خانه  :: اساتید  :: اخبار

راه رشد و توسعه کشور، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است
یکی از مهم‌ترین رهاورد و خروجی دانشگاه‌ها، تولید شرکت و انسان ارزش‌آفرین و کارآفرین است



تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸

زنجان - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: تنها راه نجات، رشد و توسعه اقتصادی کشور، توجه به اقتصاد فناورمحور و دانش‌بنیان است و این مهم فقط با رشد حوزه فناوری اطلاعات اتفاق می‌افتد.

داود مرادخانی شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان زنجان، افزود: یکی از مهم‌ترین رهاورد و خروجی دانشگاه‌ها، تولید شرکت و انسان ارزش‌آفرین و کارآفرین است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان در اواخر اسفند ۹۶ افتتاح شده است، اظهار داشت: طی این مدت تا کنون ۹۵ شرکت در این پارک، مستقر شده و ۲۶ هزار نفر- ساعت دوره‌های آموزش تخصصی و حرفه‌ای برگزار شده و در سال ۹۷ بالاترین نرخ رشد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را داشتیم که تعداد شرکت‌ها از ۳۲ به ۵۴ رسید.

مرادخانی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان موفق به ایجاد بالغ بر ۷۶۰ اشتغال شده و دانش فنی و محصولات شرکت‌های این پارک به پنج کشور دنیا صادر می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان ادامه داد: طی مذاکرات صورت‌گرفته و با اخذ موافقت، پارک علم و فناوری، مرجع ثبت اختراع در زنجان شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا به تمام شهرستان‌های استان ورود پیدا کنیم، گفت: با حمایت مسئولان برای ارائه خدمات به جوانان، چهار ساختمان برای پارک، تامین شده و همچنین با حمایت مسئولان استانی و کشوری تا کنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و قول‌هایی در خصوص پرداخت تسهیلات نیز داده شده است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از پروژه «بازنمایی زنجانِ قدیم» مربوط به دوران قاجار نیز که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان و با همکاری شرکت اَوِستا طراحی شده، رونمایی شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر زنجان و رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا گفت: مردم به گذشته و هویت تاریخی خود، توجه و اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

سجاد خدایی اظهار داشت: با گسترش شهرها، بافت‌های قدیمی و سنتی و اماکن تاریخی با اجرای طرح‌های مختلف به ناچار تخریب و در قالب جدید طراحی و احیا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: احیا و بازسازی فضای شهری، یکی از وظایف مسئولان و مدیران شهری است اما بخشی از بناها قابل بازسازی و بخشی غیرقابل بازسازی است.

خدایی افزود: احیای فضای شهری در VR (واقعیت مجازی) مورد توجه شورای اسلامی شهر و شهرداری زنجان بود که امروز شاهد رونمایی آن هستیم و با استفاده از این فناوری می‌توان خاطرات گذشته شهر را زنده کرد.

همین خبر در خبرگزاری ایرنا 

همین خبر در خبرگزاری ایسنا

;
ارسال شده در مورخه: 10-06-1398