خانه  :: اساتید  :: اخبار

جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان زنجان
جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در محل سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار گردید



  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان زنجان امروز در محل سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان با حضور نماینده ولی فقیه حضرت آیت اله خاتمی، استاندار زنجان جناب آقای درویش امیری، روئسا ، مدیران و اساتید استان برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر جمشیدی رئیس دانشگاه زنجان با عرض خیرمقدم به میهمانان ضمن ارائه گزارش از برنامه های انجام شده، در خصوص برنامه های در حال برگزاری گفت: هفته پژوهش از دو بخش ملی و عملیاتی تشکیل گردیده است.

بخش ملی که بخش ستاد کشوری و ملی می باشد از تاریخ 21 الی 26 آذرماه  در تهران برگزار خواهد شد و برخی اهداف و برنامه های آن شامل: ترویج فرهنگ فناوری، تببیین وضعیت موجود، شناسایی یافته های پزوهشی و فناوری، و برقراری ارتباط سازنده بین دستگاه های اجرایی می باشد.

و نیز بخش عملیاتی، عرضه عملکردهای مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه ها با تقدیر از تاسیسات پژوهشی و فناوری دانشگاه ها می باشد تا منجر به افزایش حساسیت مدیران به فعالیت های پژوهشی گردد.

در ادامه استاندار زنجان ضمن تبریک هفته پژوهش افزود: رهبر معظم انقلاب بر ارتقای جایگاه پژوهش و افزایش صادرات و خدمات دانش بنیان تاکید فراوان دارند.

وی یادآورشد: دستیابی به رتبه نخست تولید دانش و فناوری در منطقه از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

درویش امیری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در بیان شعارهای هر سال به موضوع تولید دانش و توجه به فناوری های نوین، عنایت ویژه داشته اند و خواستار بهره گیری از آن در مباحث اقتصادی شده اند.

استاندار زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب همواره مواردی همچون بستر سازی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و فناوری، برقراری ارتباط سازنده میان فناوران و پژوهشگران و طرح نیازها و ثبت سفارش های تحقیقاتی و آشنایی با فناوری های جدید، بهره گیری از ایده های نو، یاری رساندن به شرکت های دانش بنیان و تعامل میان عرضه کنندگان، تاکید نموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع مورد توجه جدی دولت در برنامه ریزی برای اقتصاد مقاومتی و حمایت از پژوهشگران و فناوران هم قرار دارد.

درویش امیری ادامه داد: هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای ارتقای جایگاه پژوهش و نهادینه کردن این موضوع در جامعه است.

استاندار زنجان گفت: در کنار فرهنگ سازی برای تقویت پژوهش، باید نسبت به بهره گیری از اصلی پژوهشگران اهتمام جدی داشت.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات فرهنگی بسیاری در کشور انجام شده است، اما کافی نیست، اضافه کرد: امروز آمار دانشجویان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران با سال های پیش از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

درویش امیری تاکید کرد: در حوزه دانش باید 2 محور تولید دانش و انتقال آن را از هم تفکیک کرد و توجه داشت که طی سال های بعد از انقلاب جریانی برای انتقال دانش شکل گرفت که منجر به تربیت دانشجویان و توسعه فضای دانشگاهی در کشور شد.

استاندار زنجان گفت: امروز در کنار بحث انتقال دانش باید به بحث تولید آن هم توجه داشت و متوجه بود که برخورداری از فناوری روز و پاسخگویی به نیازهای کشور، مستلزم تولید دانش است.

وی ابراز کرد: در زمینه تولید دانش رشد موثری نداشتیم چرا که تولید آن نیازمند سپری شدن دوره تاریخی خاصی است و تاریخ ثابت کرده است که اگر این مدت سپری نشود، نمی توان به تولید دانش دست یافت.

درویش امیری تصریح کرد: گرچه برخی افراد به شکل پراکنده نسبت به تولید دانش اقدام کرده اند اما به خاطر فراهم نشدن زمینه تاریخی، تلاش آنان ثمر بخش نبوده است.

استاندار زنجان گفت: تولید دانش نتیجه پژوهش علمی مراکز گسترده است و تعداد پژوهشگران موجود در کشور برای تولید دانش کافی نیست.

وی افزود: برای تولید دانش، نیازمند انبوهی از پژوهشگران هستیم که بتوانند در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاضر شوند و از توان آنان در جامعه استفاده شود.

درویش یادآورشد: اینکه دانایی منجر به توانایی می شود، انکار ناپذیر است اما باید به خاطر داشت که توانایی در تولید علم می تواند به دانایی جامعه منتهی شود.

سپس امام جمعه زنجان ضمن بیان این مطلب که آمده ایم از پژوهشگران تجلیل و تکریم کنیم  ادامه داد: 16 آذر نقطه عطفی است در کشور ما و همیشه همراه ایرانیان بوده است و خواهد بود.

نماینده ولی فقیه دراستان افزود: باید به دنبال روش هایی باشیم که دانشگاه و دانشگاهیان را بزرگ بدانند حتی انسان هایی که از این دانشگاه ها برنخواستند. نباید روش هایی را پیش بگیریم که دانشگاه و دانشگاههیان را سرکوب کنند. خیل عظیمی از جمعیت این مملکت را دانشجو ها نشکیل میدهند. هفته پژوهش هفته بسیار خوبی است تا ما از پژوهشگران تجلیل کنیم. تولید دانش نیازمند شرایط خاصی است و یا مطالعه تاریخ تولید دانش چیزی نیست که به راحتی محقق شود. به همین دلیلی هست تعداد انگشت شمار پژوهشگر وجود دارد و ما نیازمند پژوهشگران بیشتر هستیم.

گفتنی است که دراین مراسم در مجموع از  26 فن آورو پژوهشگر  برتر انتخاب شده از دانشگاه‌های مختلف استان تجلیل بعمل آمد.

برای دیدن تصاویر لطفا کلیک نمایید.

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 17-9-1395

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان