خانه  :: اساتید  :: اخبار

با حضور معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
مراسم تودیع دکتر جمشیدی و معارفه دکتر سیدمحسن نجفیان بعنوان سرپرست دانشگاه زنجان انجام شد



به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم تودیع دکتر جمشیدی و معارفه دکتر سیدمحسن نجفیان بعنوان سرپرست دانشگاه زنجان در محل سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه انجام شد با حضور معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر حسین عسگریان ، استاندار زنجان جناب آقای درویش امیری و جمعی از مسوولین و مدیران استانی و دانشگاهیان برگزار شد.

در این مراسم حسین عسگریان‌ابیانه اظهار کرد: بی‌شک تا به امروز تلاش‌های وافری در راستای توسعه دانشگاه‌ها در سطح کشور صورت گرفته است که ورود دانشگاه‌های نسل سوم یا همان دانشگاه‌های کارآفرین به عرصه آموزش، قسمت اعظم این تلاش‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه خوشبختانه تلاش‌هایی که تا به امروز صورت گرفته، حاکی از آن است که گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است، افزود: یکی دیگر از اقدامات جدی که قرار است سال آینده عملیاتی شود، بحث اعتبارات آموزش عالی است و بنا داریم در یک سال این اعتبارات را به میزان دو برابر افزایش دهیم که زمان تحقق این موضوع سال آینده خواهد بود.

 معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اعتبارات آموز شعالی گفت: معتقدیم این میزان اعتبارات در شأن آموزش عالی نیست،وی ادامه داد: دو برابر کردن اعتبارات وزارتخانه، موضوعی نیست که بتوان آن را به صورت مستقیم امکان‌پذیر کرد، بلکه باید به طرق مختلف از جمله اخصیص میزانی از ظرفیت برنامه ششم دولت و ... در این راستا گام برداشت.

عسگریان‌ابیانه با اشاره به اینکه خوشبختانه دانشگاه زنجان با قدمتی بیش از چهار دهه از صبغه خوبی برخوردار بوده و توانسته است به‌عنوان دانشگاه سرآمد در بحث مدیریت سبز، خود را در کشور مطرح کند، افزود: کسب این رتبه در کشور و نیز جایگاه ۷۵ در دنیا حاکی از آن است که تلاش‌های زیادی در این دانشگاه صورت گرفته و هیچ‌کدام از این شایستگی‌ها بدون مدیریت صحیح محقق نشده است.

سپس اسدالله درویش‌امیری گفت:  نیاز امروز ما، وجود دانشگاه‌های پویا و فعال و نیز برخورداری از توان تحقیقی بالا است.

وی با بیان اینکه 'مشارکت 75 درصدی ملت ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری با تمام سلائق سیاسی درون نظام عامل سربلندی، اقتدار و اعتبار نظام جمهوری اسلامی در سطح بین المللی و افکار عمومی جهانیان شد' ، افزود: ملت ایران پیروز اصلی انتخابات هستند و همه سلائق باید در راستای پیشرفت، اشتغال، تولید و تحقق شعار سال به دولت جدید کمک کنند.

استاندار زنجان ادامه داد: همه باید برای کمک به توسعه و پیشرفت کشور به رئیس دولت کمک کنیم، تا مسائل مربوط به حوزه های مختلف از جمله اقتصاد و اشتغال را مرتفع کند و این جز همدلی و همراهی همگانی با مجموعه دولت ممکن نیست.

وی ادامه داد: برای پیشرفت بیشتر در حوزه دانشگاهی و انسجام یافتن دانشگاه ها، فعالیت شورای آموزش عالی زنجان گسترش یابد و این شورا ابزار مناسبی برای پر کردن خلاءهای دانشگاه است.

این مسئول به لزوم اتحاد بین مجموعه های دانشگاهی استان تاکید کرد و گفت: حرکت این مجموعه باید باهم بوده و همه بخش ها همزمان رشد کنند.

درویش امیری تصریح کرد: 42 ساله شدن دانشگاه زنجان، نشانه تجربه و زحمات سالیان دراز افراد مختلف است و باید با تمام وجود برای ارتقای سطح کیفی این نهاد علمی تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: همیشه خود را سرباز دانشگاه و حوزه علمیه می دانم و از هیچ خدمتی به این 2 مجموعه دریغ نمی کنم.

