خانه  :: اساتید  :: اخبار

در سفر رییس صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه زنجان عنوان شد:
دانشگاه ها برای حرکت به سمت درآمدزایی تدبیر داشته باشند



در سفر دکتر داریوش سلیمی رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهندس ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف به دانشگاه زنجان عنوان شد که دانشگاه‌ ها برای حرکت به سمت درآمدزایی تدبیر داشته باشند.

 یزدان مهر با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ سخت ترین شرایط را داشتیم و برحسب پیش بینی های انجام شده سال ۱۳۹۸ سخت تر از سال ۹۷ خواهد بود لازم است که از هم اکنون خودمان را برای اداره هرچه بهتر و پویاتر دانشگاه ها با توجه به مشکلات موجود آماده کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به ظرفیت بالای منابع کشور نسبت به دنیا و تناسب آن به جمعیت ایران اسلامی گفت: ناچاریم در شرایط انقباضی با تکیه بر مراکز دانش بنیان، کارهای علمی و پژوهشی در خدمت مردم و ملت و استفاده مطلوب از منابع خدادادی به سمت درآمدزایی رفته و کشور را در شرایط جنگ اقتصادی کمک نماییم تا استاندارد اقتصادی کشورمان بیشتر از این شود.

ذوالفقار یزدانمهر با عنایت به رسالت دانشگاه ها، توجه به اقتصاد آموزش عالی را مهم توصیف کرده و گفت: زنجان ظرفیت های خوبی دارد و در بخش درآمد زایی، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسزایی دارند. یکی از مشکلات کشور در زمان حال تأمین گوشت هست که زنجان به عنوان قطب در این زمینه می‌تواند کمک های بسیاری به کشور نماید و دانشگاه ‌های جامع نسل چهارم باید نسبت به مشکلات کشور حساس باشند که ارتباط تنگاتنگی با صنعت تا حدودی می‌تواند این مشکلات را به حداقل رساند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان استفاده و بهره مندی از ظرفیت نهادهای عمومی، مردمی و خیرین را تأکید نمود و گفت: صندوق سعی کرده در بحث درآمد اختصاصی طوری عمل کند تا کارها با مشکل مواجه نگردد طوری که ۱۲۰ درصد درآمد اختصاصی امسال محقق شده.

یزدان مهر گفت: سعی بر این بود که هیچ دانشجویی به جهت عدم تمکن مالی از خوابگاه های دانشجویی بی ‌بهره نباشد، صندوق 320/000/000/000ریال وام بصورت کمک رهن برای دانشجویان در سال ۹۷ اقدام کرد که 22000 دانشجو را شامل شد.

 در بحث خوابگاه صندوق سه سناریو را در برنامه‌های خود داشت: یکی پرداخت وام کمک رهن بود، دیگری ارتقاء وضع موجود خوابگاه‌ها که خوشبختانه ما ۵۸۷ خوابگاه را در دانشگاه‌ های کشور ارتقا دادیم. رییس صندوق با اشاره به سطح خوب خوابگاه های دانشگاه زنجان (سطح2) گفت: سعی بر این داریم که این اماکن به سطح یک ارتقا پیدا کنند. امسال حدود ۲۲۰ خوابگاه را به کمک دانشگاه ها به سطح بالا ارتقا دادیم که مجموعاَ ۵۸۷ خوابگاه طی چهار سال گذشته بود.

 بحث بعدی در مورد سلف سرویس می باشد که با توجه به گرانی های اخیر و قیمت تمام شده حدوداَ 13000 تومانی هر پرس غذا، فقط ۱۴۰۰ تومان آن از دانشجو دریافت می گردد. به همین منظور و به جهت هدفمندی یارانه اختصاص داده شده، تبدیل آشپزخانه سنتی به صنعتی را در دستور کار خود قرار دادیم که صرفه‌ جویی ۳۰ الی ۴۰ درصدی هزینه ها را دربر خواهد داشت و پیش ‌بینی رستوران های مکمل در دانشگاه‌ ها که در حال حاضر ۱۰۲ رستوران از این نوع در دانشگاه‌ ها کمک به صرفه جویی ۵۰ درصدی در این زمینه نموده اند و با توجه به برنامه ‌ریزی صورت گرفته امیدواریم همه سلف های ما در 2 سال آینده به سطح یک و دو ارتقا داده شود.

 صندوق در جهت ارتقاء خوابگاه ها، ایجاد اتاق های تندرستی و جاده سلامتی در خوابگاه های دختران را پیش بینی نموده است. 28 مورد چمن مصنوعی را تصویب نمودیم که 2/400/000/000 ریال به ازای هر چمن مصنوعی مساعدت می‌شود.

 ذوالفقار یزدانمهر از وجود ۱۱۴ صندوق خیریه در دانشگاه ‌ها با شعار "عدم ترک تحصیل دانشجو به جهت فقر مالی" خبر داد و گفت وام های اختصاص داده شده به این موضوع وام شرافتی بوده که به دور از هرگونه مشقت و روال اداری انجام می گیرد.

ایشان از اختصاص وام 100 میلیون تومانی به کارگاه های مهارت محور که در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی شکل می گیرد را کمک و حمایت دیگر این صندوق به دانشگاه و دانشجویان دانست و گفت: ضمن ایجاد اشتغال در کنار تحصیل برای دانشجویان وام ۱۰ میلیون تومانی نیز به دانشجویان مشغول در این کارگاه ها تخصیص یافته است. به این طریق که سعی شد 100درصد کلیه وام های دانشگاه های مناطق کم برخوردار محقق گردد.

در ابتدای جلسه دکتر سیدمحسن نجفیان رییس دانشگاه زنجان و اعضای حاضر در جلسه، گزارش مشروحی را درخصوص معرفی دانشگاه و کارهای صورت گرفته ارائه کردند که بازدید از قسمت های مختلف دانشگاه پایان بخش سفر رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه زنجان بود.

 

گزارش تصویری این خبر را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

;
ارسال شده در مورخه: 30-11-1397

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان