خانه  :: اساتید  :: اخبار

برگزاری جشنواره قرآن و عترت
جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های کشور در دانشگاه زنجان برگزار شد



 

سی­ وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه ­های کشور، روز شنبه هفدهم شهریورماه در دانشگاه زنجان رسماً آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زنجان در روز اول این جشنواره قریب به 450 دانشجو از دانشگاه ­های سراسر کشور در رشته ­های حفظ  5، 10، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحلیل، تحقیق و همچنین اذان، دعا و مناجات، مفاهیم نهج ­البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن و در دو دسته آقایان و بانوان در 4 سالن غدیر، سهروردی ، روزبه و شریعتی دانشگاه زنجان با هم به رقابت پرداختند.

همچنین همزمان با این جشنواره قرآنی، اولین نشست تخصصی کارشناسان دینی و مذهبی کارشناسان دانشگاه­ های سراسر کشور با حضور 80 کارشناس باتجربه کشوری در سالن کاوه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه زنجان دایر بود. در این نشست تخصصی علاوه بر تبادل نظر میان کارشناسان، دو کارگاه تخصصی تحت عنوان «راهکارهای ارتقای فعالیت­ های قرآنی در دانشگاه­ ها» و «کارگاه گفتمان­ سازی قرآنی در دانشگاه­ ها» با حضور اساتید خبره کشوری برگزار گردید.

از دیگر برنامه­ های جنبی سی­ و­سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور، بخش ­های پژوهشی در زمینه تلخیص کتاب و مقاله ­نویسی و همچنین بخش آثار ادبی شامل: شعر، داستان و فیلم­نامه­ نویسی می ­توان نام برد.

همچنین به بخش ­های آثار هنری از جمله خوشنویسی، عکاسی، معرق، منبت، طراحی پوستر و نیز فناوری­ های تولید نرم ­افزار و وبلاگ ­نویسی می ­توان اشاره کرد که همزمان با جشنواره برگزار و به نمایش درآمد.

در هجدهم شهریور یعنی دومین روز جشنواره، با حضور دکتر فقهی زاده معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر قره­ شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن کشور، آیت ­ا... خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و دیگر مسئولین بلندپایه استان همزمان با مراسم اختتامیه از نفرات برگزیده این جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

اولین نشست تخصصی کارشناسان دینی و مذهبی دانشگاه­ های سراسر کشور نیز، هفدهم شهریورماه، همزمان با سی ­وسومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه زنجان آغاز به کار کرد. در ادامه مصاحبه ای را با رییس اداره  فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم، در این زمینه می خوانید.

دکتر رشید جعفرپور، رییس اداره  فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه زنجان اعلام کرد: مبنای اولین نشست کارشناسان دینی و قرآنی این بود که چون در وزارت علوم و اداره کل فرهنگی برای همه انجمن ­های علمی و کارشناسان بخش ­های دیگر نشست های متعدد برگزار می گردید اما برای کارشناسان دینی و قرآنی چنین نشستی تابحال برگزار نشده بود و این ضرورت احساس می­شد که کارشناسان دینی و قرآنی نیاز دارند که با مباحث روز و سیاست­ های اتخاذ شده در وزارتخانه و تصمیمات ما اطلاع داشته باشند لذا اقدام به برگزاری این نشست کردیم.

وی ادامه داد: البته ما در سال­ های قبل هم جسته و گریخته نشست ­هایی برگزار کرده ­ایم اما اینکه با حضور همه دانشگاه ­های کشور باشد امسال اولین بار است که اتفاق می­ افتد.

دکتر جعفرپور اعلام کرد: تقریبا از همه دانشگاه­ های کشور کارشناسان قرآنی حضور دارند که همه آنها افرادی با تجربیات فراوان هستند و نظرات تخصصی در این موضوع دارند.

وی افزود:  ما در این نشست، از یک طرف سیاست­ های خودمان را بیان می­ کنیم و از طرفی تجربیات کارشناسان را گردآوری کرده و محورهای اصلی صحبت­ ها و نظرات این کارشناسان را در سیاست­ های کلی­ مان دخیل خواهیم کرد.

مدیر قرآن و عترت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین دو کارگاه تخصصی با حضور اساتید خبره کشور، یکی تحت عنوان «راهکارهای ارتقای فعالیت­ های قرآنی در دانشگاه­ ها» و دیگری «کارگاه گفتمان­ سازی قرآنی در دانشگاه­ ها»  در این نشست برگزار می­ شود.

دکتر جعفرپور عنوان کرد: برگزاری چنین نشست­ هایی بسیار لازم است و اگر تا بحال برگزار نشده، قصور و کوتاهی اتفاق افتاده است؛ چون از طرف کارشناسان این نیاز احساس می ­شد و برای اطلاع پیدا کردن از وضعیت دانشگاه ­ها توسط ما هم مناسب خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد که دانشگاه زنجان به لطف حضور حاج آقا بهرامی، عنایت خاص آقای دکتر نجفیان رئیس دانشگاه و وضعیت آب و هوایی خوبی که این استان دارد، شرایط بسیار خوبی برای میزبانی این برنامه مهیا کرده است.

 

عکس های جشنواره را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 

;
ارسال شده در مورخه: 18-06-1397

آخرين اخبار با موضوع: سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ انجمن علمی نقاشی برگزار می کند

ورکشاپ ساخت ظروف سرامیکی، زمان: 4 اردیبهشت (04-02-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ انجمن علمی نقاشی برگزار می کند

دعوت به سمینار و جذب نیرو برای رویداد " بازی های رومیزی(گیم برد)"، زمان: سه شنبه 4 اردیبهشت ساعت 14 (04-02-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی -انجمن علمی اقتصاد برگزار می کند

برگزاری جشن به مناسبت روز جهانی اقتصاد، زمان: سه شنبه 4 اردیبهشت ساعت 15 (03-02-1403)

   

معاونت فرهنگی و اجتماعی_ انجمن علمی محیط زیست برگزار می کند برگزار می کند

بازدید از نهالستان منابع طبیعی زنجان، زمان: دوشنبه 3 اردیبهشت 1403، زمان: دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 (03-02-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
سخنرانی/کنفرانس/دوره/کارگاه آموزشی برگزار شده در دانشگاه

معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری معاونت اداری و مالی دانشگاه زنجان برگزار می کند