خانه :: اساتید :: اخبار
دریافت جایزه البرز توسط دو دانشجوی نخبه دانشگاه زنجان
اسماعیل میرمهدی و محمد رسولی دو دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه زنجان موفق به دریافت جایزۀ البرز شدند



 

اسماعیل میرمهدی و محمد رسولی دو دانشجوی مقطع دکترای رشته مهندسی مکانیک و رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه زنجان، با کمک و راهنمایی دکتر داود افشاری و دکتر محسن احدنژاد، در جمع 61 نخبه برگزیده کشور موفق به دریافت«جایزۀ بنیاد البرز 1402» گردیدند.

 همایش شصت و یکمین دوره جایزه البرز در بخش نخبگان عصر روز پانزدهم اردیبهشت1402 باحضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و برگزیدگان این همایش در سالن همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در جایزۀ البرز از ۶۱ نفر از نخبگان و برترین‌های علمی، شامل ۶ دانشمند، هشت مخترع و فناور، هفت نفر از طلاب، ۱۰ تن از دانشجویان علوم پزشکی و 31 نفر از دانشجویان علوم پایه، علوم انسانی، علوم فنی، کشاورزی و هنر تقدیر به عمل می‌آید.

در این میان اسماعیل میرمهدی و محمد رسولی دو دانشجوی مقطع دکترای رشته مهندسی مکانیک و رشته جغرافیا و برنامه­ریزی شهری توانستند به جهت مجموعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود با دریافت نشان علمی "نوبل ایرانی" و جایزه بنیاد البرز در جمع 61  نخبه برترکشور قرار گیرند.
اسماعیل میرمهدی با معدل 19.50 در مقطع دکتری، دانشجوی ممتاز دانشگاهی، مولفیک عنوان کتاب، نویسنده 53 مقاله در مجلات و کنفرانس های ملی و بین المللی، برگزیده بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگر برتر دانشگاه و استان زنجان، دارای 12 طرح اختراعی و ابداعی، داور علمی ژورنال های بین المللی و مدرس دانشگاه و ... را در کارنامه تخصصی خود دارد.

محمد رسولی با معدل 19.19 در مقطع دکتری، مولف چهار عنوان کتاب، نویسنده 60 مقاله در مجلات و کنفرانس های ملی و بین المللی، مجری و همکاری در 13 طرح پژوهشی، دارو علمی ژورنال های بین المللی، برگزیده همایش های بین المللی و مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان و ... را در کارنامه تخصصی خود دارد.

جایزه البرز نخستین و باسابقه‌ترین جایزه علمی کشور با بیش از نیم قرن قدمت است که از سال ۱۳۴۲ با هویت مستقل وغیردولتی عنوان‌دار جایزه نوبل ایرانی است."بنیاد علمی فرهنگی البرز" در سال ۱۳۴۲ شمسی تأسیس شده است. هدف ازتاسیس بنیاد فرهنگی البرز در واقع كمك به اشاعه علم و فرهنگ كشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی است. این امر از طریق اعطای “جایزه بنیاد البرز” و به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد. بنیاد فرهنگی البرز به همت مرحوم حسینعلی البرز، مردی خیراندیش و نیك‌سیرت، تأسیس و وقف گردید. این بنیاد طی 61 سال، بیش از هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است.


ارسال شده در مورخه: 31-02-1402