خانه  :: اساتید  :: اخبار

دانشگاه زنجان جزو 18 دانشگاه برتر ایران در سال 2017
دانشگاه زنجان جزو 18 دانشگاه برتر ایران در سال 2017 رتبه‌بندی تایمز



دانشگاه زنجان در جمع 18دانشگاه برتر ایران در سال 2017 پایگاه رتبه‌بندی تایمز قرار گرفت.  به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه‌های برتر دنیا را هر ساله مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

این پایگاه در روزهای اخیر فهرست جهانی دانشگاه‌های برتر سال 2018 میلادی را منتشر کرد که در این رتبه‌بندی دانشگاه زنجان در جمع 18دانشگاه برتر ایران قرار گرفت.  نتایج رتبه‌بندی سال 2018 - 2017 میلادی تایمز نشان از حضور شش دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، تبریز، گیلان، اصفهان، الزهرا و بیرجند برای اولین‌بار در فهرست جهانی تایمز دارد که در این بین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اولین حضور خود در رتبه بندی تایمز، به عنوان برترین دانشگاه کشور معرفی شد.

  دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، تبریز، تهران و علوم‌پزشکی تهران همگی با کسب رتبه در بازه 800 - 601 بعد از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در رده دوم دانشگاه‌های برتر کشور قرار گرفتند.

همچنین دانشگاه‌های مشهد، گیلان، اصفهان، شهید بهشتی، شیراز، دانشگاه‌های الزهرا، بیرجند، یزد و زنجان نیز از دیگر دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی تایمز بوده‌اند.  در سال 2012 تنها دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان نماینده ایران در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر تایمز معرفی شد و اکنون ایران توانسته است تعداد دانشگاه‌های خود را در رتبه‌بندی تایمز به 18 دانشگاه ارتقا بخشد.

  ایران با داشتن 18 دانشگاه برتر در فهرست جهانی تایمز توانسته است بعد از کشور ترکیه با 22 دانشگاه، رتبه دوم منطقه را به لحاظ تعداد دانشگاه‌های برتر از آن خود کند؛ این در حالی است که از کشور عربستان تنها پنج دانشگاه توانسته است در این فهرست حضور پیدا کند.

همچنین پاکستان در فهرست سال 2018 - 2017 تایمز دارای 10 دانشگاه و مالزی و مصر نیز دارای 9 دانشگاه هستند.

لینک به منبع خبر

لینک به سایر منابع

سایر منابع

 
 

 

;
ارسال شده در مورخه: 21-6-1396