خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبر گزاری فارس
رئیس دانشگاه زنجان خبر داد. غربالگری سالانه 1200 نفر در زمینه اعتیاد در دانشگاه زنجان



 

 

رئیس دانشگاه زنجان خبر داد

غربالگری سالانه 1200 نفر در زمینه اعتیاد در دانشگاه زنجان

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره تخصصی در موضوع اعتیاد در دانشگاه زنجان گفت: سالانه یک هزار و 200 نفر در این مرکز غربالگری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خلیل جمشیدی یکشنبه شب در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار کرد: سالانه به صورت مستمر برنامه‌های مختلفی در راستای مبارزه و مقابله با مواد مخدر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با وجود اقدامات مقابله‌ای سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و این معضل همچنان وجود دارد، تصریح کرد: شاید یکی از دلایل افزایش اعتیاد نیز زندگی خوابگاهی و فضای مجازی است.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه در راستای حل معضل اعتیاد مرکز مشاوره کاملی در دانشگاه با تمامی تخصص‌ها فعالیت دارد، گفت: در همین راستا به صورت ستادی و خوابگاهی مشاوره‌های لازم ارائه و بحث غربالگری انجام می‌شود.

جمشیدی با بیان اینکه سالانه یک هزار و 200 نفر در این مرکز غربالگری می‌شوند و قطعا تعدادی از آنها با همکاری بهزیستی برای ترک فرستاده می‌شوند، گفت: وضعیت اعتیاد در کشور ما از نرم کشوری بالا نیست، بلکه در برخی از آیتم‌ها در حد متوسط و برخی نیز پایین‌تر از متوسط کشوری هستیم.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه بحث سیگار و قلیان از جمله شاخص‌هایی است که در غرب کشور در دانشگاه‌های زنجان، تبریز و ارومیه بیشتر است، گفت: این امر به بحث فرهنگ و یا رفتارهای اجتماعی بر می‌گردد.

وی گفت: حتی مرکز مشاوره نیز با مراکز خارج از دانشگاه در برگزاری کارگاه‌ها همکاری دارد و متقابلا از بخش‌های مستقر در شهر نیز در ارائه مشاوره بهره گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان ادامه داد: در مجموع خوشبختانه در بحث اعتیاد، استان زنجان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

http://www.farsnews.com/newstext.

 

;
ارسال شده در مورخه: 10-7-1395