خانه :: اساتید :: اخبار

آمار سایت

بازديد امروز: 3
بازديد ديروز: 32
بازديد کل: 183840
بروزرسانی: 29-1-1399
شرح وظایف

شرح وظایف کلی اداره تغذیه

  • نظارت بر کیفیت طبخ غذا.
  • نطارت و کنترل کیفیت و بهداشت اقلام خریداری شده توسط کارپرداز.
  • نظارت و کنترل از لحاظ رعایت موازین بهداشتی درهنگام طبخ.
  • نظارت و کنترل اقلام خروجی و ورودی به انبار.
  • نظارت بر انبار مواد غذایی و نگهداری مواد غذایی اولیه
  • مدیریت سیستم اتوماسیون تغذیه و صدور کارت تغذیه
  • تامین بموقع تجهیزات مورد نیاز طبخ غذا
  • انتخاب پیمانکار مناسب برای طبخ غذا
  • نظارن دقیق به میزان مصرف مواد غذایی و کیفیت مواد غذایی خریداری شده
  • نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکار
  • رسیدگی دوره ای به وضعیت بهداشتی محیط سلف سرویس و آشپزخانه
  • پیگیری مسائل و مشکلات اداره تغذیه تا حصول نتیجه
  • درخواست و تهیه وسایل مورد نیاز از طریق کارپردازی حوزه به منظور برطرف نمودن کمبودها
  • اعلام گزارش در صورت تخلف و قصور در انجام امور محوله توسط پیمانکار
  • تائید صورت وضعیت ماهانه شرکت پیمانکار
  • نظارت بر عملکرد عوامل آشپزخانه به لحاظ رعایت اصول علمی و بهداشتی به‌هنگام آماده سازی مواد اولیه، طبخ و توزیع غذا
  • نظارت بر رعایت بهداشت محیط، ظروف، مواد اولیه و پرسنل شاغل درآشپزخانه‌ها
  • کنترل و نظارت بر مواد مصرفی آشپزخانه‌ها به لحاظ تاریخ تولید ومصرف
  • ارائه خدمات مشاوره تغذیه به دانشجویان
  • آموزش تغذیه در سطح عمومی یا اختصاصی
  • ارائه راهکار در زمینه بهبود وضع تغذیه به سرپرست اداره در جهت بهبود شرایط موجود
  • بررسی نیازهای سیستمی و تغذیه ای و ارائه پیشنهاد برای تغییرات لازم
  •  ارائه خط مشی در زمینه خدمات غذایی بصورت بهینه
  • پیگیری امور و مکاتبات با مسئولین بالاتر
  • نظارت بر نحوه آماده سازی مواد غذایی (چرخ کردن گوشت، پاک کردن برنج، شستشوی مواد و غیره) و طبخ غذا
  • نظارت برنحوه استفاده از لوازم و تجهیزات آشپزخانه و سلف سرویس توسط عوامل پیمانکار  حضور به موقع در محل سلف سرویس و آشپزخانه در طول ساعات طبخ و توزیع غذا
  • ارائه گزارش آمار طبخ 
  • پیگیری انجام تعمیرات ساختمانی، تجهیزات و تأسیساتی در موقع لزوم
  • نظارت بر تهیه و نگهداری ، پخت ، توزیع و مصرف غذا با توجه به اصول بهداشتی
  • انتخاب ، سفارش ، تحویل ، نگهداری مواد غذایی خام و نظارت بر بهداشت مواد غذایی
  •  تهیه آمارها و صورت هزینه ها و کنترل کلیه نیازهای سلف سرویس ها اعم از بهداشتی و فنی

شرح وظایف رئیس اداره تغذیه

عباس سلامت

  • 1-انجام امورات مربوط به تنظیم قراردادهای طبخ و توزیع غذایی دانشجویی و سلف های مکمل
    2-هماهنگی ، نظارت و برنامه ریزی فروش فیش غذا از طریق سیستم اتوماسیون تغذیه.
    3-نظارت بر عملکرد نیروهای شاغل در اداره تغذیه و نیز ارائه راهکارهایی جهت بهبود کارها.
    4-دریافت و پاسخگویی به نامه ها ی رسیده و تهیه گزارشات و انجام مکاتبات مورد نیاز از طریق اتوماسیون اداری
    5-نظرسنجی با مشارکت شورای صنفی و تاثیر نتایج آن در تنظیم برنامه های غذایی سایر مسائل مربوطه 
    6-برآورد تجهیزات مورد نیاز سلف سرویس ها و آشپز خانه ها و هماهنگی های لازم جهت خرید آنها
    7-پاسخ گویی به دانشجویان در خصوص موضوعات مربوط به تغذیه 
    8-ارتباط و تعامل با ادارات تغذیه سایر دانشگاهها در جهت ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات تغذیه ای به دانشجویان
    9- برنامه ریزی جهت تهیه و سروغذادرتمام ایام هفته (روزهای عادی و تعطیلات رسمی) در زمان امتحانات و ماه مبارک رمضان 
    10-تنظیم و اجرای برنامه کاملا" ویژه ومخصوص برای ماه مبارک رمضان و ایام امتحانات
    11-نظارت و رسیدگی به نحوه تقسیم و توزیع غذا و انجام کارهای مربوط به آن در سلف سرویسها.
    12-نظارت بر کیفیت مواد غذایی خریداری شده و همچنین نظارت بر کمیت مواد مورد نیاز غذاها و در صورت لزوم اصلاح مقدار مصرف مواد غذایی جهت بهبود کیفیت و کمیت غذا
    13-نظارت بر عملکرد پیمانکاران سلف سرویس و سلف های مکمل 
    14-بر آورد قیمتهای کارشناسی موضوعات مرتبط با تغذیه
    15- هماهنگی و اعلام نظر کارشناسی جهت انجام کارهای تاسیساتی  و تعمیراتی سلف سرویس ها و آشپزخانه ها 
    16-انعقاد قرارداد ، تنظیم برنامه غذایی وطبخ و توزیع غذا برای تمامی میهمانیها ، سمینارها ، کنفرانسها  و المپیادهای ورزشی
    17-تهیه و تنظیم گزارشات و آمار ی بخش تغذیه (ارائه گزارش-پیش بینی حدودی بودجه تغذیه ،روند تغییر شاخص‌ها و ....) 
    18- برنامه ریزی و ارائه غذا به قیمت تمام شده در ایام تابستان به تمامی دانشجویان وکارکنان در محل سلف سرویس کارکنان و اساتید با مشارکت اداره تدارکات 
         -لازم به توضیح اینکه در صورت لزوم در هر زمان از شبانه روز آماده حضور در دانشگاه و رفع هرگونه مشکلات پیش آمده می باشم.

شرح وظایف کارشناس مسئول سلف سرویس
بهمن محمدیاری

  • 1-تهيه و تنظیم صورت وضعيت عملكرد پيمانكار سلف سرویس به صورت ماهيانه و ارسال به رئیس اداره تغذیه
    2-ثبت درخواست خرید هفتگی مواد غذایی سلف سرویس در سیستم اتوماسیون، جهت ارائه به کارپردازی
    3-ثبت حواله انبار در سیستم اتوماسیون تغذیهو تحویل گرفتن مواد مصرفی آشپزخانه از انبار امور دانشجویان
    4- نظارت بركيفيت کلیه مواد اوليه مصرفي خریداری شده جهت طبخ غذا  
    5-نظارت مداوم و مستمر بر بهداشت آشپزخانه ها و سلف سرویس و همچنین نظارت بر بهداشت فردی پرسنل شاغل در سلف سرويسها  
    6-بررسي بسته بندي مواد غذايي از نظر دارابودن برچسب مشخصات شامل:مارک ، مهر استاندارد –پروانه ساخت- تاريخ توليد – تاريخ انقضاء- وزن و ...) قبل از ورود به انبار  
    7- تهيه و تنظيم برنامه غذايي به صورت ماهيانه (چرخشي )با نظرات دانشجويان و سایر معیارها ی تغذیه ایبا مشارکت رئیس اداره تغذیه
    8-نظارت برنحوه سرو غذاها (صبحانه، ناهار، شام) به دانشجو از لحاظ رعايت بهداشت و كيفيت و كميت 
    9-نظارت مستمر بر مواد غذايي موجود در انبارها و سردخانهها  
    10-نظارت بر رعايت دقيق آناليز غذاها ودر صورت نیاز اصلاح الگوی مصرف آنها 
    11- رسيدگي به انتقادات و پيشنهادات  تغذیه ای دانشجويان و اعلام آن به رييس اداره تغذيه و پيمانكار طبخ و توزیع غذا
    12- نظارت بر پرداخت حقوق پرسنل سلف سرويس واخذ لیست حقوق و لیست بیمه ماهیانه از پیمانکار 
    13- نظارت بر توزيع شام در خوابگاههاي دانشجویی
    15- تهيه و تنظيم قرارداد طبخ وتوزیع غذای دانشجویی  و اجاره نامه های فروشگاههاو بوفهها و برآورد قيمت كارشناسي  با مشارکت رئیس اداره تغذیه 
    16- انجام کلیه امورات مربوطه به سيستم اتوماسيون اداري از قبيل دريافت نامهها، تايپ، ثبت، اقدام، ارسال و بايگاني كليه مكاتبات مربوطه و تهيه گزارشهاي مورد نياز 
    17- پيگيري نواقص سلف سرويس از قبيل قطعي آب، برق، خرابي تأسيسات ،...صدور برگه خروج اموالاز دانشگاه جهت تعمیرات و پیگیری برگشت آنها و...
    18- تهيه و تنظيم برنامه غذايي ميهمانها و سمينارها و تنظيم كاركرد هاي مربوطه و ارسال به امور مالي با مشارکت رئیس اداره تغذیه
    20-جمع‌اوری اطلاعات آماری مرتبط با فعالیت‌های بخش تغذیه و بکارگیری نتایج در برنامه‌ریزی‌های آتی

