خانه  :: اساتید  :: اخبار

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های زنجان: تحریم‌ها تاثیری بر استقامت مردم ندارد
دانشگاه‌های زنجان خواستار پاسخ متقابل وزارت خارجه علیه دولت جاه‌طلب آمریکا هستند.



تاریخ انتشار:  ۲۸ مهر ۱۳۹۷

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با سیاست‌های خصمانه آمریکا در تحریم شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی، خواستار پاسخگویی متقابل وزارت خارجه علیه دولت جاه‌طلب آمریکا شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه های استان زنجان در ارتباط با سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا در تحریم شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی بیانیه ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیراست:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
وَ لا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ
و به ستمگران تمایل و تکیه نکنید که آتش (عذاب) شما را فرا می‌گیرد و (در این صورت) برای شما در برابر خداوند، هیچ دوست و سرپرستی نیست، پس (از هیچ ناحیه‌ای) مورد کمک قرار نخواهید گرفت. (هود، آیه ۱۱۳)
دولت متخاصم آمریکایی در پی عهد شکنی‌های مکرر خود شرکت‌های متعدد، چندی از بانک‌های ایرانی و بسیج مستضعفین که شکل گرفته از بدنه مردم می‌باشد را در لیست تحریم‌های یک جانبه خود قرار داد و سیاست‌های خصمانه خود را بیش از پیش برای جهانیان و به ویژه ملت ایران آشکار ساخت. چرا که با سخنرانی‌های پوشالی مسئولین آمریکایی، داعیه داری پشتیبانی از مردم ایران را یدک میکشید؛ اما با سیاست‌های خبیثانه خود آشکار ساخت که نه تنها هدف کلیت نظام، بلکه مردم در اقشار مختلف (کارگر-کارمند-عام مردم) می‌باشد.
قطعا این تحریم‌ها تاثیری بر قدرت اراده و استقامت مردم نگذاشته و نخواهد گذاشت، اما هدف آن‌ها از انجام این امور ایجاد جنگ روانی بر علیه افکار عمومی و التهاب در درون کشور میباشد تا با استفاده از اهرم فشار اقتصادی بر ملت هدف‌های شوم و پلید خود را اجرایی کنند؛ که به وعده خداوند، مکر حیله گران شکست خورده و پیروزی با صبر کنندگان است.
دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان به نمایندگی از قشر فرهیخته و تحصیل کرده اعلام می‌کند که بیش از پیش در نظرات خود منسجم و خواستار پاسخ متقابل وزارت خارجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر علیه این دولت جنایت کارِ جاه طلب به صورت صریح و روشن سازی این موضوعات از جانب رسانه ملی هستیم تا نگرانی بر مردم از جانب این تحریم‌های یک جانبه‌ی نمایشی ایجاد نگردد و با تلاش دو چندان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بر این تحریم‌های فائق آمده و بر سخنان، ولی امر مسلمین جامه عمل بپوشانیم، که به گفته ایشان "آینده برای ملت ایران بسیار روشن است".
در این فضا هرچند از شیطان بزرگ قسم خورده‌ی ملت ایران جز این انتظار نمی‌رفت، اما چیزی که بیش از پیش تعجب قشر دانشجو را برانگیخت این بود که دوستان دولت و مجلس کمر همت بر تصویب این معاهده‌ی مشکل دار بسته اند و برای رسیدن به این مقصود خود را به آب و آتش میزنند.
بسیج دانشجویی مطالبه گری منافع ملی
بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه صوفی زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ابهر و خرمدره

 

همین خبر در خبرگزاری دانشجو

;
ارسال شده در مورخه: 22-10-1397