درویش امیری یادآور شد: هم اکنون دانشگاه زنجان با وجود 10هزار و 400 دانشجو، بیش از 400 عضو هیات علمی و 42 سال سابقه فعالیت مستمر در زنجان، به بلوغ کامل رسیده و بیش از گذشته از آن انتظار می رود.

در ادامه این مراسم، رئیس سابق دانشگاه زنجان با اشاره به برخی از کارهای صورت گرفته در دوران سه ساله ریاست خود در این دانشگاه، اظهار کرد: در بدو ورود به این امر به طور علنی عرض کردم که هیچ وعده‌ای نمی‌دهم و سعی می‌کنم در این دوران به جای ریاست، مدیریت کنم.

  خلیل جمشیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه از نظر فکری، فردی مستقل هستم و به هیچ حزبی گرایش ندارم، سعی کردم از هر طیفی و با رعایت اصل شایسته‌سالاری برای مدیریت و اداره دانشگاه کمک بگیرم؛ چرا که معتقدم مردم صاحبان واقعی این آب و خاک هستند.

  وی تصریح کرد: در شرایطی این دانشگاه را مدیریت کردیم که مسائل حاشیه‌ای فراوانی وجود داشت و از همین جهت سعی کردیم که این مسائل را در حاشیه پیگیری و در متن از نهایت پتانسیل جهت پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

  جمشیدی خاطرنشان کرد: در طول مدیریت بنده، دانشگاه زنجان توانست جزو ۱۴ دانشگاه برتر در جمع ۲۵۰ دانشگاه جهان شود. همچنین روند جذب هیئت علمی بر اساس شاخص‌های واقعی سازماندهی شد و به این طریق هیئت علمی از ۳۶۰ نفر به ۴۰۴ نفر افزایش یافت.

وی افزود: همچنین سعی کردیم میزان جذب دانشجویان کارشناسی ارشد را افزایش دهیم و در مقطع کارشناسی میزان را ثابت نگه داریم و رشته‌ها را در مقطع کارشناسی از ۵۵ مورد به ۶۳ رشته گرایش، در کارشناسی ارشد از ۸۶ به ۱۰۵ رشته گرایش و در دکتری از ۴۱ به ۶۰ رشته گرایش افزایش دهیم که به طور کلی ۱۸۲ رشته گرایش در مقاطع مختلف را به ۲۲۸ رشته گرایش افزایش دادیم که ۴۶ رشته گرایش در تمام مقاطع افزایش یافت.

 رئیس سابق دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت نیز در این دوره کلید خورد و توانستیم ارتباط دانشگاه با صنعت را پررنگ‌تر کنیم.

 وی اظهار کرد: در این سال‌ها توانستیم اعتبارات دانشگاه را دو برابر کرده و نیز معضل فاضلاب دانشگاه را که قریب به ۲۳ سال قدمت داشت، مرتفع کنیم.

در ادامه، رئیس جدید دانشگاه زنجان نیز با اشاره به اینکه دانشگاه باید از حالت انزوای خود در بیاید و در رفع مشکلات جامعه به یاری دستگاه‌ها بشتابد، گفت: علت بسیاری از عقب‌ماندگی‌های کشور این است که دانشگاه‌ها به حاشیه کشیده شده‌اند؛ در ‌حالی ‌که در کشورهای پیشرفته از دانشگاه‌ها در رفع مسائل مهم جامعه کمک گرفته می‌شود و دانشگاه با حضور در بطن جامعه مشکلات را برطرف می‌کند.

سیدمحسن نجفیان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها را اگر بر سر کار بیاوریم و از آن‌ها در جهت برطرف کردن مشکلات جامعه کمک بگیریم، شاهد معجزه خواهیم بود.

وی افزود: استقلال نهادهای علمی و دانشگاه‌ها باید حفظ و به استقلال آن‌ها احترام گذاشته شود؛ چرا که کلید موفقیت و بالندگی این نهادها استقلال آن‌ها است.

 رئیس دانشگاه زنجان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت دانشجویان و هیئت علمی دانشگاه زنجان خوب است و در این زمینه دارای پتانسیل بالایی هستیم که این پتانسیل را باید از حالت بالقوه به بالفعل درآوریم و از آن بهره ببریم که به‌کارگیری این ظرفیت می‌تواند در حل مشکلات استان کارا باشد.

در پایان این آیین از خدمات سه ساله خلیل جمشیدی قدردانی و سید محسن نجفیان به عنوان سرپرست دانشگاه زنجان معرفی شد.

 

;
ارسال شده در مورخه: 1-5-1396

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان