خانه  :: اساتید  :: اخبار

برگزاری سومین دوره مسابقه‌ سراسری تولید و بازیافت فلزات
برگزاری سومین دوره مسابقه‌ سراسری تولید و بازیافت فلزات



تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

به گزارش «باشگاه دانشجویان» ایسنا، علم تولید و فرآوری مواد فلزی به عنوان یک علم مادر، جایگاه ویژه‌ای نزد علوم و صنایع جهان دارد. در ایران با وجود منابع سرشاری که در اختیار هست در عین حال بهره‌برداری زیاد از منابع موجود، الزام توجه به بازیابی و بهره‌برداری از منابع ثانویه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد.

از این رو سری مسابقات تولید و بازیافت فلزات در دوره‌های پیش توسط دانشگاه‌های مطرح برگزار شده است و به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین مسابقات در حوزه استخراج، زیر نظر وزرات علوم، تحقیقات و فناوری و اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی برگزار می‌شود. این دوره، دانشگاه زنجان میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفته است.

شروع ثبت نام و ارسال پروپوزال به این مسابقه از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۱۵ تیر ادامه خواهد داشت. اعلام نتایج پروپوزال‌ها در ۲۲ تیر انجام می‌شود و بررسی مجدد نیز در تاریخ ۲۹ تیر انجام می‌شود. در همین روز ثبت نام تیم‌های راه یافته به مرحله عملی انجام می‌شود و برگزاری مسابقه نیز در روزهای ۲۶ و ۲۷ مرداد خواهد بود.

این مسابقه به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد و متالورژی اختصاص دارد و قرار است اردوی استارتاپی و راه‌اندازی کسب و کار هم جزو برنامه‌های این مسابقه برای دانشجویان باشد.

همین خبر در خبرگزاری ایسنا

;
ارسال شده در مورخه: 22-02-1398