خانه  :: اساتید  :: اخبار

عقد تفاهم نامه همکاری علمی،پژوهشی،آموزشی
مابین دانشگاه زنجان و دانشگاه های دولتی چلیابینسک و دولتی اورال جنوبی



در نشست مشترک هیئت روسی با دکتر جمشیدی، روسا و معاونین دانشگاه زنجان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پایه قراردادهای همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری امضاء گردید.

در ابتدای این نشست علمی بین‌المللی که بین دانشگاه زنجان، دانشگاه چلیابینسک و دانشگاه اورال جنوبی صورت گرفت دکتر جمشیدی، رئیس دانشگاه زنجان، ضمن خیرمقدم ‌گویی به هئیت روسی ، میهمانان و اصحاب رسانه گفت: دانشگاه زنجان دانشگاه جامع زنجان است. دکتر جمشیدی با اشاره به علاقه‌مندی دانشگاه زنجان برای همکاری با دانشگاه‌های چلیابینسک و اورال جنوبی اضافه کرد: به دنبال همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و فناوری هستیم. ایشان، با اشاره بر لزوم فراهم کردن زمینه‌های آموزشی برای دانشجویان و اساتید و برای شرکت در کنفرانس‌ها دوره‌های آموزشی اظهار کرد: این موضوع و انجام پروژه‌های تحقیقاتی بین دانشگاه‌های دو کشور می‌تواند از جمله زمینه‌های همکاری این مراکز علمی باشد.

در ادامه دکتر کرمی دهکردی، رئیس گروه همکاریهای علمی بین المللی، به معرفی دانشگاه زنجان پرداخت. وی با اشاره به اینکه دانشگاه زنجان در زمینی به مساحت حدودی 400 هکتار واقع شده است، تصریح کرد: این دانشگاه شامل چهار دانشکده کشاورزی، علوم انسانی، مهندسی و علوم پایه است که تعداد اعضای علمی تمام وقت دانشگاه زنجان 400 نفر میباشد. ایشان با اشاره به اینکه در آینده تعداد دانشکده‌های دانشگاه زنجان به 9 دانشکده افزوده می‌شود، گفت: یک پژوهشکده فناوری‌های نوین و یک مرکز واحدهای فناوری نیز در این دانشگاه فعال میباشد. وی افزود تعداد 10 هزار نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و 268 رشته گرایش می باشند.

وزیر علوم استان چلیابینسک، آلکساندر کوزنتوسوف نیز با اشاره به اینکه مراکز علمی حرفه‌ای استان چلیابینسک 59 مورد است، اضافه کرد: این مراکز به صورت دولتی و خصوصی اداره  و سیستم آموزشی استان چلیابینسک از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. وی از تحصیل 5 هزار و 482 دانشجوی خارجی در مراکز علمی استان چلیابینسک خبر داد و افزود: از مجموع دانشجویان خارجی در این مراکز دو نفر ایرانی هستند.

وزیر علوم استان چلیابینسک برنامه‌های علمی این استان را شامل توسعه و اجرای انرژی، تجهیزات حفاظت و ذخیره‌سازی منابع، نانو تکنولوژی، تکنولوژی‌های جدید و بازیافت مواد دانست. کوزنتوسوف مشارکت در کنفرانس های علمی، سمینارها و اجرا سیاست های آموزشی مشترک از جمله پیشنهادهای روسیه و استان چلیابینسک به دانشگاه زنجان است. وی یادآورشد: تبادل نمایندگان علمی از جمله اساتید و دانشجویان، تبادل تجربیات در راه اندازی مراکز پژوهشی، راه اندازی سازمان های علمی و انجام تحقیقات علمی مشترک از دیگر پیشنهادهای استان چلیابینسک برای افزایش تعاملات در این زمینه است. کوزنتوسوف اظهار کرد: تبادل مطالب علمی و پژوهشی، تجربه های تحقیقاتی و آموزشی و ارائه آموزش های پیشرفته به کارکنان مراکز آموزشی از دیگر پیشنهادهای این استان به دانشگاه زنجان است.

