خانه  :: اساتید  :: اخبار

تجلیل از 5 استاد دانشگاه زنجان در مراسم هفته پژوهش
بیستمین سال گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان زنجان به میزبانی دانشگاه آزاد واحد زنجان برگزار گردید



بیستمین سال گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان زنجان به میزبانی سالن علامه طباطبائی دانشگاه آزاد واحد زنجان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، بیستمین سال گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان زنجان به میزبانی سالن علامه طباطبائی دانشگاه آزاد واحد زنجان با حضور اعضای شورای اداری، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران برگزار گردید.

استاندار زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه باید دید، آیا پژوهش گفتمان غالب در استان است، اظهار کرد: باید دید اگر پژوهش گفتمان غالب نیست، علت آن چیست؟

فتح‌الله حقیقی با اشاره به بالا بودن رتبه بالای ایران در رشد علمی و پژوهش در کشور بیان کرد: اگر پژوهش گفتمان غالب است، چرا تخصیص اعتبار در این زمینه اتفاق نمی‌افتد.

وی با طرح این سوال که چرا نتوانستیم پژوهش را تبدیل به ثروت کنیم، خاطر نشان کرد: باید ایرادات را بررسی و برای رفع آن تلاش کرد.

استاندار زنجان با اشاره به برون‌سپاری همه فعالیت‌های هفته پژوهش به دانشگاه‌ها در سال‌جاری عنوان کرد: با این اقدام ایمان و اعتقاد خود به توان دانشگاه‌ها را نشان دادم.

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با بیان اینکه آمایش سرزمین استان زنجان از سال گذشته آماده  است، بیان کرد: این آمایش را نپذیرفته و خواستار دریافت نظر اساتید و دانشجویان شده‌ایم.

حقیقی با بیان اینکه منظومه روستایی استان زنجان نیز در معرض انتقاد اساتید و دانشجویان قرار می‌گیرد، بیان کرد: باید در این زمینه کار کابردی انجام شود.

وی با بیان اینکه باید موازی‌کاری‌ها حذف شود، تاکید کرد: باید ریسک اتخاذ تصمیم کاهش پیدا کند و افق‌های آتی دیده شود.

حقیقی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در تصمیم‌‌سازی‌ها موثر باشند، عنوان کرد: تصمیمات بر روی کاغذ با واقعیت متفاوت است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بهره‌وری در دنیا در حال اجرا است، گفت: در این زمینه ما می‌توانیم بسیار صحبت کنیم، ولی در اجرا ناتوان هستیم.

در ادامه دکتر سید محسن نجفیان ریاست دانشگاه زنجان که به عنوان نایب رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان در جایگاه قرار گرفته بود گفت: رسیدن به جامعه آرمانی بدون پژوهش امکان پذیر نیست، اکنون چند سال است که برنامه هفته پژوهش در استان ها به صورت متمرکز انجام می شود و این حرکت فرصت های خوبی را برای آشنایی عموم مردم و دانش آموزان با حوزه پژوهش ایجاد کرده است. 

دکتر نجفیان افزود: فعالیت های این ستاد در کمیته های مختلف برنامه ریزی گردید که برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار، جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر و جشنواره دانشجویی از مهمترین برنامه های هفته پژوهش امسال در استان زنجان بود.

 

در پایان مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر استان تجلیل شد که 5 عضو هیات علمی دانشگاه زنجان: آقایان دکتر صالح مبین از گروه برق، دکتر حمیدرضا میرزایی الموتی از گروه علوم دامی و دکتر وهب جعفریان از گروه زیست شناسی به عنوان پژوهشگر برتر، دکتر اکبر حسنی  مدیر عامل شرکت دانش بنیان زیست نهاده پویا مستقر در مرکز رشد به عنوان فناور برتر و دکتر هاشم شهروس‌وند عضو هیات علمی گروه شیمی به عنوان پژوهشگر برتر مقاله شاخص با کمال افتخار حائز رتبه شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

پژوهشگران برتر

فناور برتر

پژوهش گر برتر دارای مقاله شاخص

 

 

عکس های مراسم را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 

;
ارسال شده در مورخه: 27-09-1398

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان