خانه  :: اساتید  :: اخبار

تیم شهید چمران دانشگاه زنجان قهرمان مسابقات مناظره
تیم شهید چمران دانشگاه زنجان قهرمان مسابقات مناظره دانشجویان شد



خلاصه خبر:

تیم شهید چمران دانشگاه زنجان با برتری مقابل رقیب خود تیم اندیشه عنوان نخست مسابقات مناظره دانشجویان استان زنجان، نشان خواجه نصیر‌الدین طوسی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ظهر امروز در حالی اختتامیه مسابقات مناظره دانشجویان در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برگزار شد که تیم شهید چمران دانشگاه زنجان با شکست تیم اندیشه این دانشگاه قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد و نشان خواجه نصیرالدین طوسی را کسب کرد.

موضوع مرحله پایانی این مناظره این بود که "آیا روی کارآمدن رئیس جمهور دونالد ترامپ برای ایران مفید است یا خیر؟" که گروه شهید چمران موافق این موضوع بود و آمدن دونالد ترامپ را یک امتیاز مثبت برای ایران می­‌دانست و تیم اندیشه مخالف این موضوع بود و آمدن وی را تهدیدی برای ایران قلمداد می‌کرد که مشروح این مناظره را در زیر می‌خوانید:تیم چمران: دونالد ترامپ سابقه سیاسی ندارد و یک شومن و یک فرد تاجری است که سیاستمداران دنیا نمی­‌توانند به او اعتنا کنند.

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با آمدن دونالد ترامپ حرف­‌های چندساله ایران علیه آمریکا راحت­‌تر قابل دیدن است.گروه اندیشه: مهمترین اخلاق ترامپ غیرقابل پیش‌بینی بودن او است و رفتارهای او اصلا قابل پیش‌بینی نیست.

ترامپی که با آمدنش عده‌­ای احتمال جنگ را علیه ایران و منطقه می­‌دادند.امکان این وجود دارد که هر لحظه کاری کند که هیچ کس احتمال دادن آن کار را نمی­‌دهد.گروه چمران: شکاف ایجاد شده بین اروپا و آمریکا به نفع ایران است.

ترامپ در مسیری گام برمی‌دارد که اروپا خلاف آن مسیر حرکت می­‌کند.اختلافات اروپا با آمریکا 100 در صد به نفع ایران است.گروه اندیشه: ترامپ هیچ وقت قابل پیش بینی نیست.چطور می­‌شود کسی که علیه اعراب حرف می‌زند اخیرا سفری به عربستان داشته است.

ترامپ با رویکردی آمده است که با دلهره ایجاد کردن و اتهام به سمت شرکای تجاری ایران، در نظر دارد آنها را از شراکت با ایران منصرف کند.شاهد این بودیم که چندی از شرکای تجاری ایران را به دادگاه معرفی کرده است.

گروه چمران: ما ترامپ را دارای بلوغ سیاسی نمی‌­دانیم.ترامپ سیاست را نمی­‌داند و مانند کودکی است که هرچیزی که به ذهنش می‌­آید به زبانش جاری می­‌کند.گروه اندیشه: مشکل ما این نیست که ترامپ باشد و یا کلینتون.

مشکل ما با ایجاد توسعه اقتصادی حل می­‌شود و چه کلینتون و چه ترامپ باشد به نفع ما نیست.آیا وقتی می­‌گویید ترامپ مانند یک کودک است، این یک تهدید برای ایران نیست؟ هرکاری ممکن است از این کودک سربزند.گروه چمران: برجام نقطه قوت ماست و پاره کردن برجام از سوی ترامپ هم نقطه قوت ما است چون پاره کردن آن برخلاف نظر روسیه و چین است و خود این پاره کردن برجام سبب این می­‌شود که ایران در جوامع بین المللی پیروز باشد.

وزیر خارجه ترامپ کسی است که یک روز سابقه سیاسی و کار در مبحث بین الملل ندارد و مطمئنا انتصاب چنین فردی برای وزارت امورخارجه آمریکا برای ایران بهتر است.یقینا این فرد ضعیف‌تر از جان کری و هیلاری کلینتون است.

وزیر خارجه دونالد ترامپ در یک شرکت نفتی مدیر اجرایی بوده است و مدرک تحصیلی او مهندسی عمران است و هیچ ربطی به وزارت خارجه ندارد.قطعا آمریکا دشمن ایران است و ضعف آمریکا مطئمناً به نفع ایران است.دولت­‌های قبلی آمریکا کاملا سیاست‌مدارانه و مخفیانه علیه ایران فعالیت می­‌کردند اما دولت ترامپ این توانایی را ندارد.

گروه اندیشه: شما اگر از انتصاب وزیران صحبت می­‌کنید بهتر است بدانید که وزیر ترابری ترامپ ایران را بدتر از داعش و القاعده خطاب کرده است.وزیر امنیت داخلی ترامپ مخالفت شدیدی با ایران دارد.ترامپ متعلق به حزب جمهوری­‌خواه است و نمی­‌تواند خارج از آن حرکت کند و آمدن ترامپ مثل رئیس جمهورهای سابق است.

در سال­‌های گذشته حزب­‌های دموکوات و جمهوری­‌خواه رئیس جمهور داشتند و همه آنها با مخالفت با ایران پرداختند و یقینا ترامپ هم زاده جمهوری­‌خواه است.بودن ترامپ یک تهدید است و برای ایران مشکل ساز است چون فردی است پیش‌بینی نشده و هر لحظه ممکن است کاری کند.

به گزارش تسنیم، مناظره دانشجویان استان زنجان به صورت تیم‌های دو نفره بود و موضوع نیز در همان لحظه به تیمها داده می‌شد تا درباره موضوع مطرح شده به مناظره بپردازند.

لینک به منبع

;
ارسال شده در مورخه: 7-5-1396