خانه  :: اساتید  :: اخبار

نمایش آثار برتر جشنواره بین‌المللی هولوکاست در دانشگاه زنجان
نمایش آثار برتر جشنواره بین‌المللی هولوکاست در دانشگاه زنجان



تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۷

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی از 21 تا 28 فروردین ماه 98 در نگارخانه باشگاه علمی، فرهنگی دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است.
در این نمایشگاه 45 اثر منتخب جشنواره بین‌المللی هولوکاست در ابعاد 50 در 50 به نمایش درآمد.
جشنواره بین‌المللی کاریکاتور هولوکاست اخیرا در تهران و به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی برگزار شد و آثار متعددی از هنرمندان50 کشور در این جشنواره شرکت داشتند.
برگزاری این جشنواره بازتاب گسترده‌ای در سطح جهان داشته، به نحوی که کشورهای مدعی آزادی بیان و آزادی اندیشه همسو با نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس تاب اعلام نظر در قالب هنر را نداشتند و این حرکت هنری باعث خشم آنها شد.

هولوکاست یا همه‌سوزی، به کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی نزدیک به 11 میلیون نفر به ویژه 6 میلیون یهودی بر پایه نژاد، مذهب و ملیت در جنگ جهانی دوم به دست آلمان نازی، از سال ۱۹۴۱ تا انتهای ۱۹۴۵ در اردوگاه‌های مرگ آلمان نازی، اطلاق می‌شود که دو سوم جمعیت یهودیان اروپا، در جریان هولوکاست کشته شدند. 
آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی هولوکاست همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری زنجان و با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی از 21 تا 28 فروردین ماه 98 در نگارخانه باشگاه علمی، فرهنگی دانشجویان جهاد دانشگاهی زنجان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

همین خبر در خبرگزاری فارس

;
ارسال شده در مورخه: 03-02-1398