خانه  :: اساتید  :: اخبار

گسترش همکاری‌های بین‌المللی
گسترش همکاری‌های بین‌المللی با آکادمی علوم چین و دانشگاه کشاورزی نانجینگ و دانشگاه جنگلداری نانجینگ درکشور چین



به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه زنجان با دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور چین، هیاتی شامل دکتر خلیل جمشیدی، ریاست دانشگاه، دکتر ابوالفضل جلیلوند، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، و دکتر اسماعیل کرمی دهکردی، رئیس گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی در تاریخ 17 الی 24 شهریورماه 1395 در کشور چین حضور یافتند و ضمن بازدید از این مراکز، در جلسات مشترک با مسئولان و مدیران آن‌ها چگونگی همکاری‌ها موردتوافق طرفین قرار گرفت. این سفر پیرو بازدید این دانشگاه در سال 1393 که با هماهنگی دکتر حسین گنجی دوست، رایزن علمی محترم جمهوری اسلامی ایران در چین، صورت گرفته بود و تعاملات دانشگاه زنجان به دعوت و پذیرایی موسسه زمین‌شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین و دانشگاه‌های کشاورزی و جنگلداری نانجینگ برگزار شد. مهم‌ترین مؤسسات، دانشگاه‌ها و مراکز مورد بازدید به شرح زیر آمده‌اند:

1) موسسه زمین‌شناسی و ژئوفیزیک، آکادمی علوم چین

Institute of Geology and Geophysics, Chinese Academy of Sciences

http://english.igg.cas.cn/

 2) موسسه دیرینه‌شناسی مهره‌داران و دیرینه انسان‌شناسی، آکادمی علوم چین

Institute of Vertebrate Paleontology and Paleoanthropology, Chinese Academy of Sciences

http://english.ivpp.cas.cn/

3) موسسه مهندسی برق، آکادمی علوم چین

Institute of Electrical Engineering, Chinese Academy of Sciences

 http://english.iee.cas.cn/

4) مرکز پژوهشی اکولوژی و محیط‌زیست، آکادمی علوم چین

Research Center for Eco-Environmental Sciences, Chinese Academy of Sciences

http://english.rcees.cas.cn/

5) دانشگاه کشاورزی نانجینگ

Nanjing Agricultural University

http://english.njau.edu.cn/

6) دانشگاه جنگلداری نانجینگ

Nanjing Forestry University

http://eng.njfu.edu.cn/

 علاوه براین، از دانشگاه پکن (Peking University)، و دانشگاه زبان و فرهنگ پکن (Beijing Language and Culture University) بازدید به عمل آمد.

http://english.pku.edu.cn/

http://english.blcu.edu.cn/

دیدار با سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران و رایزن محترم علمی جمهوری اسلامی ایران در چین و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر شانگهای از دیگر برنامه‌های هیات اعزامی دانشگاه زنجان بود که ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های سفر از ایشان درخواست گردید که حضور استادان و پژوهشگران چینی به دانشگاه زنجان را تسهیل نمایند. لازم به توضیح است که آقای دکتر حجت، رایزن محترم علمی جمهوری اسلامی ایران در چین در جلسه مشترک با موسسه مهندسی برق حضور یافتند و بر تسهیل همکاری‌ها بین دو کشور تأکید نمودند. این سفر همچنین فرصتی را فراهم نمود تا با دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مؤسسات مختلف آکادمی علوم چین، و دانشگاه‌های معتبر پکن و نانجینگ ملاقات نماید و دیدگاه‌های آن‌ها در مورد تحصیل و فعالیت علمی در کشور چین موردبحث قرار گیرد.

