خانه  :: اساتید  :: اخبار

هشتم محرم 1342 (7شهریور1399)
افتخار میزبانی مراسم یوم العباس پایتخت شور و شعور حسینی در دانشگاه زنجان



به گزارش روابط عمومی دانشگاه زنجان و به نقل از سایت حسینیه اعظم؛ مراسم یوم‌العباس پایتخت شور و شعور حسینی همه‌ساله با حضور حماسی مردم از نقاط مختلف کشور در زنجان برگزار می‌شد. امسال اما هشتم محرم در زنجان رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود. عدم برگزاری مراسم یوم العباس حماسه سازی مردم زنجان را متوقف نکرد. با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی هشتم محرم امسال مزین شد به بسته‌های کمک معیشتی و بهداشتی در قالب کمک مومنانه و نشان داد که شور و شعور حسینی در قلب مردم ولایتمدار پر فروغ تر از همیشه است.

عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و اهلبیت(ع) سال‌هاست که در عصر روز هشتم محرم از مقابل حسینیه اعظم زنجان تا امامزاده سیدابراهیم(ع) به عزاداری در رثای سیدالشهدا(ع) و سقای کربلا می‌پردازند و عزاداری مردم زنجان شهره عام و خاص شده و این مراسم به عنوان دهمین میراث معنوی کشور به ثبت رسید و زنجان، عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را به خود گرفت.
با شیوع ویروس منحوس کرونا تمام برنامه‌ها در سطح دنیا تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت و بدین‌سان بسیاری از برنامه‌های مناسبتی نیز متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد و دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان نیز از این قاعده مستثنی نبود. با تصمیمات ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم یوم العباس، جلوه حضور مردم عزادار را در پایتخت شور و شعور حسینی نداشتیم ولی به برکت ایام عزای سرور و سالار شهیدان، امسال زنجان الگوی مواسات و همدلی شد. کمک های مومنانه برای کمک به نیازمندان در تبعیت از سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) جلوه گر شد.

در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۱۰ هزار بسته کمک معیشتی با همکاری و مشارکت خیرین و مسئولین در قالب جیره خشک غذایی و بسته های بهداشتی تهیه و طی مراسمی در محوطه دانشگاه زنجان، رهسپار جامعه هدف برای رسیدن به دست نیازمندان شد.
مراسم یوم العباس زنجان جایگزین ندارد. این مراسم با حضور پرشور امت عزادار در خیابانها اتفاق میافتد و به فضل خداوند تبارک و تعالی سال آینده با نوای ای شمع حرمخانه آسمان و زمین شهر پر خواهد شد.

 

عکس های مراسم را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

;
ارسال شده در مورخه: 11-06-1399

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

درگذشت استاد مهدی پناهی

تسلیت درگذشت استاد فقید مهدی پناهی عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان (23-12-1402)

   

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری

کاشت3000 نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور ریاست دانشگاه (22-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان