خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرگزاری ایرنا
معاون وزیر علوم: کشور 75 هزار نفر کمبود ظرفیت خوابگاه دانشجویی دارد



مجتبی صدیقی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: شرایط خوابگاهی کشور به نسبت متوسط است و می توان در مجموع بیش از 70 درصد از این وضعیت رضایت داشت.
وی یادآروشد: در صورتی که به شکل مطلوب و استاندارد دانشجویان در خوابگاه ها، مستقر شوند، ظرفیتی بین 50 تا 75 هزار نفر کمبود خواهیم داشت.
صدیقی اظهار کرد: یکی از مباحث مورد نظر برنامه ششم توسعه کشور، تکمیل ظرفیت خوابگاهی دانشگاه ها مطابق با استانداردهای تعریف شده است.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویی کشور با بیان اینکه با ارزیابی از وضعیت تمام خوابگاه های کشور، امسال همه این خوابگاه ها رتبه بندی شدند، گفت: خوابگاه های دارای رتبه 1و 2 مطلوب و 4 و 5 نامطلوب هستند و نیاز به اصلاح و بهبود دارند.
وی خاطرنشان کرد: امکان ارتقای کیفیت خوابگاه های دانشجویی رتبه 5 به چهار با تامین اعتبار از صندوق رفاه دانشجویی در سال جاری فراهم شده است.
صدیقی اضافه کرد: آن دسته از دانشگاه هایی که خوابگاه دانشجویی رتبه چهار دارند، می توانند در صورت داشتن آمادگی از ظرفیت صندوق رفاه برای ارتقای رتبه خوابگاهی خود استفاده کنند.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویی کشور به وضعیت فضاهای ورزشی دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: ارزیابی وضعیت این فضاها و رتبه بندی آنها در دستور کار سال جاری وزارت علوم قرار دارد.
وی سرانه ورزشی متوسط دانشگاه های کشور را یک مترمربع اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان برنامه ششم توسعه این سرانه باید به 1.5 مترمربع افزایش یابد.
صدیقی بر لزوم ایجاد اتاق تندرستی در جوار خوابگاه های دانشجویی تاکید کرد و افزود: امید می رود امسال اتاق تندرستی 100 خوابگاه دانشجویی تکمیل شود و به مرحله بهره برداری برسد.
صدیقی پیش از این مصاحبه از خوابگاه ها و فضاهای ورزشی دانشگاه زنجان بازدید و سطح این فضاها را متوسط ارزیابی کرد.

 

http://www.irna.ir/fa/News/82210669/

http://zanjan.isna.ir/Default.aspx

همین خبر در فارس

 

;
ارسال شده در مورخه: 15-6-1395