دانشگاه‌ها و مؤسسات چین توانسته‌اند با حمایت دولت و بهبود زیرساخت‌های فیزیکی، آزمایشگاهی و نیروی انسانی، ازلحاظ پژوهش، فناوری و فعالیت‌های دانشگاهی در سطح علمی بالایی قرار گیرند و اهداف بلندمدت علمی را ازلحاظ پژوهش، فناوری و نهادینه‌سازی نوآوری‌ها در جامعه چین و در سطح بین‌المللی تصویر سازند. در این راستا، آکادمی علوم چین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز علمی دنیا در حیطه‌های مختلف علمی دارای بیش از 100 موسسه و 120 هزار هیات علمی در سراسر چین است. دولت چین سالانه میلیاردها دلار برای گسترش پژوهش و فناوری در سطح ملی و بین‌المللی در آکادمی‌های علمی و دانشگاه‌های این کشور سرمایه‌گذاری می‌کند. بازدیدهای صورت گرفته از محیط آموزشی و پژوهشی، آزمایشگاه‌ها و امکانات دانشگاه‌ها و آکادمی علوم چین تائید کننده این سرمایه‌گذاری است.

مهم‌ترین دستاوردهای این سفر که موردتوافق طرفین قرار گرفت عبارت‌اند از:

عقد دو تفاهم‌نامه همکاری علمی بین‌المللی در خصوص فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه زنجان و موسسه زمین‌شناسی و ژئوفیزیک و موسسه دیرینه‌شناسی مهره‌داران و دیرینه انسان‌شناسی آکادمی علوم چین

توافق در انجام دو پژوهش بین‌المللی مشترک با موسسه دیرینه‌شناسی مهره‌داران و دیرینه انسان‌شناسی

توافق در انجام چهار پژوهش بین‌المللی مشترک با موسسه زمین‌شناسی و ژئوفیزیک

آمادگی موسسه مهندسی برق در انجام پژوهش‌های مشترک به‌ویژه در حیطه‌های High Voltage and Plasma، Power Electronics، Smart Grid، Renewable Energy

توافق به انجام 6 طرح پژوهشی مشترک با دانشگاه‌های کشاورزی و جنگلداری نانجینگ

اعلام آمادگی کلیه مؤسسات و دانشگاه‌های مورد بازدید در میزبانی فرصت مطالعاتی استادان دانشگاه زنجان

 اعلام آمادگی دانشگاه زنجان و مؤسسات و دانشگاه‌های مذکور در برگزاری اجلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی- پژوهشی مشترک در ایران یا چین

اعلام آمادگی کلیه مؤسسات و دانشگاه‌های مورد بازدید در میزبانی فرصت مطالعاتی دانشجویان دانشگاه زنجان

اعلام آمادگی طرفین به انتشارات مشترک شامل مجلات، کتب و دیگر انتشارات علمی

ترغیب دیگر فعالیت‌های دانشگاهی مشترک

سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزن علمی محترم جمهوری اسلامی همچنین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای مساعدت خود را در صدور ویزا برای استادان و دانشجویان چینی در راستای همکاری‌های فوق اعلام نمودند.

 

 هریک از فعالیت‌های فوق به‌ویژه تبادل استاد و دانشجو و پژوهش‌های مشترک بر اساس توافق طرفین، دعوت‌نامه قبلی و آیین‌نامه‌های هریک از دانشگاه‌ها و با هماهنگی بخش‌های بین‌الملل در دانشگاه زنجان و مؤسسات و دانشگاه‌های چین صورت می‌گیرد. تأمین هزینه‌های هریک از فعالیت‌های فوق شامل مواد پژوهشی، سفرهای بین‌المللی و داخلی، کمک‌هزینه پژوهشگر یا دانشجو، و دیگر هزینه‌ها بر اساس توافق طرفین و مورد به مورد خواهد بود. بااین‌وجود، هر دو طرف تلاش خود را برای فراهم ساختن اقامت افراد بازدیدکننده خواهند نمود.

 در این بازدید لازم است از مهمان‌نوازی مؤسسات و دانشگاه‌های فوق به‌ویژه موسسه زمین‌شناسی و ژئوفیزیک در پکن و دانشگاه کشاورزی نانجینگ که در دو شهر تسهیلات اسکان، ایاب و ذهاب و غذا را فراهم نمودند سپاسگزاری نمود. همچنین از هماهنگی‌های رایزن‌های علمی قبلی و فعلی جمهوری اسلامی ایران، آقایان دکتر حسین گنجی دوست و دکتر یوسف حجت و میهمان‌نوازی سرکنسولگری جمهوری اسلامی در شانگهای تشکر و قدردانی می‌گردد.

  

 

 

 


;
ارسال شده در مورخه: 29-6-1395

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان