خانه  :: اساتید  :: اخبار

آنچه در اعتکاف دانشجویی دانشگاه گذشت...
گزارشی از اعتکاف دانشجویی



ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی از تاریخ 17 لغایت 23 فروردین ماه به صورت پیامکی انجام شد. از 190 نفر ثبت نام کننده اولیه، 160 نفر در اعتکاف شرکت نمودند که از این تعداد، 24 نفر برادران و 136 نفر خواهران بودند. با توجه به محدودیت فضا در مسجد دانشگاه، برادران به دانشگاه تحصیلات تکمیلی معرفی شدند و بدین ترتیب اعتکاف خواهران در مسجد باقرالعلوم(ع) دانشگاه و اعتکاف برادران در مسجد دانشگاه تحصیلات تکمیلی برگزار گردید.

برای بهره مندی مناسب دانشجویان از فضای معنوی اعتکاف، برنامه های متنوعی از جمله سخنرانی ها، جلسات تدبر، حلقه های معرفتی، مراسمات و ادعیه خوانی، مسابقات و ... در نظر گرفته شد.

اعتکاف دانشجویان خواهر دانشگاه زنجان با پذیرش معتکفین در روز چهارشنبه ساعت 20:30 در مسجد دانشگاه شروع شد. پس از پذیرش، حجت الاسلام دوستعلی محمدی در جلسه توجیهی اعتکاف، به بیان احکام اعتکاف و مغتنم شمردن فرصت معنوی اعتکاف پرداختند. در شب پذیرش با توجه به شب میلاد مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، مراسم مولودی خوانی نیز برگزار گردید.

معتکفین در روز اول اعتکاف با برنامه های جلسه "تدبر در نهج البلاغه" با حضور جناب آقای دکتر مومنی، رئیس دانشکده علوم انسانی، حلقه معرفتی با موضوع "مهارت خود کنترلی" با حضور سرکارخانم مازارچی، مبلغ اعزامی از قم، سخنرانی حجت الاسلام حسن دیرباز با موضوع " جایگاه نیایش در زندگی"، و سخنرانی و مناجات خوانی حجت الاسلام علی جاهدی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان و دعای کمیل همراه بودند.

برنامه های روز دوم اعتکاف مصادف با روز جمعه شامل مناجات خوانی و دعای ندبه با حضور حجت الاسلام جاهدی و حاج مهدی رسولی، جلسه "تدبر در قرآن" با حضور سرکار خاتم گلشنی، حلقه معرفت با موضوع "نقش تفکر صحیح در زندگی جوان" با حضور سرکار خانم مازارچی، سخنرانی حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی، منتخب مرد استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در موضوع "جوان انقلابی" و سخنرانی حجت الاسلام علی قره داغی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با موضوع "حب الهی" بود که با استقبال معتکفین روبرو شد.

در روز سوم اعتکاف مصادف با سالروز رحلت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها، آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بین معتکفین حضور یافتند و پس از نماز جماعت صبح، به ایراد سخنرانی پرداختند. حجت الاسلام علی قهرمانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در داتشگاه زنجان نیز پس از نماز جماعت ظهر و عصر و سخنرانی با محوریت "تأثیر اعتکاف در زندگی جوان" به تقدیر از برندگان مسابقات برگزار شده در ایام اعتکاف پرداختند.

اعمال ام داود با حضور پرشور و همکاری معتکفین گرامی برگزار و با مناجات خوانی مادح اهل بیت آقای جلیل محمدی به پایان رسید و در نهایت مراسم معنوی اعتکاف غروب چهارشنبه 4 اردیبهشت پس از نماز جماعت مغرب و عشاء و صرف افطار و شام به پایان رسید و معتکفین با بدرقه خادمین اعتکاف از مسجد دانشگاه خارج شدند.

برای مشاهده تصاویر اینجا کلیک نمایید.


ارسال شده در مورخه: 8-2-1395

آخرين اخبار با موضوع: نهاد مقام معظم رهبری

مهرواره عروج ثانیه ها

ذفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان زنجان برگزار می کند: (26-12-1402)

   

دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه زنجان برگزار می کند:

نشست هم اندیشی با موضوع " بررسی چالش های تصمیم گیری گروهی" (16-12-1402)

   

غبارروبی از مسجد باقرالعلوم علیه السلام دانشگاه

در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان (13-12-1402)

   

مشاوره

همه روزه ساعت 8 الی 11 (13-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
نهاد مقام معظم رهبری

آغاز ثبت نام اعتکاف