خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرگزاری ایرنا
جلیلی: سلاح تحریم با اقدام و عمل بی اثر می شود



زنجان - ایرنا - عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: مهمترین وظیفه و ضرورت امروز ایران بی اثر کردن سلاح تحریم هاست و سلاح تحریم دشمن با اقدام و عمل بی اثر می شود.

  سعید جلیلی شامگاه سه شنبه در جمع شماری از دانشجویان دانشگاه زنجان افزود: باید تحریم ها را به سلاحی نا کارآمد و بی اثر در دست دشمن تبدیل کرد.
وی یادآورشد: دشمنان زمانی که فشارهای سیاسی و اقتصادی خود را بر روی ملت ایران در دست برداشتن از ارزش ها و فناوری صلح آمیز هسته ای ناکارآمد دیدند، دست به دامن تحریم های اقتصادی کمرشکن شدند.
جلیلی اظهار کرد: دشمن زمانی به کارآمد بودن فشارها از طریق تحریم پی برد که از سوی مسئولان و برخی صاحب نظران ایرانی، از فشارها و تنش های اقتصادی موجود در داخل کشور با خبر شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز اقتصاد مقاومتی بهترین ابزار برای ناکارآمد کردن فشارها و تحریم های اقتصادی دشمنان محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده است، اقدام و عمل با بهره گیری از توان نیروی انسانی داخلی و افزایش بهره وری واحدهای تولیدی و صنعتی است.
جلیلی تاکید کرد: دشمنان زمانی که مشاهده کنند سلاح تحریم دیگر بر روی ملت ایران تاثیری ندارد، هیچ اهرم فشاری برای وادار کردن به عقب نشینی ایرانیان از ارزش ها و داشته هایشان نخواهند داشت.
وی کاهش یا فروش سرمایه های ملی را خسارت بزرگی خواند و ادامه داد: عرصه اقتصاد مقاومتی زمینه اقدام و عمل است و نه فرصت برای هزینه کردن از اصل سرمایه.
جلیلی اضافه کرد: همچنانکه راهبرد تحریم سلاح، علیه ملت ایران جواب نداد، راهبرد سلاح تحریم نیز علیه این ملت جواب نخواهد داد.
عضو مجمع تشخیص مصلت نظام گفت: افراط عبور از مرزها و تندرو کسی است که مرزها، منافع، حقوق و ارزش های یک ملت را نادیده می گیرد.
وی تصریح کرد: افراطی ترین افراد اوباماست که با عبور از مرزهای حقوق بشر از رژیم صهیونیستی کودک کش حمایت می کند.
جلیلی ابراز کرد: اوباماست که با عبور از مرزهای ادعایی دموکراسی خود، امروز مستبدترین کشورهای منطقه را متحد خود می داند.
عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا وقتی به سلاح تحریم پناه برد که از سایر گزینه ها ناامید و مستاصل شده بود.
جلیلی با تاکید بر اینکه تمام امید آمریکا ترساندن از سلاح تحریم است، یادآورشد: دشمنی که به بهانه های گوناگون هنوز سلاح تحریم ها را در دست گرفته و تهدید می کند، یعنی هنوز آرایش جنگی خود را علیه یک ملت حفظ کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نترسیدن و تلاش مجاهدانه، تحریم ها را بی اثر می کند.
وی اظهار کرد: ظرفیت های بالای اقتصادی و نیروی انسانی ایرانی نه فقط می تواند تحریم ها را بی اثر سازد، بلکه پیشرفت های بزرگی را به ارمغان خواهد آورد.
جلیلی خاطرنشان کرد: وحدت، شجاعت و جسارت در به کارگیری توانمندی های کشور برای همیشه تحریم ها را ناکارآمد خواهد کرد.

http://www.irna.ir/fa/News/82060723/

;
ارسال شده در مورخه: 29-3-1395