خانه  :: اساتید  :: اخبار

وزیر علوم: پارک‌های علم و فناوری، دروازه ورود به توسعه پایدار هستند
پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه‌ها، دروازه ورود علم، دانش و فناوری هستند



تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸

زنجان- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه‌ها، دروازه ورود علم، دانش و فناوری به سمت ایجاد اشتغال پایدار، کسب ثروت از طریق علم و کمک به توسعه پایدار در جوامع مختلف هستند.

دکتر منصور غلامی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان زنجان افزود: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، طی پروسه مستمر و به صورت تدریجی از حدود ۱۰ سال گذشته در کشور، شکل گرفته است و ایران نیز دستاوردهای جهانی مهمی در این حوزه دارد.

وی تاکید کرد: یافته‌های علمی باید از کانال پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به سمت بهره‌وری، پیش بروند.

غلامی اظهار داشت: با این رویکرد، جوانان در پی استخدام در بخش دولتی نبوده و مدیریت توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و افرادی که فکر خلاقانه، ایده جدید و استعداد ویژه در حوزه علم و فناوری دارند در حوزه کاربست یافته‌های علمی به سمت عملیاتی شدن حضور پیدا می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کارهای ارزشمند با زحمت، همراه هستند، خاطرنشان کرد: هر کجا زحمت زیادی کشیده شود به سرمایه کارا و ثروت مادی و معنوی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، پس از افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری، آیین کلنگ‌زنی طرح تامین فضای پژوهش و فناوری (سایت اصلی) پارک علم و فناوری استان زنجان نیز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد.

همین خبر در خبرگزاری ایرنا

همین خبر در خبرگزاری ایسنا

;
ارسال شده در مورخه: 10-06-1398