریاری بوده است و با بزرگداشت چنین افرادی همواره فضای شهادت در جامعه جاری و روان خواهد بود.

سپس دکتر علیرضا زاکانی اظهار کرد: شهیدان الگویی ماندگار در جامعه بشری هستند و  نسل‌های امروز و آینده با الگوگیری از شهیدان می‌توانند به سعادت حقیقی دست یابند.

وی تصریح کرد: استان زنجان بیش از 3 هزار شهید، 7 هزار جانباز و مجروح و 588 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان چراغ راهی برای فتح قله‌های موفقیت خواهد بود.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اهل علم و علم‌آموزی همواره مورد توجه دین اسلام بوده و علم‌آموزی برتر از عبادت دانسته شده چراکه اگر علم به‌درستی آموخته شود انسان‌ساز خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه گره‌گشایی از ذخایر عالم به دست عالم است، قدرت‌آفرینی را از ویژگی‌های مهم علم و علم‌آموزی برشمرد و افزود: امروز بسیاری از قدرت‌های بزرگ جهان که ادعای برتری بر سایر ملت‌ها را دارند به‌واسطه علم و تکنولوژی به این قدرت دست یافته‌اند.

این مسئول بیان داشت: در دهه 80 و ابتدای دهه 90 شاهد رشد علمی بسیار خوبی در کشورمان بودیم به‌طوری‌که طبق آمارها در سال 92 ایران در رتبه شانزدهم جهان از نظر رشد علمی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای رسمی مراکز علمی جهان، رشد علمی ایران 13 برابر رشد متعارف جهانی است و اگر کشور با همین روال به رشد علمی خود ادامه دهد در سال 97 به چهارمین قدرت علمی جهان مبدل خواهد شد.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام خاطرنشان کرد: رشد علمی قابل توجه در کشورمان حکایت از تلاش دانشمندانی دارد که در محیط دانشگاه‌ها با تلاش خود این مسیر را هموار کردند و در این راستا امثال شهید شهریاری‌ها کمک به خلق قدرت کرده و زمینه رشد دیگران را نیز فراهم کردند.

زاکانی ادامه داد: اگر امروزه بسیاری به قدرت علمی ایران اذعان کرده و راهی جز فشار را برمی‌گزینند به معنای دست کشیدن از فشار نیست بلکه سعی دارند در کنار فشار و تهدید راه گفت‌وگو را نیز باز کنند و در این راستا برای رسیدن به نیات خود تکاپو می‌کنند.

این مسئول با اشاره به وجود 130 مرکز پزشکی ـ هسته‌ای  در کشورمان تصریح کرد: این مراکز جنبه درمانی و تشخیصی در زمینه بیماری‌های مختلف داشته و سالانه حدود 900 هزار نفر به این مراکز مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌های سال 86 منجر به تعطیلی تمام مراکز فوق شده واین موضوع سبب شد تا روند تشخیص و درمان بیماری‌ها در این مراکز با مشکل مواجه شود.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تعطیلی مراکز پزشکی- هسته‌ای سبب شد تا دانشمندان کشورمان برای حل مشکل، خود دست به کار شوند و در این راستا شهید دکتر مجید شهریاری با تکیه بر علم و ایمان قوی کمک شایانی به حل مشکلات کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه امروزه کسی نمی‌تواند دانش هسته‌ای را از کشورمان بگیرد، افزود: دولت آمریکا نیز به این موضوع اذعان کرده است.

وی عنوان کرد: کشورمان تا پیش از انقلاب اسلامی تحت سیطره استعمار محروم مانده بود زیرا به دانشگاه‌ها و دانشمندان ما اجازه رشد داده نمی‌شد و  37 سال است که کشور از نعمت استقلال و آزادی برخوردار است.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام تاکید کرد: باید نهضتی تحول‌خواه را به‌شکل صحیح در جامعه سازماندهی کنیم چرا که در شرایط  پسابرجام معتقدم آمریکا به تعهدات خود در این زمینه پایبند نخواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجربه بسیار تلخی برای کشورمان بر جای گذاشت و این آژانس در گذشته خود در مسیری حرکت‌ کرده که آمریکا به او دیکته می‌کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه گزارش اخیر آمانو چهره ای سیاه و سفید داشت و اطمینانی در آن پیدا نیست، تصریح کرد: آمریکا در حال حاضر انقلاب اسلامی ایران را رقیب صددرصدی خود می‌داند.

وی ادامه داد:‌ دشمن شمار یک آمریکا، ایران اسلامی است و آمریکا هر نقشه‌ای را که در جهان و منطقه می‌خواهد پیاده کند بخش عمده‌ای از آن مربوط به ایران اسلامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در سال 85 «رایس» اعلام کرد که دیگر با شمال آفریقا و غرب آسیا کاری نداریم و فقط چهار کشور لبنان، سوریه، عراق و ایران مدنظر هستند، نشانگر این است که در واقع هدف آن‌ها فقط توطئه علیه ایران بوده است.

زاکانی افزود: داعش را به عنوان یک پدیده زشت و پلید ایجاد کردند و اینگونه مجموعه کشورهای پیرامون ایران را در آتش می‌سوزانند زیرا هدفشان ایران اسلامی است و چندی قبل نیز ژنرال بازنشسته آمریکایی اعلام کرد که هدف اصلی آنان در منطقه ایران است.

این مسئول گفت: اگر تمهیدات مختلف در کشورمان به کار گرفته نمی‌شد اکنون نباید در داخل کشورمان با داعش مبارزه می‌کردیم، لذا اقتدار ایران، تدبیر مقام معظم رهبری و استقامت مردم و مسئولان سبب شد تا کشورمان باثبات باشد و ثبات را به کشورهای دیگر نیز صادر کند.

زاکانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها دشمن شهید شهریاری‌ها هستند و جز به بردگی کشاندن دولت و ملت ایران به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود در جمع اساتید کشورمان تاکید کردند که اگر ایران تا 50 سال دیگر در بام قله علمی جهان ننشیند انقلاب اسلامی دچار مشکل خواهد شد، لذا نیاز به یک نهضت اصلاح‌گری و تحول‌‌‌‌‌‌‌‌خواهی جدی در جامعه احساس می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام افزود: کشورمان در حال حاضر افتخارات فراوانی دارد اما در جایی که باید باشد نیست و در این راستا دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند و همه ظرفیت‌های خود را در خدمت به مردم به کار بگیرند.

زاکانی با بیان اینکه ایران اسلامی باید به الگویی برای جوامع مختلف تبدیل شود، بیان کرد: مسئولان باید در حوزه‌های مختلف در تبعیت از رهبری گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.

این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان کشورمان باید از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه به نحو مطلوبی استفاده کنند، تصریح کرد: مراکز علمی کشورمان به عنوان موتور محرکه تولیدگر محسوب می‌شوند.

شایان ذکر است پنجمین یادواره شهید دکتر شهریاری با مشارکت بسیج اساتید استان و دانشگاه زنجان با حضور خانواده معظم شهدا اساتید دانشگاههای استان برگزار گردید که در پایان با اهدا لوحی از مادر گرانقدر شهید شهریاری تجلیل به عمل آمد.

 برای دیدن تصاویر لطفا به آلبوم تصاویر در صفحه اصلی دانشگاه مراجعه نمایید.

 

;
ارسال شده در مورخه: 10-9-1394

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان