خانه  :: اساتید  :: اخبار

مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر سال 1400 استان برگزار گردید
در این جشنواره پژوهشگران و حامیان پژوهش و فناوران مورد تجلیل مسئولین حاضر قرار گرفتند



این جشنواره که به میزبانی مرکز همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد  پژوهشگران و حامیان پژوهش و فناوران مورد تجلیل مسئولین حاضر قرار گرفتند.

ابتدا سید محسن نجفیان رئیس دانشگاه  و نایب رئیس هفته پژوهش ضمن عرض خیر مقدم، گزارشی را از روند برگزاری این هفته به حاضرین داد.

استاندار زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه فقط ۱۰ درصد پژوهش‌ها به نتیجه می‌رسد، گفت: توجه به مقوله پژوهش موجب پیشرفت کشورهای دیگر شده است و باید به این موضوع مهم در کشورمان نیز بیش از گذشته توجه کرد و در این زمینه سرمایه گذاری لازم را انجام داد.

افشارچی افزود: طی چند سال گذشته با کمرنگ شدن نفت، که می توان گفت، یک فرصت است، می توان در حوزه هایی نظیر اقتصاد دیجیتال سرمایه گذاری کرد که ۶.۵ درصد تولید ناخالص در سال گذشته به این مهم اختصاص داشت.

وی خاطرنشان کرد: زمینه برای سرمایه گذاری اقتصاد دانش بنیان وجود دارد و باید تلاش و به این سمت حرکت کرد.

در ادامه  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه فرمایشات رهبری در ارتباط با تحقیق و پژوهش نقشه راه و ریل گذاری آن برعهده اندیشمندان و دلسوزان است گفت: هر انسانی به تنهایی کوه آتشفشان است، استعدادها و توانایی های بالایی دارد که بستر لازم برای شکوفایی آن باید فراهم شود.

آیت‌الله خاتمی گفت: آنهایی که این اعتقاد را ندارند از این امر در مسیر سلطه گری، استعمار و بهره کشی استفاده می کنند و در این میان در کشورمان آموزه های دینی و فرهنگ اصیل مدنیت هشت هزار ساله قابل طرح و قابل افتخار را داریم.

وی اضافه کرد: موضوعی از سوی اساتید عنوان می شود که بسیاری از پایان نامه های دانشجویی در مراکز علمی خاک می خورد که این امر بطور قطع دلایلی دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بر اساس همین آموزه ها فناوری، پیشرفت و پژوهش هر روز باید مورد توجه باشد و تنها به یک هفته خاص اختصاص نداشته باشد، خاطرنشان کرد: از تلاش های علمی اساتید و دانشمندان ایرانی که گره ای از مشکلات جامعه را برطرف می کنند، قدردانی می کنم.

سپس مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص ارتقای کیفیت آموزشی گفت: متاسفانه متناسب با کمیت رشد آموزش عالی، کیفیت رشد پیدا نکرده، بطوری که در ارزیابی مهارت فارغ التحصیلان از بین ۱۴۱ کشور جهان ایران رتبه ۱۳۶ را کسب کرده است.

این  مسوول ادامه داد: با بررسی انجام شده در ارتباط با کیفیت آموزش حرفه ای نیز از بین ۱۴۱ کشو جهان ایران در رده  ۱۱۵  قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در شاخص نسبت استاد به دانشجو در بین ۲ هزار و ۵۴۰ موسسه و آموزشی کشور این عدد ۴۸ بوده، یعنی به ازای هر ۴۸ دانشجو یک استاد وجود دارد که نسبت به میانگین جهانی فاصله وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بررسی‌ها در ۷۰ درصد رشته های دانشگاهی نشان می دهد که بیش از پنج سال سرفصل های  آموزشی با نیازهای کنونی به روز نشده  است، گفت: نتیجه اینکه این آموزش ها موجب شده کیفیت لازم را نداشته و مشکلاتی نظیر فرار نخبگان، بیکاری و اشتغال را به دنبال داشته باشد.

طاهری  با اشاره به موضوع عدالت آموزشی در دانشگاهها نیز افزود: گزینش دانشجو بر اساس استانی، بومی گزینی است که در این خصوص ۵۰ درصد ظرفیت استانی دیده می شود و چون آموزش عالی بصورت عدالت محور و یکسان توزیع شده این مهم نیز موجب شده حقوق برخی ها تضییع شود.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه سه کشور که حدود ۴۰ درصد شرکت کنندگان کنکور را دارد در رشته های روزانه سراسری حدود ۵.۶ درصد قبولی داشته باشند، دلیل آن نیست که این افراد باهوش  نیستند، بلکه توسعه در مناطق کمتر است و  در واقع حقوق دانشجویان ضایع می شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: بحث حل مساله کشور اهمیت زیادی دارد و این مهم باید برای سال های آینده مورد توجه قرار گیرد.

مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر برای اولین بار شاهد امضای تفاهم نامه همکاری چهارجانبه بین سازمان صمت، اتاق بازرگانی، پارک علم و فناوری استان و دانشگاه زنجان بود.

در پایان مراسم  3 حامی پژوهشی و 22 پژوهشگر و فناور برتر به شرح ذیل مورد تجلیل و تقدیر مسئولین استان قرار گرفتند.

پژوهشگران و فناوران برتر  هفته پژوهش و فناوری  1400

پژوهشگر برگزیده استان

نام نام خانوادگی

ردیف

پژوهشگر برگزیده استان

آقای دکتر فرهاد خوئینی

1

پژوهشگر برگزیده استان

آقای دکتر اصغر طاهری

2

پژوهشگر برگزیده استان

آقای دکتر مجید یوسفی افراشته

3

پژوهشگر برگزیده استان

آقای دکتر فرهنگ رضوی

4

فناور برگزیده استان

شرکت باستان شیمی راد زنگان به مدیر عاملی  آقای دکتر فرهاد کبیری

5

فناور برگزیده استان

آقای دکتر جلال صبا

6

فناور برگزیده استان

شرکت آرتا تجهیز گستر به مدیر عاملی آقای دکتر عباس بهاری

7

پژوهشگر پر استناد یک درصد برتر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

اقای دکتر علی رمضانی

8

پژوهشگر پر استناد یک درصد برتر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

آقای دکتر عباس ربیعی

9

پژوهشگر پر استناد یک درصد برتر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

آقای دکتر صالح مبین

10

     
 

 

عکس های مراسم را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.


ارسال شده در مورخه: 20-09-1400

آخرين اخبار با موضوع: معاونت پژوهشی

کسب رتبه ج

برای نشریه "زیست فناوری گیاهان دارویی" (27-12-1402)

   

فرصت مطالعاتی آقای دکتر فرجمند

بعنوان فرصت مطالعاتی برتر دانشگاه زنجان (21-12-1402)

   

تقدیر از اعضای هیات علمی برتر

در همکاری با جامعه و صنعت در دانشگاه زنجان (12-12-1402)

   

تقدیر از اساتید

دانشگاه زنجان (12-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
معاونت پژوهشی

محققان دانشگاه زنجان در بین دانشمندان