خانه  :: اساتید  :: اخبار

دانشگاه زنجان میزبان سی و یکمین جشنوار قرآن و عترت
دانشگاه زنجان میزبان مرحله منطقه ای سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور



 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کنفرانس خبری برگزاری سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور با حضور دکتر عبدالله فرجی مدیر فرهنگی دانشگاه، یکشنبه 12 اردیبهشت در سالن شهید  شهریاری دانشگاه زنجان برگزار شد .

در این جلسه دکتر فرجی بیان داشت: یکی از وظایف مهم دانشگاه افزیش معرفت دینی است و بالاترین معرفت قرآن، کتاب هدایت است چرا که ارتقاء و تکامل در قرآن معنا پیدا می کند، از این رو یکی از مسائل مطرح شده در کشور برگزاری جشنواره  قرآن و عترت دانشجویان می باشد.

 وی در ادامه افزود: این اتفاق وزین فرهنگی در چهار مرحله ی دانشگاهی، منطقه ایی، کشوری و ملی برگزار می شود. دانشگاه زنجان میزبان مرحله منطقه ای (غرب و شمال غرب) در سال 95 می باشد .

گفتنی ست: این مسابقات 21 تا 23 اردیبهشت در دانشگاه زنجان در شش رشته تلاوت، ترتیل، تلاوت تحقیق، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن با حضور 120 شرکت کننده که از مرحله دانشگاهی به مرحله منطقه ایی راه یافته اند برگزار می گردد .

کمیته های مختلفی من جمله روابط عمومی، فرهنگی، علمی، پشتیبانی، نظارت و ارزیابی برای برگزاری این جشنواره تشکیل یافته اند .

علاوه بر برگزاری مسابقات در روز اول بخش های جانبی مانند بازدید از اماکن تاریخی شهر و حسینیه اعظم برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است .

مراسم اختتامیه پنج شنبه 23 اردیبهشت از ساعت 9 صبح الی 12 در سالن همایش های بین المللی غدیر با حضور میهمان کشوری و استانی  و با انتخاب نفرات برگزیده و اهداء جوایز پایان بخش این جشنواره خواهد بود .

برای حضار نیز مسابقه ایی تحت عنوان تفسیر سوره حجرات در نظر گرفته شده است که به 8 نفر برتر جایزه تشرف به مشهد مقدس اهداء خواهد شد .

در پایان دکتر فرجی نهایت تشکر را از همکاری امور رفاهی مخابرات استان، شهرداری و شورای شهر ابراز داشتند. و اظهار امیدواری کردند تا با سعی در برگزاری هرچه بهتر این مراسم خاطره ای خوب از میزبان مهربان شهر زنجان و دانشگاه زنجان برای شرکت کنندگان باقی بماند .

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 13-2-1395

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان