خانه  :: اساتید  :: اخبار

شهید روح تاریخ و گواه انسانیت است
مراسم تجلیل از همکاران فرزند شهید در هیئت رئیسه دانشگاه



آلبوم تصاویر

شهادت عشق به وصال محبوب در زیباترین شکل است. شهید آگاهانه و به خاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن، کشته شدن «فی سبیل الله» را انتخاب می‌کند. یعنی شهید در راهی کشته می‌شود که هر دو ارزش «آگاهانه بودن» و «فی سبیل الله» را داراست و مرگی این چنین به تعبیر پیامبر «ص» شریف‌ترین و والاترین نوع مردن است. حضرت علی (ع) نیز این نوع مرگ را گرامی‌ترین نوع مردن می‌داند.

 

همچنین ۱۰ آیه در قرآن کریم وجود دارد که در آنها به طور صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند، سخن به میان آمده و از مفاهیمی چون زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید استفاده شده است.

یاد شهیدان، یادبود ارزش‌های انسانی است و پاسداشت آنان، تجلیل از برترین خصائل بشری است. ایران اسلامی وام‌دار خون پاک و رشادت کسانی است که با اقتدا به حضرت سیدالشهدا(ع)، راه شهادت را در پیش گرفتند و از آرمان‌هایشان دفاع کردند.

گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان وارسته و آشنایی نسل جوان با ایثارگری‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس از ضروریات امروز جامعه است. شهیدان؛ مفهوم والا و انسانی ایثار و از خودگذشتگی را برای جامعه به ارمغان می‌آورند و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آنان و کار بزرگی که کرده‌اند روحیه جوانان را شاداب و انقلابی نگه می‌دارد.


ارسال شده در مورخه: 12-02-1403

آخرين اخبار با موضوع: امور دانشجویان شاهد و ایثارگر

طرح سپاس

دیدار با خانواده پر افتخار شهید تورج محمدی و آزاده سرافراز دکتر فتاح کریمی (22-02-1403)

   

کسب رتبه دانشجوی شاهد وایثارگر

کسب رتبه سوم رشته قرائت و رتبه دوم رشته نقاشی در جشنواره شهید آوینی (16-02-1403)

   

شهید روح تاریخ و گواه انسانیت است

مراسم تجلیل از همکاران فرزند شهید در هیئت رئیسه دانشگاه (12-02-1403)

   

حمله موشکی دلاور مردان سپاه

ایران شنبه شب به وقت محلی ده‌ها پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد (26-01-1403)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
امور دانشجویان شاهد و ایثارگر

شخصیت وصف‌ناپذیر