خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرگزاری دانشجو
حسینی در دانشگاه زنجان:امروز غرب زده ها علاقمند به آمریکا شده اند طرفدار 16 آذر



 

حسینی در دانشگاه زنجان:

radio buttonامروز غربزده‌های علاقمند به آمریکا شده‌اند طرفدار ۱۶ آذر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به اینکه اعتراضات ۱۶ آذر مربوط به استقلال طلبی است، گفت: امروز غربزده‌های علاقمند به آمریکا شده‌اند طرفدار ۱۶ آذر؛ در حالی که اصل اعتراضات مربوط به ریچارد نیکسون بود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در ویژه برنامه ۱۶ آذر از حقیقت تا هیاهو، که عصر روز گذشته به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان برگزار شد، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به چگونگی شکل گیری ۱۶ آذر بیان داشت: مقدمه ۱۶ آذر کودتای ۲۸ مرداد است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم افزود: اگر اسناد تاریخی را بررسی کنیم در می یابیم که در کودتای ۲۸ مرداد، ردپای آمریکا به خوبی دیده می شود.

 

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر هم سیاست های آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی تغییری نکرده است، خاطرنشان کرد: امروز هم شاهد هستیم که تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران تمدید شد.

 

وی در ادامه چگونگی ورود آمریکایی ها به ایران را یادآور شد و اظهار داشت: در سال ۱۲۰۹ گروه های تبشیری امریکایی وارد ایران شدند و در دوره ناصرالدین شاه نیز هیئت های رسمی سیاسی وارد کشور شدند.

 

حسینی با بیان اینکه از سال ۱۲۶۲ روابط سیاسی میان ایران و آمریکا شروع شد، تصریح کرد: تا کودتای ۲۸ مرداد وجهه آمریکا در بین مردم ایران مثبت بود.

 

وزیر اسبق ارشاد در ادامه با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، لزوم خوشبین نبودن به امریکا و وعده های او را یادآور شد و اظهار داشت: مصدق نسبت به آمریکا خوشبین بود و تصور کرد می شود به واسطه آمریکا، دست انگلیس را قطع کرد.

 

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شاه پس از کودتا عملا به عنوان دست نشانده آمریکا عمل می کرد، گفت: پس از سال ۳۲ روز به روز مستشاران آمریکایی در کشور افزایش می یافتند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم افزود: در اسنادی که در سال ۲۰۰۰ خود امریکایی ها منتشر کردند تایید شده که کودتای ۲۸ مرداد توسط امریکا مدیریت شد.

 

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه اعتراضات ۱۶ آذر مربوط به استقلال طلبی است، تصریح کرد: امروز غربزده های علاقمند به آمریکا شده اند طرفدار ۱۶ آذر؛ در حالی که اصل اعتراضات مربوط به ریچارد نیکسون بود.

 

وی افزود: برخی اصلاحاتی که آمریکایی ها در ایران کردند( مانند اصلاحات ارضی) از روی دلسوزی نبود؛ بلکه در مقابله با اندیشه های مارکسیستی بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تصریح کرد: آمریکاییها آن زمان برای توده ای ها هم برنامه داشتند تا از آن ها برای پیروزی خود بهره بگیرند.

 

حسینی در ادامه به تلاش هایی که در داخل کشور برای بزک کردن چهره امریکا می شود اشاره و خاطرنشان کرد: عده ای در دوران اصلاحات سعی کردند چهره آمریکا را تغییر دهند؛ ولی این امر شدنی نیست.

 

وزیر اسبق ارشاد اشاره ای نیز به تمدید تحریم های ۱۰ ساله علیه ایران کرد و تصریح کرد: این طرح با ۹۹ رای به تصویب رسید و نقض برجام توسط مجلس سنا؛ اثبات عدم خوشبینی رهبر انقلاب به آمریکا بود.

 

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی پیرامون عملکرد وزرات ارشاد در دولت فعلی، تصریح کرد: اگر راجب عملکرد وزیر دیگری پرسیده می شد، پاسخ دادن به آن راحت تر بود.

 

وی افزود: در دوره گذشته کارهای سخت افزاری و نرم افزاری گسترده ای در کشور انجام شد؛ البته این ها ایده آل نبود و نمی خواهیم بگوییم که ضعفی وجود نداشته است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم بیان کرد: متاسفانه آن روحیه تلاش و تکاپو و آن اعتقاد و عزم و اراده ای که دولت مردان باید شبانه روز در خدمت مردم باشند، وجود ندارد.

 

حسینی اضافه کرد: امروز کسانی در راس کارها قرار گرفتند که بعضی از تمکن مالی بسیار بالایی برخوردار بودند. کسی که ثروت میلیاردی دارد چگونه می خواهد به مردم خدمت کند.

 

وی در ادامه به جمله ای از امام خمینی اشاره و تصریح کرد: امام راحل می فرمایند: تا وقتی دولت، مجلس، ارتش از طبقه سرمایه دار نیست، کشور محفوظ است

http://www.snn.ir/

;
ارسال شده در مورخه: 15-9-1395