خانه  :: اساتید  :: اخبار

بیانیه بسیج اساتید
بیانیه بسیج اساتید به مناسبت شکست تروریست های تکفیری



 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثين (آیه 5-قصص)  

 

خداوند بزرگ و مهربانی را می­ ستاییم که با قدرت لایزال و نامتناهی خویش جهان را در ید تدبیر خویش می­ گرداند. همواره حق و رهروانش را پایدار و عزتمند و باطل را نابود و خوار می­ کند.

اکنون پس از شش سال فتنه­ جویی و فتنه ­گری سران آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه، و در برابر آن مبارزه و مقاومت بی­ نظیر پیروان راه حق و حقیقت زیر پرچم هدایت و رهنمون­ های حکیمانه و قاطعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دلاوری بزرگمردان عرصه نبرد و شهادت آخرین نفس­ های "حکومت موهوم اسلامی در عراق و شام" گرفته و خاموش شد و پرچم سرافراز پیروزی حق بر باطل و فتح شکوهمند جبهه مقاومت در آخرین نقطه­ ها و پایگاه­ های امید جبهه خباثت، کشتار و جنایت برافراشته شد و آیه "جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا" نیز بر همگان بار دیگر عیان شد.

این پیروزی فقط پیروزی بر یک دولت خودخوانده ددمنش و وحشی نیست بلکه پیروزی یک تفکر به نام "مقاومت" بر نفاق، کفر و استکبار است. پیکره حامیان و مولدان داعش را ترکیبی از نفاق، جهالت، کفر، استکبار و استعمار تشکیل داده بود که هر صفت را می ­توان در دولت­ های حامی آن به عیان دید؛ نفاق و جهل را در کشورهای منطقه، کفر در صهیونیست، استکبار در آمریکا و استعمار و فتنه انگیزی در انگلیس و برخی از دولت­ های اروپایی.  

به نظر می رسد فصل مهم دیگری از تحولات در منطقه حساس غرب آسیا با همکاری، همراهی و رشادت همه نیروهای مقاومت و کشورهای منطقه که در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و کشتار انسان های بی گناه، با تمام توان و در عمل گام های بلندی برداشتند آغاز شده و می رود که این منطقه و جهان را در برابر آزمون و تجربه ای تاریخ ساز قرار دهد.

پایان سیطره داعش در عراق و سوریه موجب افتخاری بس بزرگ و درس­آموز است. بسیاری از کشورها با غرور فکر می‌کردند کار سوریه تمام است اما این صلابت و عزت محور مقاومت در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری دامه ظله العالی است که در برابر آنها ایستاد و موجب شکست داعش شد.

 برخی­ها در این سال های پر فراز و نشیب و تاریک تاریخ بشری در کنار ملت های مظلوم سوریه و عراق ایستادند و با اراده ای استوار در میدان مبارزه و میدان روشنگری هزینه ای سنگین برای دفاع از کرامت انسانیت در مقابله با نفرت آفرینان و کینه توزان پرداختند، و برخی از هیچ تلاش و هزینه­ ای برای به یغما‌ بردن و غارت غنیمتی از هم کیشان و هم­نوعان خود دریغ نکردند و تنها بر هیزم آتش جنگی نابرابر و شرم آور افزودند. اتحاد جبهه مقاومت اسلامی در ایران، لبنان، عراق و سوریه نقشه راه این پیروزی بزرگ بوده است.  

امروز با نابودی داعش امید و ثبات قدم بیشتری در پیروان حق و جبهه مقاومت به وجود آمده و بار دیگر ثابت شده که تروریسم و حامیان فکری، مالی، سیاسی و نظامی این پدیده شوم همواره محکوم به ذلت و شکست بوده و باید در برابر وجدان­ های بیدار مردم در هر نقطه از جهان پاسخگوی جنایات ددمنشانه خود و کشتار و ویرانی و آواره­ گی میلیون­ها انسان ستمدیده و بی گناه باشند.

اگرچه از زمان تولد داعش خسارت­ های جانی، مالی و روانی بسیاری در منطقه شاهد بودیم اما باید خاطر نشان شد که اتحادی وصف ناپذیر از پیروان حق به نمایش گذاشته شد و انقلاب اسلامی ایران به لطف خداوند روز به روز مقتدرتر و تفکر آن گسترده­ تر گشت. پیداست که اندیشه بسیج به کشورهای منطقه مثل سوریه، عراق، لبنان و جاهای دیگر هم منتقل شده است و آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که بسیج را چه برای دفاع و خدمات مردمی از قبیل زلزله و سیل به صحنه بیاورند. 

بسیج اساتید دانشگاه زنجان ضمن خرسندی از پایان یافتن و متلاشی شدن پیکره­ ی داعش، و تبریک این پیروزی به ملت بزرگوار ایران اسلامی، دولت سوریه و عراق و به تمام ملت های منطقه و آزادی خواهان، به ویژه رزمندگان مقاومت، اعلام می­ دارد که بایستی تلاش مضاعفی صورت گیرد تا با دانش­ و بصیرت­ افزایی ریشه­ اندیشه ­های تعصب­ گرای مذهبی، قومی و دروغین را خشکاند. بر خود لازم می­ دانیم از مجاهدت­ ها و تلاش ­های بی دریغ مبارزان جان بر کف و راستین علیه تروریسم، سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مقاومت حزب الله لبنان، بسیج مردمی عراق، نیروهای تیپ فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان و دیگر گروه­های مقاومت که خالصانه در پاکسازی منطقه از لوث وجود عناصر داعش همکاری داشتند، سپاسگزاری و قدردانی نماییم.

 

إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ

کانون بسیج اساتید دانشگاه زنجان

                                                                               

 


ارسال شده در مورخه: 1-9-1396

آخرين اخبار با موضوع: نهاد مقام معظم رهبری

رسا، جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان کشور

ویزه اساتید، کارکنان و دانشجویان (28-01-1403)

   

دوره فرهنگی-تفریحی حامیم

ویزه فعالین و علاقه مندان فعالیت های فرهنگی (26-01-1403)

   

تجمع دانشگاهیان دانشگاه زنجان

تجمع دانشگاهیان دانشگاه زنجان در حمایت از پاسخ تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی (26-01-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
نهاد مقام معظم رهبری

آغاز ثبت نام اعتکاف