خانه  :: اساتید  :: اخبار

دانشگاه زنجان حامی 14 شرکت دانش بنیان می شود
دانشگاه زنجان حامی 14 شرکت دانش بنیان می شود



خلاصه خبر:

زنجان - ایرنا - رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه زنجان گفت: دانشگاه زنجان با اختصاص 14 سوله 100 متری و 10 هکتار زمین حامی 14 شرکت دانش بنیان و حدود هفت واحد کشاورزی می شود.

جلال صبا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان زمین هفت هکتار مزروعی بوده و سه هکتار برای فعالیت شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شده است.این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان به این شرکت ها در اجاره بهای زمین تا 90 درصد تخفیف خواهد داد و این موضوع حمایت زیادی از متولیان شرکت های دانش بنیان به شمار می آید.

وی با اشاره به نیاز دانشگاه به بودجه 13 میلیارد ریالی برای بازسازی این سوله ها تاکید کرد: در جلسه این هفته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، استاندار زنجان قول دو سوم تامین این بودجه را داده و مصوب کردند و مابقی بودجه را نیز دانشگاه تامین خواهد کرد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه زنجان ابراز کرد: این دانشگاه آمادگی دارد تا علاوه بر کارهای روتین تحقیقاتی، سایر مشکلات استان در هر حوزه ای را بر اساس درخواست مسئولان، با تشکیل یک تیم عملیاتی متخصص بررسی کرده و نتایج کار را برای اجرا ارائه دهد.

صبا با اشاره به تشکیل هسته علمی و فناوری در شاخه مدیریت بحران آب در کشاورزی طی 2 سال گذشته، گفت: این هسته به طور عملیاتی همکاری خود را با شهرداری و جهاد کشاورزی استان شروع کرده است.وی تاکید کرد: در حال حاضر طرح های خوب و عملیاتی برای کاهش مصرف آب به این 2 نهاد ارائه شده و شهر سلطانیه نیز به عنوان مکان آزمایشی طرح های کشاورزی انتخاب شده است.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه زنجان افزود: برخلاف تفاهم و تعامل انجام گرفته این دانشگاه با شهرداری زنجان، این مجموعه در عمل همکاری چندانی با ما نداشت و هم اکنون طرح های شهری راکد و بلاتکلیف است.

این مسئول اضافه کرد: اگر بخواهیم شاهد شهر و استانی پویا، پیشرفته و توانمند باشیم، باید نوع نگاه ها و همکاری های انجام گرفته بین دستگاه های اجرایی، همچنین بین مردم و این نهادها تغییر یابد، تا تحولات چشمگیری در این امور رخ دهد.

به گزارش ایرنا، پارک علم و فناوری در استان زنجان در پایان سال گذشته موافقت اصولی خود را گرفت و کارهای راه اندازی پارک در شرف انجام است.همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پایه زنجان نیز در کنار پارک استان به فعالیت خود ادامه می دهد.

لینک به منبع

 

;
ارسال شده در مورخه: 7-5-1396