خانه  :: اساتید  :: اخبار

مسابقات قرآنی دانشجویان کشور 16 الی 18 شهریور در زنجان
دانشگاه زنجان؛ میزبان سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور



به گزارش روابط عمومی دانشگاه زنجان، دکتر سید محسن نجفیان رئیس شورای سیاست گذاری سی‌ و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور خبر از آمادگی کامل دانشگاه زنجان برای برگزاری این مسابقات داد.

رئیس دانشگاه زنجان افزود: این جشنواره از 16 شهریور با پذیرش دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه های سراسر کشور آغاز می شود وقبل از ظهر 18 شهریور با حضور مسئولین کشوری و استانی طی مراسمی ضمن تقدیر از برگزیدگان مسابقات به پایان خواهد رسید، همچنین در حاشیه این جشنواره نشست تخصصی کارشناسان دینی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر کشور نیز برگزار می شود.

سید محسن نجفیان ادامه داد: در این دوره از جشنواره قریب به 450 دانشجو از دانشگاه های سراسر کشور در رشته های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحلیل و تحقیق و نیز اذان، دعا و مناجات، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن و سایر موارد در 5 سالن مجزا بصورت همزمان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رییس شورای سیاست گذاری جشنواره گفت: پژوهش یکی دیگر از بخش های این جشنواره است که شرکت کنندگان در این بخش در زمینه تلخیص کتاب و مقاله‌نویسی رقابت می کنند؛ همچنین بخش آثار ادبی هم شامل شعر، داستان، فیلم‌نامه نویسی و آثار هنری از جمله خوشنویسی، عکاسی، معرق، منبت، طراحی پوستر و نیز فناوری‌های تولید نرم‌افزار و وبلاگ‌نویسی از دیگر بخش های این جشنواره می باشد.

در این جشنواره، نشست تخصصی کارشناسان دینی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور۸۰ کارشناس دینی در قالب کارگاه تخصصی یک روزه در سالن کاوه دانشکده مهندسی برگزار می شود.

به گفته دکتر نجفیان، دکتر فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر قره شیخلو ریاست سازمان دارالقران کشور، آیت اله خاتمی امام جمعه، مهندس درویش امیری استاندار و تنی چند از مسئولین بلند پایه استان، میهمانان ویژه این جشنواره  در روز یکشنبه 18 شهریورماه خواهند بود.

 

;
ارسال شده در مورخه: 13-06-1397

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان