خانه  :: اساتید  :: اخبار

اولین جلسه کمیته اصلاح الگوی مصرف
جلسه کمیته اصلاح الگوی مصرف با حضور مسئولین دانشگاه در محل سالن اندیشه تشکیل گردید



با توجه به اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی و نقش حیاتی این مسأله، دانشگاه زنجان نیز در تلاش است با بررسی کارشناسانه موضوع و ارائه راهکارهای مفید قدم های مؤثری در این زمینه بردارد. لذا در همین راستا در مورخ 13 تیرماه اولین جلسه کمیته اصلاح الگوی مصرف با حضور اعضای کمیته، دکتر ملکی معاونت اداری و مالی، و همچنین دکتر حسینی معاونت دانشجویی دانشگاه در محل سالن اندیشه تشکیل گردید.

در ابتدا ضرورت اقدام عملی درخصوص برنامه ریزی جهت کاهش/ کنترل مصرف انرژی مطرح گردید و سپس دکتر مقیمی ریاست کمیته، به تبیین وضعیت بحران آب و انرژی در منطقه مبتنی بر تصویر زیر پرداختند.

 

وضعیت تنش آب در کشور ها

 

نتایج حاصل جلسه حاکی از برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان و تبیین وضعیت فوق العاده بحران و روش های کاهش/ کنترل مصرف انرژی و همچنین پایش نحوه استفاده از منابع انرژی توسط کارکنان در فضاهای اداری و آموزشی و دانشجویان در خوابگاه ها بود.

مقرر گردید دبیر محترم کمیته تا جلسه آینده نرم افزارهای مدیریت و کنترل انرژی را مورد بررسی قرار داده و کارآمدترین آن را معرفی تا در دانشکده ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مقرر گردید میزان مصرف آب و برق در فضاهای دانشگاه به ویژه سلف سرویس و خوابگاه ها ثبت و برخوردهای تشویقی و یا تنبیهی با متولیان صورت پذیرد.

در این جلسه بنا به ضرورت کاهش مصرف انرژی و لزوم استفاده بهینه از آن، مدیران گروه، روسای دانشکده ها، مدیران و روسای مراکز و معاونین محترم می بایست نحوه و میزان مصرف انرژی را در حوزه خود در خرد ترین موضوع رصد و در صورت عبور از میزان قابل قبول و مشاهده استفاده از هرگونه وسایل پر مصرف تذکر داده شود.

لازم به ذکر است گزارش های سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالت متحده آمریکا نشان می دهد که دمای ژوئن امسال بیشتر از میانگین دمای قرن بیستم شد. تحقیقات ناسا هم به طور کلی اطلاعاتی مشابه با دیگر سازمان آمریکایی داشت اما تفاوت هایی هم در جزئیات این دو تحقیق بود. هم اکنون دمای بیشتر سطح کره زمین گرم تر از میانگین دمای تاریخ است و نتیجه این اتفاق هم تبدیل شدن ماه ژوئن امسال به گرمترین ژوئن از سال 1880 تاکنون است. » این جمله را سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالت متحده آمریکا پس از انجام تحقیقات در رابطه با دمای این ماه ارائه داده که در پایگاه خبری واشنگتن پست منتشر شده است.

 

مدلسازی حداکثر درجه حرارت در سوم جولای از مدل هواشناسی آمریکا (GFS) در ارتفاع دو متر بالاتر از زمین

 

 

 

عکس های جلسه را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

;
ارسال شده در مورخه: 17-04-1397

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان