خانه  :: اساتید  :: اخبار

با هدف ارتباط بیشتر دانشگاه و سازمان منابع طبیعی:
نشست «توسعه پایدار، جنگلداری مشارکتی و معیشت پایدار روستایی» در دانشگاه زنجان برگزار شد



نشست «توسعه پایدار، جنگلداری مشارکتی و معیشت پایدار روستایی» با هدف ارتباط بیشتر دانشگاه و سازمان منابع طبیعی با جامعه روستایی برای مدیریت پایدار منابع طبیعی، روز یکشنبه 21 اسفندماه در دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان برگزار شد.

در این نشست که به همت مدیریت همکاری­های بین­المللی دانشگاه زنجان و گروه ترویج و توسعه روستایی این دانشگاه و با حضور آقای مهندس خلیل آقاجانلو، مدیرکل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان و همکاران و معاونان وی درسازمان منابع طبیعی و همچنین جمعی از دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای استان برگزار شد، مسائل و مشکلات اجرای طرح­های حمایت و حفاظت از منابع طبیعی بررسی شد.

دکتر جمال داوودی، معاون پژوهشی دانشگاه زنجان در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان و با اشاره به اهمیت همکاری دانشگاه و جامعه روستایی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، افزود: دانشگاه زنجان آماده همه نوع همکاری و ارائه راهکارهای علمی برای رسیدن به محیط زیست و منابع طبیعی مطلوب است و مخصوصا از طرح­های تحقیقاتی و پژوهشی که ارزش کاربردی و اجرایی شدن دارند حمایت می­کند.

مهندس خلیل آقاجانلو، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در این همایش با اشاره به شعار سازمان منابع طبیعی تحت عنوان «منابع طبیعی، با مردم و برای مردم» اظهار امیدواری کرد که با کمک تسهیل­گرانی مانند دانشگاه بتوان به این شعار جامه عمل پوشاند.

وی با بیان اینکه درسال های گذشته فشار تولید بر روی محیط زیست و منابع طبیعی بوده و با بیان اینکه اعتبارات مناسبی در چندسال گذشته از طرف دولت و مجلس برای بهبود وضعیت منابع طبیعی اختصاص یافته است، اظهار امیدواری کرد که با کمک مردم و جامعه دانشگاهی پیشرفت­های خوبی در این زمینه حاصل شود.

در ادامه این نشست دکتر اسماعیل کرمی دهکردی، مدیر همکاری­های علمی بین­المللی دانشگاه زنجان نمونه­هایی از همکاری دانشگاه زنجان و سازمان منابع طبیعی که با مشارکت مردم و مخصوصا روستائیان در جهت حفاظت از محیط زیست انجام گرفته را تشریح کرد.

دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشگاه زنجان افزود: همچنین متخصصان و تلاشگران سازمان منابع طبیعی استان زنجان گزارشی از وضعیت منابع طبیعی استان و اقدامات صورت گرفته ارائه کردند و نمایندگان دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی نیز مشکلات اجرای طرح­های حفاظت از منابع طبیعی را  برای حاضران مطرح نمودند.

در پایان مراسم تعدادی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی به پاس همکاری­هایشان در جهت انجام طرح­های حفاظت از منابع طبیعی مورد تقدیر قرار گرفتند.

عکس های نشست را در آلبوم تصاویر دانشگاه مشاهده نمایید.

 

 

;
ارسال شده در مورخه: 22-12-1397

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان