خانه  :: اساتید  :: اخبار

با "جریان شناسی رسانه" از پشت پرده رسانه ها باخبر شوید
مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان منتشر کرد؛ درس «جریان شناسی رسانه»



این روزها که خبر پیروزی مقاومت در حلب به صدر اخبار رسانه ها تبدیل شده است بیشتر می توان به نقش رسانه در شکل گیری افکار عمومی پی برد. به دور از اغراق نخواهد بود اگر مدعی باشیم جنگ رسانه ها هنوز بعد از پیروزی نیروهای مقاومت در حلب ادامه دارد.

رسانه هایی که به دو دسته حامی مقاومت و رسانه های وابسته به محور غربی-عربی تقسیم می‌شوند. عصر حاضر، عصر رسانه می‌باشد. بشر در طول حیاتش، همواره از وسیله ای برای برقراری ارتباط استفاده می کرده است، تا بتواند پیام خود را به دیگران برساند.

با گسترش رسانه های جدید امروزه بشر در معرض بمباران وسیع انواع تولیدات رسانه ای قرار گرفته است. انتشار هزاران پیام رسانه ای توسط رسانه های متعدد، بی دلیل صورت نمی گیرد. هیچ پیامی خنثی نیست و هر رسانه به دنبال اهداف خاص خود است.

رسانه های جمعی در تمامی مراحل شکل گیری افکار عمومی از آغاز تا داوری های مردم نقش فعال دارند . آنها با گردآوری و انتشار اطلاعات و اخبار آگاهی های لازم را در حوزه های مختلف اجتماعی در میان مردم ایجاد می کنند و با ترفندهای رسانه‌ای به برخی مطالب و موضوعات آنها را هدفمند به مخاطب انتقال می‌دهند. شناخت عقبه فکری رسانه ها و ترفندهای رسانه ای به ما کمک می کند تا تسلیم محض رسانه ها نشویم؛ درس "جریان شناسی رسانه" شروع خوبی برای این شناخت است.

 

از این رو مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان کوشیده است با ارائه این درس ماجرای سلطه بر رسانه ها و رسانه های ابزاری برای تسلط را برای مخاطبین تشریح و تبیین نمایند . این درس توسط دکتر سید احمد سادات، استاد دانشکده مطالعات دانشگاه تهران و مدیر شبکه خبری العالم در پنج جلسه با موضوعاتی همچون رسانه ابزاری برای استعمار، سلطه بر رسانه ها ، تسلط صهیونیسم بر رسانه های غرب، مالکان رسانه های غربی و عربی و جریان شناسی رسانه های جهان عرب ارائه می‌گردد.

گفتنی است مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان یک وبسایت آموزش مجازی است که خدمات رایگان آموزشی را به صورت شبانه روزی و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و تاکنون بیش از 315 هزار دانشجو و استاد دانشگاه در این سامانه عضو شده‌اند. کاربران با مراجعه به Ec.nahad.ir می‎توانند دروس مهارتی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را بگذرانند.

 

 


ارسال شده در مورخه: 6-10-1395

آخرين اخبار با موضوع: نهاد مقام معظم رهبری

رسا، جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان کشور

ویزه اساتید، کارکنان و دانشجویان (28-01-1403)

   

دوره فرهنگی-تفریحی حامیم

ویزه فعالین و علاقه مندان فعالیت های فرهنگی (26-01-1403)

   

تجمع دانشگاهیان دانشگاه زنجان

تجمع دانشگاهیان دانشگاه زنجان در حمایت از پاسخ تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی (26-01-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
نهاد مقام معظم رهبری

آغاز ثبت نام اعتکاف