خانه  :: اساتید  :: اخبار

طرح ضیافت رضوی محل عرضه و تبادل تجربیات فرهنگی است
هر هفته ۵۰۰ دانشجو به مشهدمقدس اعزام می‌شوند



حجت الاسلام رستمی، معاون سیاسی و فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص فعالیت‌های تابستانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: یکی از وظایف و فعالیت‌های نهاد رهبری در فضای دانشگاهی ایجاد فضای معرفتی و اردویی با نشاط برای تقویت جریان مومن، انقلابی و فعال در دانشگاه‌ها است. بار اصلی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بر دوش دانشجویان است و لازم است که در فرصت‌هایی این دانشجویان فعال و موثر در فضای دانشگاهی به طرح موضوعات مبتلا به خودشان بازسازی و تقویت مبانی خودشان و همچنین طرح مسائل و شبهاتی که در دانشگاه‌ها با آن مواجه بودند و پاسخ دادن به این موضوعات بپردازند.

وی افزود: فضای اردو‌های تابستانی از فرصت‌های خوب است که در مجموعه دانشگاه‌ها به صورت چند فعالیت موثر برگزار می‌گردد من جمله اردو‌های طرح فعالیت، اسلام ناب و طرح شهید چمران که به خوبی و قوت در این دانشگاه‌ها برگزار می‌گردد.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: امسال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در همین راستا اردویی را برای مجموعه فعالین فرهنگی و سیاسی دانشگاه‌ها با رویکرد منطقه‌ای در مشهد مقدس برگزار می‌کند. این اردو در ۱۰ هفته برگزار می‌گردد و هر هفته ۵۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌ها با سهمیه‌ای که به آن‌ها اختصاص یافته است و به شکل منطقه‌ای یعنی استان‌هایی که در فضای اقلیمی و فرهنگی و اجتماعی مشابه هم هستند با همدیگر اعزام می‌شوند و در طی دوران حضور در جوار امام رضا علیه السلام علاوه بر برنامه‌های معرفتی به استفاده از اساتید برجسته در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و سیاسی در برنامه‌های فوق العاده‌ای که در قالب شکل‌هایی که توسط خود دانشگاه‌ها اجرا می‌شود ارائه می‌گردد که در این اردو‌ها دانشجویان هم به ارائه کارنامه فعالیت‌های سال گذشته خود می‌پردازند و هم الگو‌های خوبی را از فعالیت دانشجویان دیگری که در دانشگاه‌های دیگر حضور دارند برمی گیرند.

وی ادامه داد: در واقع باید گفت: به نوعی این فعالیت‌های زیبای فرهنگی در دانشگاه‌ها این است که این گونه اردو‌ها محل عرضه و تبادل فعالیت‌های فرهنگی خواهد بود که به مرور به عنوان بازار عرضه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها به عنوان جریان مومن انقلابی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام رستمی اظهار داشت: در این اردو که ضیافت رضوی نام دارد علاوه بر موضوعاتی که توسط اساتید برجسته انجام می‌شود ارائه تجربیات و ارتباطات بین دانشجویان برای عرضه فعالیت هایشان به صورت کارگاهی، حلقه‌های ارتباطی و یا ارائه تابلو‌ها و نشریات صورت خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه اولین گروه اعزامی به این سفر زیارتی دانشجویان رشته‌های علوم انسانی هستند، گفت: بخش اول اعزامی‌های این گروه را دانشجویان علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه علوم انسانی دانشگاه‌های دیگر دربرمی گیرند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور تاریخ اتمام این اردو‌ها را ۲۰ شهریور ماه اعلام کرد و گفت: از تمام دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از سراسری، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و همچنین دانشگاه‌های وزارت بهداشت نیز در این طرح شرکت خواهند داشت.


ارسال شده در مورخه: 11-04-1397