 

شرح وظایف کارشناس مسئول اتوماسیون تغذیه

سعید علیپور

  • ردیف شرح فعالیت توضیحات
    1 ثبت نام از دانشجویان ورودی جدید در ماههای مهر و بهمن صورت می گیرد که به طور میانگین مشخصات 2600 تا 2700 نفر دانشجوی جدید در سامانه اتوماسیون تغذیه به ثبت میرسد.
    2 اعلام امارغذای  هفتگی طبق صورتجلسه  شورای دانشجویی دانشجویان میتوانند تا 72 ساعت قبل غذای خود را رزرو نمایند بنابراین امارگیری غذای هفتگی به صورت 72 ساعت قبل از سامانه تغذیه استخراج وبه  سلف مرکزی جهت پخت و پز اعلام و امار هفتگی برای امضا به اداره تغذیه ارسال میشود .
    3 فروش ژتون میهمان طبق حواله درخواستی ژتون مورد نیاز از انبار تحویل و نسبت به فروش آن در سلف مرکزی و سلف مجتمع برادران انجام می پذیرد و مبالغ فروش حاصل از ژتون به حساب تغذیه واریز وفیشها به حسابداری و ته برگ به انبار تحویل داده میشود .
    4 گرفتن نسخه پشتیبان از سیستم همه روز برای حفظ اطلاعات سامانه تغذیه از سیستم اتوماسیون تغذیه یک فایل پشتیبان گرفته و ضمنا در یک فلش نیز ذخیره سازی و بایگانی میشود
    5

    پیگیری و رفع قطعی خطوط شبکه دستگاههای تغذیه

    در صورت قطع خطوط شبکه با دستگاه تغذیه  ( ابتدا ضمن حضور در خوابگاه یا سلف و در صورت عدم رفع مشکل با واحد انفورماتیک معاونت دانشجویی و یا انفورماتیک دانشگاه تماس گرفته  تا ایراد و قطعی شبکه بر طرف شود.
    6 پیگیری و رفع قطع شبکه شتاب در صورت قطع شبکه شتاب بانکی با پیگیرهای مستمر از واحدهای  انفورماتیک بانک و مخابرات تا قطع شبکه شتاب بر طرف شود.
    7 اتوماسیون تغذیه سلف کارکنان با توجه به اینکه  کارکنان و اساتید دانشگاه از سامانه تغذیه استفاده میکنند آمارغذای هفتگی سلف کارکنان به پیمانکارجهت پخت  تحویل و اسامی کسانی که از سامانه تغذیه غذا  رزرو کرده اند به حسابداری اعلام تا مبلغ ذکر شده  از حقوق کارمندان کسر شود.
    8 افزایش اعتبار رایگان طبق صورت جلسه معاونت دانشجویی هر ساله به تعدادی از دانشجویان معرفی شده بصورت شارژ رایگان( با اخذ رسید شارژ رایگان) مبلغ بیست هزار تومان در هر سری مراجعه به کارت تغذیه  افراد ذکر شده واریز  میشود و رسیده اخذ شده  به حسابداری تحویل داد ه میشود
    9 تنظیمات سیستم تنظیمات سیستم  تغذیه که هر ماه یا سال تنظیم میشود که به خلاصه عبارتند از  تنظیم سلف های مجاز برای استفاده  ، تنظیم قیمت غذا که هر ساله توسط وزارت علوم اعلام میشود ، تنظیم ساعت سرو غذا ها  و.......
    10 درج برنامه غذایی طبق برنامه ارسالی توسط اداره تغذیه  بصورت ماهیانه در سامانه تغذیه درج میشود تا دانشجویان بتوانند غذای یک ماه خود را رزرو نمایند
    11 نظارت بر نحوه کار دستگاههای تغذیه که معمولا روزانه ما بین ساعت 11 تا 14 در سلف مرکزی حضور تا به عملکرد دستگاهها نظارت و در صورت مشکل آن را بر طرف شود
    12 راهنمایی و پاسخگویی به مراجعه کنندگان حضوری علت مراجعه بیشتر افراد عبارتند از : تغییر سلف خوابگاه ، تغییر رمز عبور سامانه تغذیه، مفقودی کارت غذا ، عدم اشنایی به رزرو و شارژ کارت تغذیه و ........
    13 غیر فعال کردن کارت  کارت تغذیه دانشجویانی که فارغ التحصیل ، انتقال یا درخواست کنندگان مرخصی تحصیلینموده اند غیر فعال می شود.
    14 تسویه با حسابداری که به صورت شش  ماهه اول و شش ماه دوم با حسابداری تسویه حساب میشود
    15 انواع گزارشات در صورت درخواست گزارشات اعم از گزارشات غذایی ، آمار غذا و تعداد غذای خورده شده تهیه و ارائه میشود.
    16 نصب دستگاه تحویل غذا در صورت نیاز و به تشخیص رئیس اداره تغذیه در محل نصب  و یا به مکان دیگری انتقال داد ه میشود
    17 خرابی دستگاهها تحویل غذا که بعد از تعویض دستگاه جهت تعمیر به شرکت جهان گستر در تهران ارسال و نیز پیگیری می گردد.

شرح وظایف کارشناسان سلف سرویس
یحیی فضلی - عسگر تروان

ردیف شرح فعالیت توضیحات
1 ثبت نام از دانشجویان ورودی جدید ماههای مهر و بهمن صورت می گیرد که به طور میانگین مشخصات 2600 تا 2700 نفر دانشجوی جدید در سامانه اتوماسیون تغذیه به ثبت میرسد
2 اعلام امارغذای  هفتگی طبق صورت جلسه شورای دانشجویی ، دانشجویان میتوانند تا 72 ساعت قبل غذای خود را رزرو نمایند بنابراین آمارگیری غذای هفتگی به صورت 72 ساعت قبل از سامانه تغذیه استخراج وبه  سلف مرکزی جهت پخت و پز اعلام و آمار هفتگی برای امضا به اداره تغذیه ارسال میشود 
3 جیره هفتگی تهیه و گزارش جیره هفتگی  بر اساس آمار رزرو شده به سر اشپز جهت پخت
4 گرفتن نسخه پشتیبان از سیستم همه روز برای حفظ اطلاعات سامانه تغذیه از سیستم اتوماسیون تغذیه یک فایل پشتیبان گرفته و ضمنا در یک فلش نیز ذخیره سازی و بایگانی میشود
5 تاسیسات کنترل و گزارش جهت رفع هر گونه خرابی تاسیسات برق.اب.موتور خانه سلف قدیم و مرکزی
6 نامه های اداری دریافت و تحوبل برخی از  نامه های اداری که از طرف اداره تغذیه به دیگر قسمتها ارسال میشود
7 سلف کارکنان گزارش جهت پیگیری رفع هر گونه ایراد و مشکل در قسمت تاسیسات سلف کارکنان
8 افزایش اعتبار رایگان طبق صورت جلسه معاونت دانشجویی هر ساله به تعدادی از دانشجویان معرفی شده بصورت شارژ رایگان( با اخذ رسید شارژ رایگان) مبلغ بیست هزار تومان در هر سری مراجعه به کارت تغذیه  افراد ذکر شده واریز  میشود و رسیده اخذ شده  به حسابداری تحویل داد ه میشود
9 مهمانیها و سمینارها انجام کلیه امورات محوله از سوی اداره تغذیه برای کلیه مهمانیها که در سلف برگزار میشود
10 جیره هفتگی دریافت جیره هفتگی وتحویل آن به سلف طبق حواله انبارصادر شده اداره تغذیه
11 نظارت بر نحوه کار دستگاههای تغذیه که معمولا روزانه ما بین ساعت 11 تا 14 در سلف مرکزی حضور تا به عملکرد دستگاهها نظارت و در صورت مشکل آن را بر طرف شود
12 مراجعه کنندگان حضوری علت مراجعه بیشتر افراد عبارتند از : تغییر سلف خوابگاه ، تغییر رمز عبور سامانه تغذیه ، عدم اشنایی به رزرو و شارژ کارت تغذیه و .......
13 غیر فعال کردن هر سال باید دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند  ویا در خواست مرخصی تحصیلی و یا درخواست انتقال به یک دانشگاه دیگر داداند کارت غذای آنان غیر فعال شود
14 اموال هر گونه تغییر تحول در اموال تحول به پیمانکار سلف.تحویل به اداره اموال.تحویل به پیمانکار بوفه ها
15 انواع گزارشات در صورت درخواست گزارشات اعم از گزارشات غذایی ، امار غذای و تعداد غذای خورده شده و نشده و...... به در خواست کنندگان ارائه میشود
16 موجودی انبار تهیه گزارش هفتگی از موجودی انبار سلف
17 حضور در سلف حضور در سلف زمان توزیع ناهار و شام
18 ماه مبارک رمضان توزیع خرما .پنیر در ماه مبارک رمضان در کلیه خوابگاهای برادران و خواهران
19 افطاری به میهمانان همکاران مشارکت درارائه افطاری به همکاران در خواست کننده در سلف سرویس کارکنان

 

بازدید امروز: 2