وزیر علوم استان چلیابینسک روسیه به استراتژی های توسعه فعالیت های نوآورانه تا سال 2020 در این کشور اشاره کرد و گفت: توسعه دانش در زمینه انرژی، تجهیزات حفاظت و ذخیره سازی منابع، نانو تکنولوژی، تولید مواد جدید، ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساخت تجهیزات برای بازیافت مواد زاید و پسماندها از جمله این استراتژی ها محسوب می شود. وی به شاخص های علمی این استان روسی در حوزه آموزش عالی اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون 8.5 درصد سهم اشتغال چلیابینسک به حوزه آموزش اختصاص دارد. کوزنتوسوف ادامه داد: 19.8 درصد جمعیت این استان روسی دارای تحصیلات عالی تا مقطع دکتری هستند. وزیر علوم استان چلیابینسک روسیه به فعالیت 49 هزار و 658 نفر به عنوان کارمند در بخش پژوهش در این استان اشاره کرد و گفت: 55 هزار و 49 نفر در چلیابینسک به طور مستقیم کار تدریس را انجام می دهند. وی افزود: 68 درصد مدرسان این استان دارای 30 تا 55 سال، 16 درصد کمتر از 30 سال و مابقی نزدیک به سن بازنشستگی هستند.

کوزنتوسوف به سهم اشتغال بخش های مختلف در این استان روسی اشاره کرد و یادآورشد: 24 درصد سهم اشتغال به بخش صنعت، 15.3 درصد تجارت و مواد غذایی، 13.7 درصد حمل و نقل و 9.6 درصد تولید اختصاص دارد. وزیر علوم استان چلیابینسک روسیه از حضور پنج هزار و 482 دانشجوی خارجی در دانشگاه های این استان روسی خبر داد و دو نفر از این دانشجویان را ایرانی برشمرد که در رشته موسیقی در حال تحصیل هستند.

ویکتور کاتاچکوف معاون امور بین المللی ، دانشگاه اورال جنوبی نیز ضمن معرفی دانشگاه خود اظهار کرد: دانشگاه دولتی اورال جنوبی یکی از 10 دانشگاه برتر روسیه است. وی با اشاره به اینکه 45 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: 2 هزار دانشجوی خارجی از جمله یک دانشجوی ایرانی در این مرکز تحصیل می‌کنند. ایشان با اشاره به اینکه این دانشگاه همکاری خوبی با سایر دانشگاه‌های جهان دارد، عنوان کرد: برای نمونه این دانشگاه با پنج دانشگاه آمریکایی و 10 دانشگاه چینی تعامل‌های علمی و پژوهشی دارد. وی دانشگاه زنجان را یک دانشگاه موفق و مناسب برای همکاری خواند و اضافه کرد: دو دانشگاه اورال جنوبی و دانشگاه زنجان می‌تواند با هم همکاری خوبی داشته باشند. معاون امور بین‌المللی دانشگاه دولتی اورال جنوبی عنوان کرد: دولت روسیه 15 هزار فرصت مطالعاتی و آموزشی برای دانشجویان سایر کشورهای فراهم کرده است.

همچنین در ادامه یوگنی بیریوکوف معاون آموزش دانشگاه دولتی چلیابینسک ضمن معرفی دانشگاه خود از موقعیت پیش آمده برای همکاری های علمی و فناوری بین دو دانشگاه زنجان و چلیابینسک ابراز خوشحالی نمود و آمادگی این دانشگاه را برای هر گونه همکاری اعلام نمود.

سپس دنیس بوکرییف، رئیس بخش مارکتینگ کمپانی ماریا کازلووا، با تشریح فعالیت های علمی و تولید تجهیزات آزمایشگاهی و علمی این شرکت از همکاری بین المللی آن یاد کرد و افزود: در صورت تمایل دانشگاه زنجان همکاری طرفین مایه فخر خواهد بود.

 

امضاء تفاهم نامه های همکاری مختلف میان دکتر جمشیدی رئیس دانشگاه زنجان، وزیر علوم چلیابینسک، معاون آموزش دانشگاه دولتی چلیابینسک، معاون امور بین‌المللی دانشگاه اورال جنوبی، و نماینده شرکت تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی لامینار و بازدید از قسمت های مختلف دانشگاه پایان بخش این دیدار بود.

 


ارسال شده در مورخه: 31-1-1395

آخرين اخبار با موضوع: سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ انجمن علمی محیط زیست برگزار می کند برگزار می کند

بازدید از نهالستان منابع طبیعی زنجان، زمان: دوشنبه 3 اردیبهشت 1403، زمان: دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 (03-02-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ انجمن علمی زمین شناسی برگزار می کند

پخش فیلم مستند علمی زمین شناسی با عنوان غارها(Caves)، زمان: دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ساعت 12:45 تا 13:15 (03-02-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی- دایره قرآن و عترت برگزار می کند

برگزاری جلسات هتفگی یکشنبه های فرهنگ با عنوان حکایت حکمت، زمان: یکشنبه ها (01-02-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی- کانون فرهنگی-ادبی سایه برگزار می کند

«هزار و صد سال با ادب پارسی»، زمان: شنبه اول اردیبهشت (01-02-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری معاونت اداری و مالی دانشگاه زنجان برگزار می کند