خانه  :: اساتید  :: اخبار

بیانیه بسیج اساتید
بیانیه بسیج اساتید پیرامون سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا



بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

وَ لا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ

به کسانى که ستم­ پیشه ‏‌اند، تکیه نکنید که آتش به شما خواهد رسید و حال آنکه شما را در برابر خدا هیچ سرپرستى نخواهد بود و سپس یارى نخواهید شد.

 

سخنان جاهلانه، توهین آمیز و سراسر بغض و کینه و نفرت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ملت، دولت، نیروهای مسلح و تاریخ و تمدن پربار ایران زمین، افزون بر اینکه نمونه­ ای دیگر از زورگویی، زیاده­ خواهی و باج­ گیری دولت مستکبر و سلطه­ گر آمریکا است، نشانه­ ای از بی توجهی این شخص و جریانی که از دامان شوم آن برخواسته، نسبت به تاریخ و جغرافیای ایران و همچنین سوء استفاده از حقایق مسلّم تاریخی و جغرافیایی جهت نیل به منافع غیرانسانی و فاسد خویش می­ باشد.  در این برهه حساس ما اساتید انقلابی و بسیجی دانشگاه زنجان آنچه را که بر خود فرض می­ دانیم به شرح ذیل عنوان می‌کنیم:

۱- نخست بایستی به این نکته ظریف و مهم توجه داشت که دولت فعلی آمریکا، با دولت­ های پیشین خود هیچ تفاوت بنیادی نداشته و آقای ترامپ با اوباما و سایر پیشینیانش همگی آبشخور یک جریان بوده و در اهداف و مشی استکباری و ضد ایرانی یکسان هستند، با این تفاوت که این شخص نسبت به گذشتگان روش و بیان صریح­تر و گستاخانه ­تری دارد.

۲- سیاست اعلامی و اعمالی دولت کنونی آمریکا نشان می‌دهد که امروز برجام رسماً و عملاً و به معنای واقعی کلمه توسط طرف اصلی توافق پاره شده است. ما دانشگاهیان در کنار دولت و ملت عزیز ایران، این خیانت دشمنان بد عهد را محکوم نموده و از مواضع کنونی ریاست محترم جمهوری، جناب آقای دکتر روحانی تشکر و حمایت خود را از تلاش­ های حقوقی و دیپلماتیک دولت و وزارت خارجه جمهوری اسلامی در برابر تعرضات دشمن زیاده­ خواه و عهدشکن اعلام می‌داریم.

۳- با استناد به مواضع پیشین ریاست محترم جمهور مبنی بر کدخدایی و ریاست آمریکا بر کشورهای اروپایی، نباید به برجام بدون آمریکا تن داد و لازم است در برابر هر نقض عهد دشمن، اقدام مؤثر متقابل صورت گیرد. مؤکدا درخواست می‌کنیم که در قبال نقض‌های مکرر طرف‌های مقابل، با استمداد از نظرات راه­گشا و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، سطح همکاری‌های داوطلبانه‌ برجام را عملاً  تا اصلاح رویکردهای دشمن به صفر رسانده تا آن‌ها را متوجه جدّیت بر حقوق متقابل خود در ازای تعهدات بین المللی خویش کنیم.

۴- استفاده‌ ترامپ از واژه‌ای جعلی و سخیف به جای نام تاریخی و اصیل «خلیج فارس» اگرچه محکوم است ولی نکته‌ای انحرافی به نظر می‌رسد. مبادا محتوای ضدایرانی این سخنرانی را به استفاده از این واژه تقلیل داده و پاره ­کردن رسمی برجام توسط دشمن را از یاد ببریم. دفاع از هویت تاریخی خلیج فارس شایسته و الزامی است اما با توجه به اقدامات خصمانه آمریکا در شرایط بحرانی کنونی، تجدیدنظر در تعهدات برجامی ایران و کاهش محدودیت های هسته ای کشور از سوی دولتمردان بایستی از اولویت بیشتری برخوردار باشد.

۵- همه مسئولین ما باید هوشیار بوده و تصور نکنند که می‌توان از دامان سیاست­ های شیطانی آمریکا به دامان سیاست­ های متزلزل و متزوّرانه اروپا فرار کرد. همان­گونه که ترامپ مجنون­ نمای فحاش روی دیگر همان اوبامای به ظاهر مؤدب و مزدور صهیونیست است، دولت­ های مستعمره اروپایی‌ نیز به همان رنگ و لعاب هستند و به مثابه تعبیر "سگ زرد برادر شغال است"، می­ باشند که مانند گذشته در وقت خود بروز خواهند داد. باید مراقب باشیم که در دام نیرنگ­ بازی­ های دولت­ های اروپایی و آمریکا گرفتار نشویم و مسیر اصلی پیشرفت و عزت کشور خویش را بیش از پیش بازشناسیم.  . در فریبکاری اروپایی‌ها همین بس که تراکنش‌های مالی به ایران را با سیاست های آمریکا تنظیم می‌کنند؟ اتحادیه اروپا نیز به وقتش روی گستاخ و دیوانه­ واری دارد که نه برجام می‌شناسد و نه عقل و منطق. دل بستن به کشورهای اروپایی برای حفظ برجام در این برهه، اشتباه دیگری است که نباید بدان دچار شویم و ما به سهم خود نسبت به آن هشدار می‌دهیم.

بسیج اساتید دانشگاه زنجان با آرزوی تعجیل در امر فرج حجت ابن الحسن العسگری ارواحنا له الفداء و سلامتی نایب برحقش حضرت امام خامنه ای مدظله العالی، حمایت قاطع خود را از اقدامات انقلابی دولت محترم در حفظ عزت ایران اسلامی اعلام داشته و از فداکاری ها و رشادت های کلیه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از امنیت و اقتدار کشور عزیزمان قدردانی می نماید.

والسلام علی من التبع الهدی

کانون بسیج اساتید دانشگاه زنجان

 


ارسال شده در مورخه: 30-7-1396

آخرين اخبار با موضوع: نهاد مقام معظم رهبری

رسا، جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان کشور

ویزه اساتید، کارکنان و دانشجویان (28-01-1403)

   

دوره فرهنگی-تفریحی حامیم

ویزه فعالین و علاقه مندان فعالیت های فرهنگی (26-01-1403)

   

تجمع دانشگاهیان دانشگاه زنجان

تجمع دانشگاهیان دانشگاه زنجان در حمایت از پاسخ تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی (26-01-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
نهاد مقام معظم رهبری

آغاز ثبت نام اعتکاف