خانه  :: اساتید  :: اخبار

سلام بر محرم
اول نماز حسین بعد عزای حسین اول شعور حسینی بعد شور حسینی



پرسیدم از هلال ماه، چرا قامتت خم اسـت

آهی کشید و گفت کـه ماه محرم اسـت

گفتم کـه چیست محرم؟

با ناله گفت ماه عزای اشرف اولاد آدم اسـت

فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین«ع» تسلیت باد

آداب ورود به ماه محرم

مرحوم علامه طباطبایی در بخشی از تقریظ خود برالمراقبات می نویسند:

برادرانم! زندگی دنیا بازیچه ای بیش نبوده و زندگی حقیقی سرای آخرت است. انسان در زندگی پست دنیا وظیفه ای جز آماده شدن برای زندگی آخرت، پیمودن راه نزدیکی به خداوند، پیشه کردن بندگی و تواضع در مقابل خدا ندارد. حجابی بین او و پروردگارش نیست. و چاره ای جز ایستادن در پیشگاه خداوند نمی باشد.
بنابراین انسان باید در جایگاه نیاز ایستاده و علامت بندگی را در خود آشکار نماید؛
خداوند متعال می فرماید: «بگو اگر پدران و پسران خود را بیش از خدا و رسولش و جهاد در راه او دوست دارید، منتظر باشید تا خداوند مطلب مورد نظر خود را انجام داده و شما پشیمان و زیانکار شوید».

و نیز در دهه اول، هر روز امام حسین علیه السلام را با زیارت عاشورا زیارت نماید. و اگر می تواند مراسم عزاداری آن حضرت را در منزل خود با نیتی خالص برپا نماید، باید همین کار را بکند. و اگر نمی تواند، در مساجد یا منازل دوستانش به برپایی این مراسم کمک کرده و این مطلب را از مردم بپوشاند تا به اخلاص نزدیک شده و از خودنمایی دور شود. و هر روز مقداری از اوقات خود را در مکانهای عمومی به عزاداری بپردازد.

نیز با گفتاری صادقانه و با زبان حال بگوید: «آقای من! کاش به جای تو تمام این بلاها بر سر من آمده و فدای تو می شدم! کاش خویشان و فرزندان من به جای خویشان و فرزندان تو کشته و اسیر می شدند! کاش تیر حرمله - که لعنت خدا بر او باد - سر شیرخوار مرا می برید! کاش فرزندم، علی بجای فرزند تو قطعه قطعه می شد! کاش جگر من از شدت تشنگی تکه تکه می شد! کاش از شدت تشنگی دنیا بر چشمم تیره و تار می شد! کاش من درد این جراحتها را تحمل می نمودم! کاش آن تیر به گلوی من می نشست! و جان مرا می گرفت! کاش خانواده و خواهران و دختران من در ذلت اسارت افتاده و آنها را مانند کنیزان در شهرها گردانده ولی خویشان تو در خواری و ذلت نمی افتادند! کاش وارد آتش شده و شکنجه می شدم ولی این مصیبتها به شما وارد نمی شد.»


ارسال شده در مورخه: 28-04-1402

آخرين اخبار با موضوع: امور دانشجویان شاهد و ایثارگر

حمله موشکی دلاور مردان سپاه

ایران شنبه شب به وقت محلی ده‌ها پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد (26-01-1403)

   

شهید روح تاریخ و گواه انسانیت است

شهادت زیباترین و اصلی‌ترین گذرگاه رسیدن به معبود است (14-01-1403)

   

انتخابات را متعلق بخود بدانید

شرکت در انتخابات، یک عمل صالح است؛ (09-12-1402)

   

سپاس از خانواده شهید موسوی بابایی و جانباز دکتر سلیمی

خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند و ما خود را مدیون ایثار، صبر و استقامت خانواده شهدا وایثارگران می‌دانیم.سپاس (25-11-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
امور دانشجویان شاهد و ایثارگر

طرح سپاس