خانه  :: اساتید  :: اخبار

تفاهم نامه همکاری با دانشگاه دیپونگرو
شرکت دانشگاه زنجان در همایش و نشست هیات مدیره گرین متریک و امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه دیپونگرو



در راستای گسترش همکاری های علمی بین‌المللی، رئیس دانشگاه زنجان و رئیس گروه همکاریهای علمی بین‌المللی دانشگاه در نشست سالانه هیات مدیره شبکه رتبه‌بندی جهانی دانشگاها بر اساس شاخص‌های توسعه پایدار و تحت عنوان گرین متریک (UIGreenMetric World University Ranking) در دانشگاه دیپونگرو اندونزی شرکت نموده و به عنوان هماهنگ کننده ملی کشور ایران گزارشی را در زمینه اقدمات کشور ایران در راستای سیاستهای توسعه پایدار در دانشگاههای کشور ارائه نمودند. همچنین به عنوان سخنرانان کلیدی مقاله‌ای درخصوص اقدامات دانشگاه زنجان در این زمینه ارائه کردند. در این همایش بیش از 100 نفر میهمان خارجی از حدود 30 کشور دنیا و ازجمله سه دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه زنجان، دانشگاه اصفهان و دانشگاه کاشان حضور پیدا کردند. این همایش و نشست فرصتی را برای تبادل نظر ، یادگیری متقابل و راهکارهای پایداری هرچه بیشتر دانشگاههای دنیا فراهم نمود.  دانشگاه زنجان نیز این فرصت را غنیمت شمرده تا تعاملاتی را با هریک از شرکت کنندگان در خصوص همکاریهای علمی بین المللی در آینده ایجاد کند.

لازم به توضیح است که رتبه بندی پایداری (sustainability) دانشگاههای دنیا که بوسیله دانشگاه اندونزی انجام می شود (UIGreenMetric Ranking) از سال 2010 شروع شده است و در سال 2017 تعداد 619 دانشگاه از 76 کشور دنیا در آن شرکت کرده اند. دانشگاه زنجان از سال 2012 به عنوان اولین دانشگاه کشور در این رتبه بندی شرکت نموده است و در طی دو سال اخیر به عنوان عضو هیات مدیره آن و هماهنگ کننده ملی از سوی آن شبکه انتخاب شده است. در آخرین رتبه بندی، دانشگاه زنجان توانسته است از بین 619 دانشگاه دنیا، رتبه 47 را کسب نماید. دانشگاه زنجان در سال 2020 میزبان این همایش بین المللی و نشست ها خواهد بود.

این سفر نیز فرصتی را فراهم ساخت تا از دانشگاه دیپونگرو اندونزی (University of Diponegoro) میزبان همایش بازدیدی بعمل آید.در حاشیه این همایش نیز تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه زنجان و دانشگاه دیپونگرو درخصوص همکاریهای مشترک آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه امضاء گردید.دانشگاه دیپونگرو کهدر سال 1957 تاسیس گردیده است، در شهر سامرانگ در جاوای مرکزی در مساحتی بیش از 250 هکتار در سه کمپوس واقع شده است. این دانشگاه هفتمین دانشگاه کشور اندونزی به شمار می رود و در رتبه بندی QS بین 1000 دانشگاه برتر ثبت شده است. در سال 2017 تعداد 52030 دانشجو در این دانشگاه در 149 رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کردند و دارای 1604 هیات علمی و 1169 کارشناس بود. این دانشگاه دارای 13 دانشکده در زمینه های مختلف علوم انسانی، مهندسی، کشاورزی، پزشکی، علوم و منابع طبیعی بود.


ارسال شده در مورخه: 29-01-1397

آخرين اخبار با موضوع: دفتر همکاریهای علمی بین المللی

امضای تفاهم نامه با دانشگاه یورال روسیه

امضای تفاهم نامه ی همکاری عملی و فرهنگی بین المللی بین دانشگاه زنجان و یورال روسیه (28-01-1403)

   

معرفی فرصت مطالعاتی در کشور سوئیس

وبینار معرفی فرصت مطالعاتی در کشور سوئیس (28-06-1402)

   

موفقیت تیم ورزشی دانشگاه زنجان

موفقیت تیم ورزشی دانشگاه زنجان در مسابقات دانشگاههای جهان (18-06-1402)

   

جشنواره ی جذب دانشجویان بین المللی

جشنواره ی جذب دانشجویان بین المللی (دانشگاه تربیت مدرس، 15-16 اسفند 1401) (29-01-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر همکاریهای علمی بین المللی

جشنواره ی جذب دانشجویان بین المللی