خانه  :: اساتید  :: اخبار

" یادت باشد"نمایی از زندگی شهید حمید سیاهکالی مرادی به روایت همسر شهید
ماجرایی که رهبر انقلاب از کتاب یادت باشد تعریف کردند؛ "باید در تاریخ ثبت کرد"



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری به داستانی ویژه از یک شهید مدافع حرم، در کتابی که اخیرا خوانده‌اند اشاره کردند. ماجرایی که به اعتقاد رهبر انقلاب آن‌را باید در تاریخ ثبت کرد. کتاب «یادت باشد» روایت زندگی شهید حمید سیاهکالی‌مرادی، از زبان همسر این شهید گران‌قدر است. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مرور بیانات امروز رهبر انقلاب درباره داستان درخشان زندگی این دو جوان می‌پردازد.

 


* یک کتابی تازه خوانده‌ام که خیلی برای من جالب بود. دختر و پسر جوان -زن و شوهر- متولّدین دهه‌ی ۷۰، می‌نشینند برای اینکه در جشن عروسی‌شان گناه انجام نگیرد، نذر میکنند سه روز روزه بگیرند! به ‌نظر من این را باید ثبت کرد در تاریخ که یک دختر و پسر جوانی برای اینکه در جشن عروسی‌شان ناخواسته خلاف شرع و گناهی انجام نگیرد، به‌ خدای متعال متوسّل میشوند، سه روز روزه میگیرند. پسر عازم دفاع از حریم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) میشود؛ گریه‌ی ناخواسته‌ی این دختر، دل او را میلرزاند؛ به این دختر -به خانمش- میگوید که گریه‌ی تو دل من را لرزاند، امّا ایمان من را نمیلرزانَد! و آن خانم میگوید که من مانع رفتن تو نمیشوم، من نمیخواهم از آن زنهایی باشم که در روز قیامت پیش فاطمه‌ی زهرا سرافکنده باشم! ببینید، اینها مال قضایای صد سال پیش و دویست سال پیش نیست، مال سال ۹۴ و ۹۵ و مال همین سالها است، مال همین روزهای در پیش [روی] ما است؛ امروز این است. در نسل جوانِ ما یک چنین عناصری حضور دارند، یک چنین حقیقت‌های درخشانی در آنها حضور دارد و وجود دارد؛ اینها را باید یادداشت کرد، اینها را باید دید، اینها را باید فهمید. فقط هم این [یک نمونه] نیست که بگویید «آقا! به یک گل بهار نمیشود»؛ نه، بحث یک گل نیست؛ زیاد هستند از این قبیل. این دو -زن و شوهری که عرض کردم- هر دو دانشجو بودند که البتّه آن پسر هم بعد میرود شهید میشود؛ جزو شهدای گران‌قدر دفاع از حریم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) است. وضعیّت این‌جوری است. ۱۳۹۷/۰۶/۱۵

 

کتاب " یادت باشد" گلچینی از خاطرات همسر شهید مدافع حرم، شهید حمید سیاهکالی مرادی از زمان خواستگاری تا شهادت است.

محمد رسول ملاحسنی نویسنده کتاب از هدف نکارش کتاب چنین می گوید: در واقع هدف من این بود که آینه ی تمام نمایی از زندگی ایشان، توصیه ها، خاطرات، رفتار و شخصیت، دوستان، همکاران، اقوام و خانواده ایشان را در این کتاب بگنجانم اما زمانی که به سراغ همسر ایشان رفتم متوجه شدم که خاطرات ایشان بیش تر شبیه یک داستان خواندنی است و حجم خاطرات مشترک این شهید بزرگوار با همسرشان زیاد بود و همسر شهید سیاهکالی مرادی از نخستین روز زندگی مشترک تمام خاطران خود را یادداشت کرده بودند.

نویسنده کتاب «یادت باشد» تصریح کرد: به همین خاطر برای اینکه حق مطلب را ادا کنیم تصمیم گرفتم در نسخه نخست کتاب تنها به خاطرات این شهید بزرگوار با همسرشان  بپردازم.

وی اضافه کرد: در واقع این کتاب پنجره ای است رو به نمایی از زندگی این شهید پاییزی. جالبه بدانید که ایشان فصل پاییز را خیلی دوست داشتند و همیشه مطرح کردند که مهم ترین اتفاقات زندگیشان در فصل پاییز رخ داده، پاییز 89 اولین بار به سفر کربلا رفته اند، پاییز 91 عقد کرده اند، پاییز 92 ازدواج و سرانجام هم در پاییز94 به آرزوی دیرینه ی خود یعنی شهادت دست یافتند.

ملاحسنی خاطر نشان کرد: جلد نخست کتاب «یادت باشد» به روایت همسر ایشان از لحظه خواستگاری شروع می شود و در 370 صفحه در سه بخش زندگینامه که شامل 10 فصل است، وصیت نامه و گالری تصاویر ایشان به چاپ رسیده است.

نویسنده کتاب «یادت باشد» ادامه داد:در جلد دوم کار که در آینده تدوین می‌شود، خاطرات اقوام و همکاران این شهید مدافع حرم را به نگارش درمی‌آوریم. شهید سیاهکالی مرادی شهید مدافع حرمی است که بازه زمانی زندگی او همزمان با بازه زمانی بسیاری از جوانان است بنابراین انتظار می‌رود جوانان با خواندن این کتاب انس بیشتری با زندگی شهید سیاهکالی مرادی بگیرند.

ملاحسنی با اشاره به اینکه یکی از اهداف نگارش کتاب مذکور معرفی ارائه یک سبک زندگی برای جوانان بود، عنوان کرد: لحظات تلخ و شیرین زندگی یک زوج جوان در این کتاب به تصویر کشیده شده است تا مخاطبان با مطالعه آن از سبک زندگی این زوج جوان درس بگیرند

حمید سیاهکالی مرادی در سال ۱۳۶۸ در قزوین به دنیا آمد و در پاییز سال ۱۳۹۴ در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.


ارسال شده در مورخه: 17-06-1397