خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرگزاری ایسنا
آغاز مسابقه ملی طراحی صنعتی در صنایع‌دستی‌



آغاز مسابقه ملی طراحی صنعتی در صنایع‌دستی‌

‌با حضور ۱۰ دانشگاه از سراسر کشور، دومین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنعتی در صنایع‌دستی به میزبانی زنجان آغاز شد.

‌به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، دومین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنعتی در صنایع‌دستی، صبح امروز ۲۷ آبان با حضور استادان و دانشجویان ۱۰ دانشگاه کشور در زنجان آغاز به کار کرد.

۹۵ نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت، الزهراء (س)، هنر تهران، هنر فارس، هنر تبریز، سمنان، اصفهان و پردیس تهران برای حضور در این نشست و مسابقه ملی در زنجان گرد هم آمده‌اند.

هدف از برگزاری دومین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنعتی در صنایع‌دستی، بررسی طرح‌های جدید در حوزه صنایع‌دستی و ورود طراحان صنعتی ایران به بخش صنایع‌دستی در راستای ایجاد و رونق بازارهای جدید برای محصولات صنایع‌دستی اعلام شده است.

برنامه‌های روز اول دومین نشست تخصصی و مسابقه طراحی صنعتی در صنایع‌دستی زنجان، شامل برپایی کارگاه‌ها در سطح کارگاه‌های صنایع‌دستی و مراکز تاریخی است که در آن به معرفی محصولات صنایع‌دستی، تولیدکنندگان و شیوه‌های تولید پرداخته خواهد شد. روز نخست این نشست با گردهمایی استادان و فعالان بخش صنایع‌دستی و تیم‌های تخصصی طراحی صنعتی با بررسی وضعیت موجود صنایع‌دستی استان و ارائه راهکارها پایان می‌یابد.

روز دوم دومین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنعتی در صنایع‌دستی در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد و تیم‌های حاضر به طراحی محصولات جدید و اصلاح‌شده صنایع‌دستی می‌پردازند و طرح‌های ارائه‌شده توسط استادان و صاحب‌نظران مورد داوری قرار می‌گیرد.

نخستین نشست تخصصی و مسابقه طراحی صنعتی در صنایع‌دستی سال گذشته در زنجان با حضور هشت دانشگاه کشور برگزار شد.

 http://isna.ir/news

 

;
ارسال شده در مورخه: 1-9-1395