خانه  :: اساتید  :: اخبار

حضور فرمانده سپاه استان در دانشگاه زنجان
به مناسبت هفته بسیج



 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سردار کرمی ، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان ، در سخنانی ضمن فراجناحی دانستن بسیج ، گفت : اگر مردم  در قالب بسیج در دوران دفاع مقدس به صحنه نمی آمدند ما محکوم به شکست بودیم و دشمن هر روز در کشوری پیش روی می کرد و ما قادر به دفاع نبودیم ، ولی با ورود اقشار مختلف مردم در قالب دشمن را بلافاصله زمین گیر کردیم .

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان، با اشاره به اینکه بسیج در دفاع مقدس فرهنگ خود را به جهان صادر کرد ، افزود : در این دوران بسیج صحنه هائی را آفرید که تاریخ هرگز آن صحنه ها را به خود ندیده و فقط در عاشورا و جنگ های صدر اسلام چنین حماسه هائی قابل مشاهده بود .

وی،گفت : طبق فرموده امام راحل (ره) بسیجیان باید در فکر تشکیل حکومت اسلامی باشند و هسته های مقاومت را در همه کشورهای جهان راه اندازی کنند و بر اساس مدیریت صحیح و درستی که در دفاع مقدس بسیجیان داشتند باز هم می توانند از عهده این کار بیایند .

سردار کرمی ، با اشاره به اینکه بسیج روز به روز قوی تر می شود تصریح کرد :دشمن در حال سرمایه گذاری بر روی جوانان پاک ما در دانشگاه ها هستند تا بتوانند علیه ملت و انقلاب از آن ها بهره ببرند و خوی استکباری همین است و ما باید این زور آزمائی دشمن را منطقی و اصولی پاسخ  دهیم .

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان با بیان اینکه ، دشمن به دنبال ایجاد درگیری بین اقشار مختلف جامعه در کشور است ، تصریح کرد : ما باید هوشیار باشیم و کاری نکنیم که خواسته دشمن با دستان ما تحقق پیدا کند .

وی ، با تاکید بر این نکته که،  طبق مسیری که قرآن و اهل بیت (ع) مشخص کرده و با برنامه باید کار کرد ، گفت :  باید برنامه و دغدغه داشته باشیم و نگذاریم دشمن در جائی نفوذ کرده و ایجاد مشکل کند .

سردار کرمی ، بصیرت افزائی را یکی از برنامه های بسیج دانست و افزود : جایگاه بسیج بسار بالاتر از این است که بخواهد جناحی فکر کند ، جناحی حرکت و یا جناحی عمل کند ، بلکه باید در مسیر و جایگاه خود حرکت نماید .

دکتر جمشیدی رئیس دانشگاه نیز با بیان اینکه تشکل بسیج دانشجوئی صرفا نباید در مباحث سیاسی ورود کند ، افزود : هر زمان  طبق فرمایشات رهبری و مصالح نظام که اقتضا کند بسیج در آن حوزه باید ورود کند و این که چون تمام تشکل های دانشگاه سیاسی هستند و صرفا هم و غم بسیج هم کار سیاسی باشد و کار های دیگر مغفول بماند قابل قبول نیست .

ایشان ، گفت : بسیج متعلق به مردم است و حوزه فعالیت او نیز وسیع است  و لذا بسیج باید مسائل فرهنگی و اجتماعی موجود در دانشگاه را که مغفول مانده است را شناسی و برای آن ها راحل ارائه نماید زیرا که بسیجی می تواند راهگشا باشد و راه نشان دهد.

 برای دیدن تصاویر به آلبوم تصاویر مراجعه نمایید.

 

;
ارسال شده در مورخه: 2-9-1394

آخرين اخبار با موضوع: دفتر ریاست و روابط عمومی

حضور دانشگاه زنجان در نشست همکاری علمی دانشگاههای ایران با حوزه بریکس

با حضور دانشگاه زنجان، اولین نشست همکاری علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد. (04-02-1403)

   

دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه استان زنجان

حضور هیات رئیسه دانشگاه زنجان در سپاه پاسداران انصارالمهدی استان زنجان (27-01-1403)

   

پیام نوروزی ریاست دانشگاه

فرا رسیدن سال نو، که می‌تواند آغازی برای موفقیت، کامیابی و بهترین‌ها باشد، بر شما مبارک باد. (28-12-1402)

   

انتصاب مدیران اداری و برخی از گروه های آموزشی دانشگاه

طی احکامی از سوی ریاست دانشگاه انتصابات صورت گرفت. (26-12-1402)

   

پربازدیدترین مطلب در زمینه:
دفتر ریاست و روابط عمومی

تسلیت درگذشت دانشجوی گرامی دانشگاه زنجان