خانه  :: اساتید  :: اخبار

تودیع و معارفه مسوول نهاد رهبری
حجت‌الاسلام علی قره‌داغی مسوول دفتر نهاد رهبری دانشگاه شد



مراسم تودیع و معارفه مسوول نهاد رهبری با حضور حجت الاسلام تقوی مدیرکل امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مسوولین دفاتر نهادهای مستقر در دانشگاه های علوم پزشکی، فرهنگیان، آزاد اسلامی و دانشگاه زنجان برگزار گردید.

مدیرکل امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، با اشاره به اینکه انجام کار فرهنگی در دانشگاه‌ها سخت است، گفت: محک کارهای صورت گرفته در دانشگاه‌ها باید قرآن و اهل‌بیت (ع) باشد تا از مسیر درست گمراه نشویم. اگر این محک عوض شود مطمئنا مسیر اشتباهی را طی خواهیم کرد ولی اگر علی‌رغم همه اختلافات این دو را به عنوان راهنمای راه‌اندازی قرار دهیم، پیروز خواهیم بود.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها باید محلی برای اجرای دستورات قرآن و مکتب اهل بیت (ع) بوده تا توانایی اصلاح جامعه را داشته باشد.

مسوول استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های زنجان نیز در این آیین گفت: کاربرد علم در کنار تذهیب، دین باوری و استفاده صحیح از علم ممکن خواهد بود.

در ادامه، رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه یکی از توفیقاتی که خداوند می‌تواند شامل حال بنده خود کند واگذاری یک مسئولیت اجتماعی و فرهنگی به آن شخص و فعالیت صادقانه آن فرد به مدت چند سال و در نتیجه واگذاری آن سمت به شخص دیگری است، گفت: اساسا کار و فعالیت در دانشگاه‌ها کمی سخت است و سخت‌تر از آن پذیرش یک کار فرهنگی و فکری است.

  محسن نجفیان با اشاره به اینکه ارتباط با قوه تفکر و تعقل انسان‌ها به خصوص در دانشگاه‌ها بسیار دشوار است خاطرنشان کرد: در عصر انفجار اطلاعات این کار به مراتب سخت‌تر و دشوارتر می‌شود و ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد.

  وی خاطرنشان کرد: دفتر نهاد رهبری دانشگاه همچون گذشته و معاونت فرهنگی دانشگاه همراهی داشته باشند و تا دانشگاه از پس مسوولیت در زمینه این مهم بربیاد و در راستای ارتقای فکری و فرهنگی دانشجویان و با درک ظرافت‌ها و ضروریات و به کارگیری روش‌های هوشمند وظایف فرهنگی و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن به انجام برساند.

  رئیس دانشگاه زنجان تصریح کرد: نهاد رهبری و معاونت فرهنگی باید مکمل هم باشند و هم‌افزایی داشته باشند تا موجب تعامل مثبت و سازنده دانشگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه جوان امروز ما نیازمند این است که در مسائل فرهنگی و سیاسی دستگیر آن‌ها باشیم،گفت: باید وظیفه هدایت و رهبری جوانان را به درستی انجام دهیم و امید است که این دو نهاد در دانشگاه به عنوان دو بال فرهنگی پیش‌قدم باشند.

در ادامه این مراسم مسوول سابق نهاد رهبری در دانشگاه زنجان با ارائه‌ گزارشی از عملکرد این مجموعه در سه سال گذشته، خاطرنشان کرد: جامعه امروز دچار گرفتاری فرهنگی است و در بسیاری از مسائل فرهنگی ما با مشکل روبه‌رو هستیم.

  حجت‌الاسلام علی قهرمانی خاطرنشان کرد: باید آداب را در انجام کار فرهنگی مراعات کنیم و در جهت مقابله با دشمن با سایر نهادهای فرهنگی دانشگاه هم‌افزایی داشته باشیم؛ چراکه در میدان جنگی قرار داریم که برای پیروزی نیازمند همدلی و همراهی در کارهای اجرایی هستیم.

در این مراسم حجت الاسلام علی قره داغی به عنوان مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان معرفی و از خدمات سه ساله حجت الاسلام علی قهرمانی تجلیل شد.

 

 

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 1-6-1396

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان