خانه  :: اساتید  :: اخبار

به گزارش خبرگزاری ایرنا
3 دانشگاه ایران در بین 500 موسسه سبز جهان



  3 دانشگاه ایران در بین 500 موسسه سبز جهان

تهران- ایرنا- دانشگاه‌های «زنجان»، «فردوسی مشهد»، و «تهران» در فهرست مؤسسات برتر جهان در نظام رتبه‌بندی «گرین‌متریک» قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» گزارش سال 2016 خوذ رادربارۀ توسعۀ پایدار در مؤسسه‌های آموزشی ـ پژوهشی منتشر کرد که بر پایۀ آن دانشگاه‌های «زنجان»، «فردوسی مشهد»، و «تهران» توانسته‌اند در فهرست مؤسسه‌های برتر این نظام رتبه‌بندی قرار گیرند.
«گرین‌متریک» از شش شاخص کلیدی ' محیط زیست و زیرساخت'، 'انرژی و تغییرات اقلیمی'، 'مدیریت پسماند'، 'آب'، 'حمل و نقل'، و 'آموزش' برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند.
با هدف ارائۀ چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعۀ پایدار در دانشگاه‌های کشورهای گوناگون راه‌اندازی شده است.
«گرین‌متریک» ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از 10هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شوند که فهرست 500 مؤسسه برتر بر روی وب منتشر می‌شود.
امتیاز کل و رتبۀ مؤسسه‌های ایرانی در نظام رتبه‌بندی «گرین‌متریک»
دانشگاه زنجان با 5971 امتیاز در رتبه 75 ، دانشگاه فردوسی مشهد 4484 امتیاز در رتبه 238 و دانشگاه تهران 3109امتیاز در رتبه 431 جهانی قرار دارند.
بر پایۀ گزارش سال 2016 رتبه‌بندی «گرین‌متریک»، «University of California Davis» دارای بیش‌ترین امتیاز و سبزترین مؤسسۀ دنیا است.
برای آگاهی از جزئیات امتیازات در هر شاخص و دانشگا‌های برتر جهان به وبگاه http://nema.irandoc.ac.ir مراجعه شود.

http://www.irna.ir/

 

;
ارسال شده در مورخه: 24-11-1395