خانه  :: اساتید  :: اخبار

دانشگاه زنجان میزبان هشتمین همایش انجمن زمین‌شناسی
هشتمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران از 27 تا 28 شهریور ماه 1395 به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار خواهد



 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از دبیر علمی همایش آقای امیرمرتضی عظیم زاده: هشتمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران از 27 تا 28 شهریور ماه 1395 به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

برگزاری این همایش با میزبانی گروه زمین‌ شناسی دانشگاه و ارائه 217 مقاله (64 مقاله به ‌صورت سخنرانی و 153 مقاله به ‌صورت پوستر) از 45 دانشگاه و موسسه علمی – تحقیقاتی کشور در مرکز همایش ‌های بین‌المللی غدیر دانشگاه زنجان همراه با برپایی نمایشگاه و کارگاه آموزشی علوم زمین و معدن برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است این همایش با محور های زمین‌شناسی اقتصادی، پترولوژی (مرتبط با زمین‌شناسی اقتصادی)، سنجش از دور، GIS  و اکتشاف مواد معدنی، اکتشافات ژئوفیزیکی و ذخایر معدنی، زمین‌ شیمی و هیدروژئوشیمی، زمین‌ شناسی زیست‌ محیطی، کانی ‌شناسی کاربردی، اکتشاف ژئوشیمیایی، ذخایر هیدروکربنی و کانه ‌آرایی برگزار می‌شود.

همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران که یکی از معتبرترین همایش‌ های ملی در علوم زمین و معدن است با تلاش و پیگیری گروه زمین ‌شناسی و استقبال ریاست دانشگاه زنجان و هم‌چنین پشتیبانی هیئت مدیره انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران برای اولین ‌بار در یکی از دانشگاه ‌های شمال‌غرب کشور برگزار می گردد.

قابل ذکر است موقعیت جغرافیایی زنجان با توجه به پهنه ‌بندی‌ های مرسوم در زمین‌ شناسی ایران به ‌گونه‌ای است که این استان در محل تلاقی عمده‌ ترین پهنه ‌های ساختاری ایران قرار می‌گیرد. بنابر موقعیت جغرافیایی موجود، زنجان پذیرفته است که کانی‌ سازی ‌های متعددی از عناصر فلزی و غیرفلزی با تنوعی گسترده از کهن ‌ترین دوران‌ های زمین‌شناسی تا به امروز در این بخش از کشورمان روی دهد. این موقعیت منحصر به فرد در تنوع زمین‌شناسی و کانی ‌شناسی سبب شده است تا استان زنجان به یکی از مناطق مورد توجه در مطالعه کانسارها و یکی از استان‌ های معدنی کشورمان تبدیل شود. واقعیت یاد شده همراه با زیر ساخت ‌های علمی، توان و تجربه اعضا هیئت علمی گروه زمین ‌شناسی در برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌ های ملی و بین‌المللی بر جذابیت ‌های دانشگاه زنجان در میزبانی هشتمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران افزوده است.

این همایش بستر مناسبی را برای دانشمندان، پژوهشگران و دانشجویان دوره‌ های تحصیلات تکمیلی علوم زمین فراهم می‌کند تا با ارائه دستاورد های علمی خود به تبادل دانش در عرصه‌ های گوناگون زمین‌ شناسی اقتصادی و معدن بپردازند.

به دعوت دبیر­خانه هشتمین همایش زمین شناسی اقتصادی ایران آقای دکتر توماس آیگلزپرگر از دپارتمان کانی شناسی، پترولوژی و زمین شناسی کاربردی دانشگاه بارسلونا-اسپانیا در این همایش به عنوان سخنران کلیدی نتایج آخرین تحقیقات خود را ارائه خواهند نمود.

در این همایش از دانشجویان ممتاز دوره ‌های دکتری زمین‌ شناسی اقتصادی و اکتشاف معدن کشور تجلیل خواهد شد. هم­چنین با پیگیری دبیرخانه همایش، 4 جایزه بین‌المللی نیز از طرف دانشگاه بارسلونا و موسسه Georesource  برای بهترین ارائه سخنرانی و پوستر در مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد اعطا خواهد شد.

از دیگر برنامه های این همایش برگزاری کارگاه آموزشی نرم افزار GEMCOM 6.2 بتاریخ یکشنبه 28/06/1394 ساعت 18 الی 20 را می توان نام برد.

  

جهت مشاهده پوستر کلیک کنید.

وبگاه همایش: siseg8.znu.ac.ir

پست الکترونیک: siseg8@znu.ac.ir

 

 

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 21-6-1395

آخرين اخبار با موضوع: سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ دایره قرآن و عترت برگزار می کند

سه شنبه های قرآنی (تدبر در قرآن)، زمان: سه شنبه ها (27-01-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می کند

دیدار دانشگاهیان با جناب سرهنگ بیرانوند فرمانده محترم تیپ 216 زرهی شهید مخبری ارتش زنجان، زمان: 27 فروردین 1403 (27-01-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می کند

اجتماع بزرگ دانشگاهیان در حمایت از مظلومین و مجاهدت غیورانه ایرانی، زمان: یکشنبه 26 فروردین ماه 1403 بعد از نماز ظهر و عصر (26-01-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ انجمن حقوق با همکاری کانون مهر برگزار می کند

برگزاری کارگاه حقوقی آموزشی با عنوان "باهات ازدواج میکنم، به شرطی که..."، زمان: یکشنبه 26 فروردین ماه 1403 ساعت 15 (25-01-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری معاونت اداری و مالی دانشگاه زنجان برگزار می کند